Konkursy na stanowiska kierowników centralnych urzędów administracji rządowej, prezesów agencji państwowych oraz prezesów zarządów państwowych funduszy celowych.
Dz.U.2005.166.1383
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 30 sierpnia 2005 r.
w sprawie konkursów na stanowiska kierowników centralnych urzędów administracji rządowej, prezesów agencji państwowych oraz prezesów zarządów państwowych funduszy celowych
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
ZAKRESY KRYTERIÓW OCENY, O KTÓRYCH MOWA W § 8 UST. 1 ROZPORZĄDZENIA
ZAKRESY KRYTERIÓW OCENY, O KTÓRYCH MOWA W § 8 UST. 1 ROZPORZĄDZENIA
Kryterium | Zakres kryterium oceny |
1. Kompetencje intelektualne | Zdolności i umiejętności w zakresie przeprowadzania operacji umysłowych, wyrażające się przez: - planowanie strategiczne, tj. umiejętność określania generalnych kierunków działania, - myślenie twórcze, tj. umiejętność kreowania rozwiązań nieszablonowych, nowatorskich, - podejmowanie decyzji, tj. umiejętność dokonywania wyboru rozwiązania i podjęcie zobowiązującego do działania postanowienia. |
2. Kompetencje kierownicze | Zdolności i umiejętności warunkujące uzyskiwanie sprawnego i efektywnego działania kierowanej jednostki, wyrażające się przez: - przywództwo, tj. umiejętność przekazywania własnej wizji, tak aby uzyskać skuteczne wsparcie dla jej realizacji, - planowanie i organizację, tj. określanie celów, ustalanie priorytetów działania i dobór optymalnych środków i metod ich realizacji, - zarządzanie zasobami, tj. odpowiednie do potrzeb rozmieszczenie i wykorzystywanie potencjału ludzkiego i zasobów materialnych. |
3. Kompetencje społeczne | Predyspozycje i umiejętności związane z procesem efektywnego komunikowania się i wzajemnego oddziaływania, wyrażające się przez: - skuteczną komunikację, tj. umiejętność porozumiewania się w formie ustnej i pisemnej, - umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych, tj. umiejętność rozpoznania sytuacji, oceny ryzyka i podjęcia działań, w złożonych lub obarczonych pewnym ryzykiem okolicznościach, - asertywność, tj. umiejętność wyrażania własnych opinii bez naruszania praw innych. |
4. Kompetencje osobiste | Predyspozycje, postawy i wartości warunkujące sposób reagowania na sytuacje i otoczenie, wyrażające się przez: - wytrwałość, tj. konsekwentne dążenie do realizacji wyznaczonych celów, - odporność na stres, tj. sposób reagowania w sytuacji presji lub zagrożenia, - otwartość, tj. pozytywny stosunek do zmian, nowych sytuacji i rozwiązań, gotowość do ich wprowadzania, - motywację do działania, tj. stosunek do obowiązków służbowych wynikający z przyjętej hierarchii potrzeb i wartości. |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
ZAKRESY KRYTERIÓW OCENY, O KTÓRYCH MOWA W § 8 UST. 3 ROZPORZĄDZENIA
ZAKRESY KRYTERIÓW OCENY, O KTÓRYCH MOWA W § 8 UST. 3 ROZPORZĄDZENIA
Kryterium | Zakres kryterium oceny |
1. Umiejętność wystąpień publicznych | Poprawne, zrozumiałe i budzące zainteresowanie prezentowanie zagadnień i problemów, wyrażające się w formie: - wystąpienia przed kamerą, - wystąpienia przed audytorium. |
2. Umiejętność prowadzenia negocjacji | Wypracowywanie stanowiska akceptowanego przez zainteresowanych, dzięki: - otwartemu prezentowaniu swojego stanowiska, - dążeniu do zrozumienia stanowiska lub opinii innych osób, - stymulowaniu otwartych dyskusji na temat kwestii spornych, - szukaniu kompromisowych rozwiązań. |
3. Znajomość języka obcego | Znajomość języka obcego na poziomie odpowiednim do realizowanych zadań, pozwalająca na: - czytanie i rozumienie dokumentów, - pisanie dokumentów, - rozumienie innych osób, - mówienie w języku obcym. |
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »