Art. 212. - [Elementy uchwały budżetowej] - Finanse publiczne.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.1270 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 1 stycznia 2024 r. do: 20 maja 2025 r.
Art. 212. [Elementy uchwały budżetowej]
1.
Uchwała budżetowa określa:1)
łączną kwotę planowanych dochodów budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyodrębnieniem dochodów bieżących i majątkowych;2)
łączną kwotę planowanych wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyodrębnieniem wydatków bieżących i majątkowych;3)
kwotę planowanego deficytu albo planowanej nadwyżki budżetu jednostki samorządu terytorialnego wraz ze źródłami pokrycia deficytu albo przeznaczenia nadwyżki budżetu jednostki samorządu terytorialnego;4)
łączną kwotę planowanych przychodów budżetu jednostki samorządu terytorialnego;5)
łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu jednostki samorządu terytorialnego;6)
limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, o których mowa w art. 89 ust. 1 i art. 90;6a)
limit zobowiązań zaliczanych do tytułu dłużnego, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 2, innych niż określone w pkt 6;7)
kwotę wydatków na spłatę przypadających w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, wymagalnych zobowiązań z tytułu udzielonych przez jednostkę samorządu terytorialnego poręczeń i gwarancji;8)
szczególne zasady wykonywania budżetu jednostki samorządu terytorialnego w roku budżetowym, wynikające z odrębnych ustaw;9)
uprawnienia jednostki pomocniczej do prowadzenia gospodarki finansowej w ramach budżetu gminy;10)
inne postanowienia, których obowiązek zamieszczenia w uchwale budżetowej wynika z postanowień organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego.2.
W uchwale budżetowej organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może upoważnić zarząd do:1)
zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych, o których mowa w art. 89 ust. 1 i art. 90;1a)
zaciągania zobowiązań zaliczanych do tytułu dłużnego, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 2, innych niż określone w pkt 1;2)
dokonywania zmian w budżecie, w zakresie określonym w art. 258.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (39)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (39)
- Czy w budżecie gminy należy zaplanować środki finansowe przeznaczone na odprawy emerytalne pracowników?
- Czy w planie wydatków budżetu należy zaplanować tylko przypadające do spłaty poręczenia stanowiące zobowiązania wymagalne?
- Czy środki przekazywane na wypłatę refundacji VAT od paliw gazowych muszą być wprowadzane do budżetu gminy uchwałą Rady Gminy?
Orzeczenia i pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (317)
Pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (1)
Komentarze i publikacje liczba obiektów na liście: (27)
Komentarze praktyczne liczba obiektów na liście: (9)
Komentarze liczba obiektów na liście: (6)
Artykuły liczba obiektów na liście: (3)
- Wynik budżetów oraz źródła finansowania deficytu jednostek samorządu terytorialnego w dobie turbulentnych zmian otoczenia samorządu terytorialnego
- Bankowa obsługa budżetu jednostki samorządu terytorialnego
- Instrumenty dłużne jednostek samorządu terytorialnego w rozstrzygnięciach nadzorczych regionalnych izb obrachunkowych