Art. 94h. - [Obowiązki kontrolującego; protokół kontroli] - Krajowa Administracja Skarbowa.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.615 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 1 stycznia 2024 r. do: 31 grudnia 2029 r.
Art. 94h. [Obowiązki kontrolującego; protokół kontroli]
1.
Kontrolujący:1)
przeprowadza czynności kontrolne i dokumentuje ich przebieg w aktach kontroli, w szczególności sporządza protokół lub notatkę z poszczególnych czynności kontrolnych;2)
dokonuje ustaleń stanu faktycznego na podstawie dowodów zgromadzonych w wyniku czynności kontrolnych;3)
z ustaleń dokonanych w toku kontroli sporządza protokół kontroli oraz projekt informacji o wynikach kontroli;4)
wyjaśnia zastrzeżenia zgłoszone do ustaleń zawartych w protokole kontroli;5)
wykonuje inne czynności w zakresie postępowania kontrolnego zlecone przez organ kontroli.2.
Protokół kontroli zawiera:1)
miejsce i datę sporządzenia;2)
oznaczenie kontrolowanej jednostki organizacyjnej, jej siedzibę i adres, stopień służbowy, imię i nazwisko jej kierownika, z uwzględnieniem zmian zaistniałych w okresie objętym kontrolą;3)
stopień, imię i nazwisko, stanowisko służbowe kontrolującego oraz numer i datę wystawienia upoważnienia do kontroli;4)
określenie przedmiotu i zakresu kontroli oraz okresu objętego kontrolą;5)
datę rozpoczęcia i datę zakończenia czynności kontrolnych z uwzględnieniem dni przerw w kontroli;6)
opis stanu faktycznego stwierdzonego w toku kontroli, ustalonych nieprawidłowości lub naruszeń przepisów prawa ze wskazaniem przyczyn ich powstania, ich zakresu i skutków oraz osób za nie odpowiedzialnych;7)
wskazanie osób, o których mowa w art. 94e ust. 3 pkt 6 i 7, od których uzyskano informacje, wyjaśnienia lub opinie;8)
omówienie dokonanych w protokole kontroli poprawek, skreśleń i uzupełnień;9)
wykaz załączników, które dołączono do protokołu kontroli;10)
podpis kontrolującego i kierownika kontrolowanej jednostki organizacyjnej na każdej stronie protokołu kontroli, a w razie odmowy podpisania protokołu kontroli przez kierownika - wzmiankę o tym zamieszczoną na końcu protokołu kontroli;11)
wzmiankę o prawie, sposobie i terminie zgłoszenia zastrzeżeń oraz o prawie odmowy podpisania protokołu kontroli;12)
wzmiankę o dokonaniu wpisu do książki kontroli.3.
Protokół kontroli sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje za poświadczeniem odbioru kierownik kontrolowanej jednostki organizacyjnej, a drugi - organ kontroli.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »