Utworzenie w jednostkach organizacyjnych Policji stałych dyżurów.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGP.2021.160

Akt obowiązujący
Wersja od: 18 listopada 2021 r.

DECYZJA Nr 398
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 18 listopada 2021 r.
w sprawie utworzenia w jednostkach organizacyjnych Policji stałych dyżurów

Na podstawie § 7 decyzji nr 34 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 lipca 2019 r. w sprawie utworzenia systemu stałych dyżurów w resorcie spraw wewnętrznych i administracji (Dz. Urz. MSWiA poz. 23) postanawia się, co następuje:
§  1. 
Na potrzeby realizacji zadań związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa, w stanie stałej gotowości obronnej, tworzy się w Policji system stałych dyżurów oraz ustala ogólne zasady jego funkcjonowania.
§  2. 
Do zadań wykonywanych w ramach stałego dyżuru należy:
1)
zapewnienie ciągłości przekazywania jednostkom organizacyjnym Policji decyzji organów uprawnionych do uruchamiania stałego dyżuru;
2)
uruchamianie w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, procedur związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa;
3)
przekazywanie decyzji organów uprawnionych do uruchamiania realizacji zadań wynikających z wprowadzenia wyższych stanów gotowości obronnej państwa;
4)
przekazywanie właściwym organom informacji o stanie sił uruchamianych podczas podwyższania gotowości obronnej państwa.
§  3. 
W skład systemu stałych dyżurów w Policji wchodzą stałe dyżury tworzone w:
1)
Komendzie Głównej Policji;
2)
komendzie wojewódzkiej (Stołecznej) Policji;
3)
Wyższej Szkole Policji w Szczytnie - jako jednostce organizacyjnej Policji;
4)
szkole policyjnej;
5)
komendzie powiatowej (miejskiej, rejonowej) Policji.
§  4. 
Stały dyżur organizowany w jednostkach organizacyjnych Policji, o których mowa w § 3, realizowany jest przez całodobową służbę dyżurną.
§  5. 
1. 
Kierownik jednostki organizacyjnej Policji, o której mowa w § 3, odpowiedzialny jest za realizację zadań stałego dyżuru oraz obowiązany jest do zorganizowania i zapewnienia właściwych warunków organizacyjnych i technicznych funkcjonowania stałego dyżuru w kierowanej przez siebie jednostce.
2. 
Dyrektor Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji:
1)
we współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji organizuje i zapewnia właściwe warunki organizacyjne i techniczne funkcjonowania stałego dyżuru w Komendzie Głównej Policji;
2)
koordynuje realizację zadań w ramach systemu stałych dyżurów.
3. 
Koordynację realizacji zadań przez stały dyżur w jednostkach organizacyjnych Policji, o których mowa w § 3 ust. 1, zapewniają kierownicy komórek organizacyjnych tych jednostek właściwych w sprawach sztabowych.
§  6. 
Traci moc decyzja nr 226 Komendanta Głównego Policji z dnia 14 lipca 2018 r. w sprawie stałego dyżuru w Komendzie Głównej Policji (Dz. Urz. KGP poz. 81).
§  7. 
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.