Sprawa T-390/20: Wyrok Sądu z dnia 28 lutego 2024 r. - Scandlines Danmark i Scandlines Deutschland v. Komisja Europejska
Dz.U.UE.C.2024.2606
Akt nienormatywnyWyrok Sądu z dnia 28 lutego 2024 r. - Scandlines Danmark i Scandlines Deutschland/Komisja
(Sprawa T-390/20) 1
(C/2024/2606)
Język postępowania: angielski
(Dz.U.UE C z dnia 22 kwietnia 2024 r.)
Strony
Strona skarżąca: Scandlines Danmark ApS (Kopenhaga, Dania), Scandlines Deutschland GmbH (Hamburg, Niemcy) (przedstawiciel: L. Sandberg Mørch, adwokat)
Strona pozwana: Komisja Europejska (przedstawiciel: S. Noë, pełnomocnik)
Interwenienci popierający stronę skarżącą: European Community Shipowners' Associations (ECSA) (Bruksela, Belgia) (przedstawiciele: L. Sandberg-Mørch i M. Honoré, adwokaci), Danish Ferry Association (Kopenhaga) (przedstawiciele: L. Sandberg- Mørch i M. Honoré, adwokaci), Naturschutzbund Deutschland eV (NABU) (Stuttgart, Niemcy) (przedstawiciele: T. Hohmuth i R. Weyland, adwokaci), Verband Deutscher Reeder eV (Hamburg) (przedstawiciele: L. Sandberg-Mørch i M. Honoré, adwokaci), Aktionsbündnis gegen eine feste Fehmarnbeltquerung eV (Fehmarn, Niemcy) (przedstawiciele: L. Sandberg-Mørch i W. Mecklenburg, adwokaci), Föreningen Svensk Sjöfart (FSS) (Göteborg, Szwecja) (przedstawiciele: L. Sandberg-Mørch i M. Honoré, adwokaci), Rederi AB Nordö-Link (Malmö, Szwecja) (przedstawiciele: L. Sandberg-Mørch i P. Werner, adwokaci), Trelleborg Hamn AB (Trelleborg, Szwecja) (przedstawiciele: L. Sandberg-Mørch i I. loannidis, adwokaci)
Interwenient popierający stronę pozwaną: Królestwo Danii (przedstawiciele: M. S0ndahl Wolff, pełnomocnik, którą wspierał R. Holdgaard, adwokat)
Przedmiot
Poprzez skargę opartą na art. 263 TFUE skarżące żądają stwierdzenia nieważności decyzji Komisji C(2020) 1683 final z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie pomocy państwa SA.39078-2019/C (ex 2014/N) wdrożonej przez Danię na rzecz Femern A/S (Dz.U. 2020, L 339, s. 1).
Sentencja
1) Skarga zostaje oddalona.
2) Scandlines Danmark ApS i Scandlines Deutschland GmbH pokrywają, poza własnymi kosztami, koszty poniesione przez Komisję Europejską.
3) Królestwo Danii, European Community Shipowners' Associations (ECSA), Danish Ferry Association, Naturschutzbund Deutschland eV (NABU), Verband Deutscher Reeder eV, Aktionsbündnis gegen eine feste Fehmarnbeltquerung eV, Föreningen Svensk Sjöfart (FSS), Rederi AB Nordö-Link i Trelleborg Hamn AB pokrywają własne koszty.