Podanie do publicznej wiadomości niektórych przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) oraz Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU) dotyczących wyposażenia morskiego.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MTBiGM.2013.72
Akt obowiązujący Wersja od: 19 listopada 2013 r.
OBWIESZCZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ 1
z dnia 19 listopada 2013 r.
w sprawie podania do publicznej wiadomości niektórych przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) oraz Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU) dotyczących wyposażenia morskiego
§ 1.
Na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 228, poz. 1368, z 2012 r. poz. 1068 oraz z 2013 r. poz. 852), art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 197, poz. 1172, Nr 117, poz. 676 i Nr 232, poz. 1378) oraz art. 1 lit. b Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, 1974, sporządzonej w Londynie dnia 1 listopada 1974 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 61, poz. 318 i 319, z 1986 r. Nr 35, poz. 177 oraz z 2005 r. Nr 120, poz. 1016) wraz z Protokołem z 1978 r. dotyczącym Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, 1974, sporządzonym w Londynie dnia 17 lutego 1978 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 61, poz. 320 i 321), oraz z Protokołem z 1988 r. dotyczącym Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, 1974, sporządzonym w Londynie dnia 11 listopada 1988 r. (Dz. U. z 2008 r. Nr 191, poz. 1173 i 1174), podaje się do publicznej wiadomości, że Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) przyjęła w dniu:1)
17 listopada 2008 r. Cyrkularz IMO MEPC.1/Circ. 638 - Tymczasowe wytyczne stosowania Kodeksu technicznego NOx2008;2)
12 listopada 2008 r. Cyrkularz IMO MEPC.1/Circ. 643 - Zharmonizowane wdrożenie znowelizowanych wytycznych oraz wymagań dla urządzeń do zapobiegania zanieczyszczeniom z przestrzeni zęz maszynowych statków podczas procesu zatwierdzania typu;3)
30 października 2007 r. Cyrkularz IMO MSC.1/Circ.1242 - Wytyczne zatwierdzania stałych systemów wykrywania pożaru i pożarowych instalacji gaśniczych dla balkonów kabinowych;4)
10 czerwca 2009 r. Cyrkularz IMO MSC.1/Circ.1312 - Poprawione wytyczne do wykonywania, kryteriów dotyczących testów oraz przeglądów dla koncentratów pianowych stałych instalacji gaśniczych;5)
11 czerwca 2009 r. Cyrkularz IMO MSC.1/Circ.1317 - Stosowanie zatwierdzeń dla istniejących instalacji zgodnie ze znowelizowanymi wytycznymi w zakresie zatwierdzania stałych gazowych instalacji gaśniczych równoważnych do wymaganych przez Międzynarodową konwencję o bezpieczeństwie życia na morzu (MSC.1/Circ.848);6)
26 czerwca 2001 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.1016 - Stosowanie wymagań prawidła III/26 Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, dotyczących szybkich łodzi ratowniczych i urządzeń ratowniczych na statkach pasażerskich ro-ro;7)
17 czerwca 2003 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.1094 - Stosowanie wymagań prawidła III/26 Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, dotyczących szybkich łodzi ratowniczych na statkach pasażerskich ro-ro;8)
30 października 2007 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.1239 - Ujednolicone interpretacje do rozdziału II-2 Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, dotyczące ochrony przeciwpożarowej;9)
3 czerwca 2008 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.1275 - Ujednolicone interpretacje do rozdziału II-2 Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, w zakresie ilości i rozmieszczenia na statku przenośnych środków gaśniczych;10)
30 maja 2008 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.1276 - Ujednolicone interpretacjedo rozdziału II-2 Konwencji Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu;
11)
4 lipca 1983 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.353 - Znowelizowane wytyczne dotyczące instalacji gazu obojętnego uzupełnione MSC/Cir.387;12)
3 lipca 2002 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.387 - Znowelizowane wytyczne dotyczące instalacji gazu obojętnego;13)
10 maja 1988 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.450 Rev.1 - Czynniki brane pod uwagę podczas projektowania elementów wentylacji zbiorników ładunkowych;14)
9 maja 1988 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.485 - Ujednolicone interpretacje dotyczące wymagań dla instalacji gazu obojętnego spełniających wymagania Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu;15)
5 stycznia 1995 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.670 - Wytyczne dotyczące eksploatacji oraz kryteria prób i przeglądów koncentratów pianowych dla stałych instalacji gaśniczych;16)
30 grudnia 1994 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.677 - Poprawione wymagania dotyczące projektowania, prób i umiejscowienia urządzeń zapobiegających przedostawaniu się płomienia do zbiorników ładunkowych na zbiornikowcach;17)
12 lipca 1996 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.731 - Znowelizowane czynniki brane pod uwagę przy projektowaniu zbiorników podczas wentylacji oraz wpuszczeniu gazów;18)
2 stycznia 1997 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.773 - Urządzenia do podejmowania pilota;19)
30 czerwca 1997 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.809 - Zalecenia dotyczące namiotowych dwustronnych tratw ratunkowych, samoodwracalnych tratw ratunkowych i szybkich łodzi ratowniczych, łącznie z testami na pasażerskich statkach ro-ro;20)
30 czerwca 1997 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.810 - Wytyczne dla środków ratunkowych na statkach pasażerskich ro-ro;21)
8 lipca 1997 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.811 - Urządzenia umożliwiające spłynięcie tratw ratunkowych;22)
12 czerwca 1998 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.847 - Interpretacje do niesprecyzowanych określeń i nazewnictwa użytego w rozdziale II-2 Konwencji Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu;23)
8 czerwca 1998 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.848 - Znowelizowane wytyczne zatwierdzania elementów równoważnych stałych gazowych instalacji gaśniczych, jak podano w rozdziale II-2 Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, 1974, dla przedziałów maszynowych i pomieszczeń pompowni ładunkowych;24)
8 czerwca 1998 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.849 - Wytyczne dotyczące wykonania, umiejscowienia i użytkowania awaryjnych, ucieczkowych aparatów oddechowych (EEBDs);25)
22 maja 1998 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.862 - Wyjaśnienia dotyczące niektórych wymagań techniczno-eksploatacyjnych dla urządzeń systemu GMDSS;26)
4 czerwca 1999 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.912 - Interpretacje wymagań dla stałych instalacji tryskaczowych na jednostkach szybkich;27)
4 czerwca 1999 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.913 - Wytyczne dotyczące zatwierdzania elementów stałych lokalnych instalacji gaśniczych wodnych dla przedziałów maszynowych kategorii "A";28)
13 lutego 2001 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ. 980 - Ujednolicona ocena morskich środków ratowniczych i formularze dla prób tych środków;29)
15 września 2003 r. Cyrkularz IMO MSC/Circ.1102 - Interpretacje Kodeksu jednostek szybkich (HSC Code 2000) oraz Rozdziału X Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu;30)
22 października 2007 r. Cyrkularz IMO SN.1/Circ. 266 - Obsługa oprogramowania systemu zobrazowania map elektronicznych i informacji nawigacyjnej (ECDIS);31)
25 października 1967 r. Rezolucję IMO A.123(V) - Zalecenia dla stałych systemów gaśniczych dla pomieszczeń kategorii specjalnych;32)
20 listopada 1973 r. Rezolucję IMO A.278(VIII) - Dodatek do zaleceń dla wymagań techniczno-eksploatacyjnych dotyczących radarowych urządzeń nawigacyjnych;33)
12 listopada 1975 r. Rezolucję IMO A.342(IX) - Zalecenia do wymagań techniczno-eksploatacyjnych dla pilotów automatycznych;34)
14 listopada 1977 r. Rezolucję IMO A.382(X) - Kompasy magnetyczne: normy dotyczące eksploatacji i wykonania;35)
14 listopada 1977 r. Rezolucje IMO A.385(X) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla radiotelefonów VHF;36)
15 listopada 1979 r. Rezolucję IMO A.424(XI) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla żyrokompasów;37)
17 listopada 1983 r. Rezolucję IMO A.524(13) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla odbiornika nasłuchowego VHF;38)
17 listopada 1983 r. Rezolucję IMO A.530(13) - Użycie transponderów radarowych do celów poszukiwawczych i ratowniczych;39)
20 listopada 1985 r. Rezolucję IMO A.567(14) - Wymagania dotyczące instalacji gazu obojętnego na chemikaliowcach;40)
20 listopada 1985 r. Rezolucję IMO A.570(14) - Uznawanie naziemnych stacji okrętowych;41)
19 października 1989 r. Rezolucję IMO A.658(16) - Zalecenia dotyczące oznakowania środków ratunkowych taśmami odblaskowymi;42)
19 października 1989 r. Rezolucję IMO A.662(16) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla urządzeń do zwalniania i uruchamiania samopływających radiopław ratunkowych;43)
19 października 1989 r. Rezolucję IMO A.664(16) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla urządzeń do odbioru rozszerzonych wywołań grupowych;44)
6 listopada 1991 r. Rezolucję IMO A.687(17) - Wymagania dotyczące badań pożarowych dla określenia zapalności wstępnych (gruntowych) powłok malarskich pokładów;45)
6 listopada 1991 r. Rezolucję IMO A.694(17) - Ogólne wymagania dla urządzeń radiowych stanowiących część systemu GMDSS i dla elektronicznych pomocy nawigacyjnych;46)
6 listopada 1991 r. Rezolucję IMO A.696(17) - Wymagania homologacyjne dla radiopław ratunkowych (EPIRB) wykorzystujących łączność satelitarną pracujących w systemie COSPAS-SARSAT;47)
6 listopada 1991 r. Rezolucję IMO A.699(17) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla systemu powiadamiania i koordynacji morskich informacji o bezpieczeństwie z wykorzystaniem krótkofalowej wąskopasmowej telegrafii dalekopisowej;48)
6 listopada 1991 r. Rezolucję IMO A.700(17) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla urządzeń wysokopasmowej telegrafii dalekopisowej HF do odbioru ostrzeżeń nawigacyjnych i meteorologicznych oraz informacji pilnych dla statku (MSI);49)
4 listopada 1993 r. Rezolucję IMO A.752(18) - Wytyczne do oceny, badania i stosowania elementów systemu oświetlenia dolnego na statkach pasażerskich;50)
4 listopada 1993 r. Rezolucję IMO A.753(18) - Wytyczne do stosowania przewodów z materiałów innych niż stal na statkach;51)
23 listopada 1995 r. Rezolucję IMO A.800(19) - Znowelizowane wytyczne do zatwierdzania systemów tryskaczowych równoważnych do podanych w prawidle II-2/12 Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu;52)
23 listopada 1995 r. Rezolucję IMO A.802(19) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla transponderów radarowych dla jednostek ratunkowych do stosowania w akcjach poszukiwania i ratownictwa;53)
23 listopada 1995 r. Rezolucję IMO A.803(19) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla urządzeń radiowych VHF do łączności fonicznej i cyfrowego selektywnego wywołania;54)
23 listopada 1995 r. Rezolucję IMO A.804(19) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla okrętowych urządzeń radiowych MF do łączności fonicznej i cyfrowego selektywnego wywołania;55)
23 listopada 1995 r. Rezolucję IMO A.806(19) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla okrętowych urządzeń radiowych MF/HF do łączności fonicznej, wąskopasmowej telegrafii dalekopisowej i cyfrowego selektywnego wywołania;56)
23 listopada 1995 r. Rezolucję IMO A.807(19) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla naziemnych stacji okrętowych INMARSAT-C do nadawania i łączności dalekopisowej;57)
23 listopada 1995 r. Rezolucję IMO A.808(19) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla naziemnych stacji okrętowych dla łączności dwukierunkowej;58)
23 listopada 1995 r. Rezolucję IMO A.809(19) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla radiotelefonów VHF do łączności dwukierunkowej z jednostkami ratowniczymi;59)
23 listopada 1995 r. Rezolucję IMO A.810(19) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla samopływających radiopław ratunkowych (EPIRB) wykorzystujących łączność satelitarną pracujących na częstotliwości 406 MHz;60)
23 listopada 1995 r. Rezolucję IMO A.817(19) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla systemu map elektronicznych i informacji nawigacyjnej (ECDIS);61)
23 listopada 1995 r. Rezolucję IMO A.818(19) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla odbiorników systemu Loran-C i Czajka;62)
23 listopada 1995 r. Rezolucję IMO A.820(19) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne urządzeń radarowych na jednostkach szybkich;63)
23 listopada 1995 r. Rezolucję IMO A.821(19) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla żyrokompasów montowanych na jednostkach szybkich;64)
23 listopada 1995 r. Rezolucję IMO A.822(19) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla automatycznych pilotów na jednostkach szybkich;65)
23 listopada 1995 r. Rezolucję IMO A.823(19) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla radarowych automatycznych systemów akwizycji i śledzenia ech (ARPA);66)
23 listopada 1995 r. Rezolucję IMO A.824(19) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla urządzeń do pomiaru prędkości i przebytej drogi;67)
27 listopada 1997 r. Rezolucję IMO A.861(20) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla statkowych rejestratorów danych z podróży (VDRs);68)
25 listopada 1999 r. Rezolucję IMO A.889(21) - Urządzenia do podejmowania pilota;69)
5 grudnia 2003 r. Rezolucję IMO A.951(23) - Znowelizowane wytyczne dotyczące morskich gaśnic przenośnych;70)
18 lipca 2003 r. Rezolucję IMO MEPC.103(49) - Wytyczne dla procedury weryfikacji NOX na statku z wykorzystaniem metody bezpośredniego pomiaru i kontroli;71)
18 lipca 2003 r. Rezolucję IMO MEPC.107(49) - Znowelizowane wytyczne oraz wymagania techniczne dla urządzeń zapobiegających zanieczyszczeniom pochodzącym z zęz statkowych;72)
18 lipca 2003 r. Rezolucję IMO MEPC.108(49) - Znowelizowane wytyczne i wymagania techniczne dla systemów kontrolno-pomiarowych zrzutu oleju dla zbiornikowców olejowych;73)
13 października 2006 r. Rezolucję IMO MEPC.159(55) - Zmienione wytyczne w sprawie zastosowania norm oraz prób oczyszczalni ścieków fekalnych;74)
4 kwietnia 2008 r. Rezolucję IMO MEPC.170(57) - Wytyczne dla okrętowych systemów oczyszczania gazów spalinowych;75)
10 października 2008 r. Rezolucję IMO MEPC.177(58) - Zmiany do Kodeksu technicznego kontroli emisji tlenku azotu z okrętowych silników wysokoprężnych (Kodeks techniczny NOx 2008);76)
3 grudnia 1976 r. Rezolucję IMO MEPC.2(VI) - Zalecenia dotyczące międzynarodowych norm czystości dla usuwanych ścieków oraz wytyczne dotyczącekonstrukcji i prób oczyszczalni ścieków fekalnych;
77)
13 czerwca 1980 r. Rezolucję IMO MEPC.5(XIII) - Wymagania dla wykrywaczy powierzchni rozdziału olej/woda;78)
25 września 1997 r. Rezolucję IMO MEPC.76(40) - Standardowe wymagania techniczne dla spalarek okrętowych;79)
1 grudnia 2000 r. Rezolucję IMO MSC.112(73) - Znowelizowane warunki techniczne dla okrętowych urządzeń odbiorczych satelitarnego systemu określania pozycji (GPS);80)
1 grudnia 2000 r. Rezolucję IMO MSC.113(73) - Znowelizowane warunki techniczne dla okrętowych urządzeń odbiorczych systemu GLONASS;81)
1 grudnia 2000 r. Rezolucję IMO MSC.114(73) - Znowelizowane warunki techniczne dla okrętowych różnicowych urządzeń odbiorczych DGPS i DGLONASS morskich radiopław;82)
1 grudnia 2000 r. Rezolucję IMO MSC.116(73) - Warunki techniczne układu przekazywania informacji o kursie;83)
3 czerwca 2003 r. Rezolucję IMO MSC.148(77) - Znowelizowane wymagania dla urządzeń do odbioru morskich informacji bezpieczeństwa w wąskopasmowej telegrafii dalekopisowej;84)
3 czerwca 2003 r. Rezolucję IMO MSC.149(77) - Znowelizowane wymagania techniczne dla przenośnych aparatów UKF przeznaczonych do środków ratunkowych;85)
17 maja 2004 r. Rezolucję IMO MSC.163(78) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla statkowych uproszczonych rejestratorów danych z podróży (S-VDR);86)
17 maja 2004 r. Rezolucję IMO MSC.164(78) - Wymagania dla reflektorów radarowych instalowanych na statku po dniu 1 lipca 2005 r.;87)
6 grudnia 2004 r. Rezolucję IMO MSC.191(79) - Standardy do przedstawiania informacji nawigacyjnych na statku - wyświetlacze nawigacyjne;88)
6 grudnia 2004 r. Rezolucję IMO MSC.192(79) - Znowelizowane wymagania techniczno-eksploatacyjne dla wyposażenia radarowego;89)
12 maja 2006 r. Rezolucję IMO MSC.214(81) - Poprawki do standardów okrętowych rejestratorów danych podróży (VDR) oraz uproszczonych rejestratorów danych z podróży (S-VDR);90)
8 grudnia 2006 r. Rezolucję IMO MSC.224(VII) - Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla echosond;91)
5 grudnia 2006 r. Rezolucję IMO MSC.232(82) - Znowelizowane wymagania dla systemów obrazowania map elektronicznych i informacji (ECDIS);92)
8 października 2007 r. Rezolucję IMO MSC.253(83) - Wymagania dla świateł nawigacyjnych, kontrolek oraz wyposażenia wspomagającego;93)
20 maja 1994 r. Rezolucję IMO MSC.36(63) - Międzynarodowy kodeks bezpieczeństwa jednostek szybkich (Kodeks HSC, 1994);94)
11 maja 1995 r. Rezolucję IMO MSC.44(65) - Wymagania dla stałych instalacji tryskaczowych na jednostkach szybkich;95)
4 czerwca 1996 r. Rezolucję IMO MSC.48(66) - Międzynarodowy kodeks środków ratunkowych (Kodeks LSA);96)
5 grudnia 1996 r. Rezolucję IMO MSC.61(67) - Międzynarodowy kodeks stosowania procedur prób ogniowych (Kodeks FTP);97)
4 grudnia 1996 r. Rezolucję IMO MSC.64(67) - Zalecenia dla nowych i poprawionych wymagań techniczno-eksploatacyjnych dla systemu mostka zintegrowanego;98)
12 maja 1998 r. Rezolucję IMO MSC.74(69) - Przyjęcie nowych i poprawionych wymagań techniczno-eksploatacyjnych dla systemów automatycznej identyfikacji;99)
8 grudnia 1998 r. Rezolucję IMO MSC.80(70) - Przyjęcie nowych wymagań techniczno-eksploatacyjnych dla łączności radiowej statków w operacjach SAR;100)
11 grudnia 1998 r. Rezolucję IMO MSC.81(70) - Próby środków ratunkowych;101)
22 maja 2000 r. Rezolucję IMO MSC.94(72) - Warunki techniczne dla noktowizorów przeznaczonych na jednostki szybkie (HSC);102)
22 maja 2000 r. Rezolucję IMO MSC.96(72) - Poprawki do warunków wykonania urządzeń do pomiarów prędkości i przebytej drogi;103)
5 grudnia 2000 r. Rezolucję IMO MSC.97(73) - Międzynarodowy kodeks bezpieczeństwa jednostek szybkich (Kodeks HSC, 2000);104)
5 grudnia 2000 r. Rezolucję IMO MSC.98(73) - Międzynarodowy kodeks systemów bezpieczeństwa pożarowego (Kodeks FSS);105)
18 czerwca 2001 r. Rezolucję IMO MSC/Circ.1006 - Wytyczne do procedury prób ogniowych materiałów trudno palnych przeznaczanych do budowy łodzi ratunkowych;106)
28 maja 2002 r. Rezolucję IMO MSC/Circ.1036 - Ujednolicone interpretacje do Międzynarodowego kodeksu stosowania procedur prób ogniowych (FTP Code) i związanych z nim metod badań pożarowych;107)
2 czerwca 2004 r. Rezolucję IMO MSC/Circ.1120 - Ujednolicone interpretacje do rozdziału II-2 Konwencji SOLAS, Kodeksów FSS i FTP oraz do związanych z nimi procedur prób ogniowych;108)
4 czerwca 1999 r. Rezolucję IMO MSC/Circ.922 - Warunki technicznewykonania i prób pasów ratunkowych z ochroną cieplną.
§ 2.
Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 197, poz. 1172, Nr 117, poz. 676 i Nr 232, poz. 1378) podaje się do publicznej wiadomości, że Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU) przyjął następujące zalecenia:1)
ITU-R M.1173 (10/95) - Charakterystyka techniczna nadajników jednowstęgowych wykorzystywanych dla radiotelefonii w paśmie między 1 606,5 kHz (1 605 Region 2) i 4 000 kHz oraz między 4 000 kHz i 27 500 kHz w morskiej służbie ruchomej;2)
ITU-R M.1177-3 (06/03) - Techniki pomiarów niepożądanych emisji systemów radarowych;3)
ITU-R M.1371-3 (06/07) - Charakterystyka techniczna automatycznego systemu identyfikacji stosującego wielokrotny dostęp z podziałem czasu w paśmie VHF w morskiej służbie ruchomej;4)
ITU-R M.476-5 (10/95) - Urządzenia wąskopasmowej telegrafii dalekopisowej wykorzystywane w morskiej służbie ruchomej;5)
ITU-R M.489-2 (10/95) - Charakterystyka techniczna urządzeń radiotelefonicznych VHF pracujących w morskiej służbie ruchomej z odstępem między kanałami 25 kHz;6)
ITU-R M.491-1 (07/86) - Przetwarzanie numeru identyfikacyjnego na identyfikatory dla wąskopasmowej telegrafii dalekopisowej w morskiej służbie ruchomej;7)
ITU-R M.492-6 (10/95) - Procedury eksploatacyjne przy stosowaniu urządzeń telegrafii dalekopisowej w morskiej służbie ruchomej;8)
ITU-R M.493-12 (03/07) - System cyfrowego selektywnego wywołania stosowany w morskiej służbie ruchomej;9)
ITU-R M.540-2 (06/90) - Eksploatacyjne i techniczne charakterystyki systemu wąskopasmowej telegrafii dalekopisowej do rozgłaszania ostrzeżeń nawigacyjnych i meteorologicznych oraz pilnych informacji dla statków;10)
ITU-R M.541-8 (10/97) - Procedury operacyjne stosowane przy obsłudze urządzeń cyfrowego selektywnego wywołania w morskiej służbie ruchomej;11)
ITU-R M.542.1 (07/82) - Łączność wewnętrzna na statku za pomocą radiotelefonu przenośnego;12)
ITU-R M.625-3 (10/95) - Urządzenia wąskopasmowej telegrafii dalekopisowej wykorzystujące identyfikację automatyczną w morskiej służbie ruchomej;13)
ITU-R M.628-3 (11/93) - Charakterystyka techniczna transpondera radarowego wykorzystywanego do poszukiwania i ratowania;14)
ITU-R M.633-2 (05/00) - Charakterystyka satelitarnej transmisji radiopławy ratunkowej (EPIRB) pracującej w paśmie 406 MHz z wykorzystaniem satelitów na orbitach biegunowych;15)
ITU-R M.688 (06/90) - Charakterystyka techniczna systemu wąskopasmowej telegrafii dalekopisowej do rozgłaszania morskich informacji bezpieczeństwa na pełnym morzu w paśmie wysokich częstotliwości i poprzez system NAVTEX;16)
ITU-R M.689-2 (11/93) - Międzynarodowe morskie systemy radiotelefoniczne VHF z automatycznymi urządzeniami DSC;17)
ITU-R M.690-1 (10/95) - Charakterystyka techniczna radiopławy ratunkowej (EPIRB) wykorzystującej łączność satelitarną o częstotliwości fali nośnej 121,5 MHz i 243 MHz.§ 3.
Przepisy, o których mowa w § 1 i § 2, znajdują się w Departamencie Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz na stronie internetowej Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.1 Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej kieruje działem administracji rządowej - gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (Dz. U. Nr 248, poz. 1494 oraz z 2012 r. poz. 1396).