§ 4. - [Informacje dotyczące miejscowości gromadzone w ewidencji] - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.1368

Akt obowiązujący
Wersja od: 27 lipca 2021 r.
§  4.  [Informacje dotyczące miejscowości gromadzone w ewidencji]
1. 
W ewidencji gromadzi się następujące dane dotyczące miejscowości:
1)
urzędowa nazwa miejscowości;
2)
identyfikator SIMC;
3)
rodzaj miejscowości zgodnie z rejestrem TERYT;
4)
nazwa gminy, w której położona jest miejscowość;
5)
identyfikator TERC gminy, w której położona jest miejscowość;
6)
identyfikator miejscowości zgodnie z PRNG;
7)
współrzędne lokalizujące miejscowość zgodnie z PRNG;
8)
nazwa miejscowości w języku mniejszości, jeżeli zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 12 ustawy z dnia 6 stycznia 2005 r. o mniejszościach narodowych i etnicznych oraz o języku regionalnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 823).
2. 
Dla każdej miejscowości, w której ulicom i placom nadaje się nazwy, ewidencja gromadzi dane o tych ulicach i placach, obejmujące:
1)
nazwę ulicy albo placu zgodnie z uchwałą rady gminy w sprawie nadania nazwy ulicy albo placowi;
2)
numer oraz datę uchwały rady gminy w sprawie nadania nazwy ulicy albo placowi;
3)
cechę obiektu określonego jako ulica albo plac zgodnie z rejestrem TERYT;
4)
nazwę ulicy albo placu w podziale na części zgodnie z rejestrem TERYT;
5)
identyfikator ULIC;
6)
dane określające lokalizację i przebieg osi ulicy albo obszar placu.
3. 
Dla każdej ulicy albo każdego placu w miejscowości, w której ulicom i placom nadaje się nazwy, ewidencja zawiera zbiory punktów adresowych obejmujące:
1)
numer porządkowy;
2)
datę nadania numeru porządkowego;
3)
kod pocztowy;
4)
współrzędne płaskie prostokątne x, y.
4. 
W miejscowościach o charakterze miasta numery porządkowe są obligatoryjnie przypisane do ulic lub placów.
5. 
W przypadku miejscowości, w której ulicom i placom nie nadaje się nazw, ewidencja zawiera zbiory punktów adresowych, o których mowa w ust. 3, dla całej miejscowości.