§ 12. - Dofinansowanie zakupu sprzętu i urządzeń niezbędnych dla zapewnienia bezpieczeństwa działalności lotniczej i realizacja nadzoru w tym zakresie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2019.905 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 15 maja 2019 r.
§  12. 
1. 
Prezes Urzędu przy rozpatrywaniu wniosków i podejmowaniu decyzji o przyznaniu pomocy bierze pod uwagę zwiększenie bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym oraz poprawę ruchu lotniczego, polegające na:
1)
zapewnieniu usunięcia w całości zagrożenia bezpieczeństwa istniejącego w działalności podmiotu;
2)
dostosowaniu podmiotu do standardów bezpieczeństwa wynikających z wymogów zawartych w krajowych oraz międzynarodowych przepisach z zakresu lotnictwa cywilnego;
3)
zwiększeniu bezpieczeństwa lotów przez wyposażenie załóg statków powietrznych w środki bezpieczeństwa;
4)
dostosowaniu sprzętu lotniczego w środki zwiększające poziom bezpieczeństwa przy wykonywaniu lotów w zmiennych warunkach atmosferycznych;
5)
wyposażeniu we wzrokowe pomoce nawigacyjne;
6)
zapewnieniu bezpieczeństwa utrzymania pola naziemnego ruchu lotniczego;
7)
zapewnieniu zasilania stanowisk kierowania ruchem lotniczym;
8)
przyczynieniu się do realizacji zaleceń pokontrolnych z zakresu lotnictwa cywilnego.
2. 
W przypadku złożenia wniosków na łączną sumę wyższą niż uwzględniona na ten cel w budżecie państwa na dany rok, ze środków finansowych ujętych w części, dziale i rozdziale klasyfikacji budżetowej, których dysponentem jest Prezes Urzędu, Prezes Urzędu przy rozpatrywaniu wniosków i podejmowaniu decyzji o przyznaniu pomocy, oprócz kryteriów, o których mowa w ust. 1, bierze pod uwagę:
1)
ilość i wysokość dofinansowania przyznanego podmiotowi na zakup sprzętu i urządzeń, o których mowa w art. 22b ustawy, w latach poprzednich;
2)
poprawność wypełniania obowiązków wynikających z przyznanego w latach poprzednich przez Prezesa Urzędu dofinansowania na zakup sprzętu i urządzeń, o których mowa w art. 22b ustawy, w tym realizacji postanowień umów o dofinansowanie.
3. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 2, Prezes Urzędu bierze pod uwagę potrzeby podmiotów, których celem statutowym jest prowadzenie działalności lotniczej lub realizacja nadzoru w tym zakresie, a których dochód z działalności gospodarczej służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków, wspólników albo akcjonariuszy.