§ 6. - Ewidencja miesięcznego przychodu ze sprzedaży.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.229

Akt obowiązujący
Wersja od: 31 stycznia 2022 r.
§  6. 
1. 
W ewidencji wpisuje się:
1)
numer identyfikacji podatkowej (NIP) przedsiębiorcy;
2)
imię, nazwisko albo nazwę pełną przedsiębiorcy;
3)
adres placówki handlowej;
4)
przeważającą działalność, ze wskazaniem kodu PKD;
5)
okres, za który są dokonywane wpisy (rok i miesiąc);
6)
liczbę porządkową wpisu;
7)
datę albo okres uzyskania przychodu;
8)
numer dokumentu będącego podstawą wpisu;
9)
przychód z przeważającej działalności;
10)
przychód ze sprzedaży detalicznej z pozostałej działalności;
11)
przychody ogółem;
12)
stosunek procentowy przychodu z przeważającej działalności do przychodów ogółem;
13)
imię i nazwisko osoby dokonującej wpisu i datę dokonania wpisu.
2. 
Wpisów w ewidencji dokonuje się na podstawie wartości sprzedaży:
1)
zaewidencjonowanej przy zastosowaniu kas rejestrujących;
2)
niezaewidencjonowanej przy zastosowaniu kas rejestrujących, w przypadku zwolnienia określonego w przepisach wydanych na podstawie art. 111 ust. 8 i art. 145a ust. 17 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685, z późn. zm.).
3. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 2:
1)
pkt 1 - wpisów w ewidencji dokonuje się na podstawie:
a)
danych wynikających z raportów fiskalnych dobowych lub miesięcznych, skorygowanych o kwoty mające wpływ na wysokość przychodów ze sprzedaży, w tym korekty wynikającej ze zwrotów i uznanych reklamacji ujętych w odrębnej ewidencji, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 111 ust. 7a pkt 1, art. 111b ust. 3 pkt 2 i art. 145a ust. 15 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, albo
b)
wystawionego na koniec dnia lub miesiąca dowodu wewnętrznego;
2)
pkt 2 - wpisów w ewidencji dokonuje się na podstawie:
a)
faktur, faktur VAT RR, rachunków oraz dokumentów celnych, zwanych dalej "fakturami", wystawionych zgodnie z odrębnymi przepisami, jeżeli sprzedaż jest udokumentowana fakturami, albo
b)
dziennego zestawienia faktur, albo
c)
wystawionego na koniec dnia lub miesiąca dowodu wewnętrznego.
4. 
Dzienne zestawienie faktur zawiera co najmniej:
1)
datę sporządzenia zestawienia;
2)
numer zestawienia;
3)
datę wystawienia faktury objętej zestawieniem i jej numer;
4)
wysokość przychodu wynikającą z faktur objętych zestawieniem, z wyszczególnieniem przychodu z przeważającej działalności oraz przychodu ze sprzedaży detalicznej z pozostałej działalności.
5. 
Dowód wewnętrzny zawiera co najmniej:
1)
datę wystawienia dowodu;
2)
numer dowodu;
3)
wysokość przychodu, z wyszczególnieniem przychodu z przeważającej działalności oraz przychodu ze sprzedaży detalicznej z pozostałej działalności.