§ 11. - Narodowy System Monitorowania Ruchu Statków i Przekazywania Informacji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2010.213.1398

Akt utracił moc
Wersja od: 12 listopada 2010 r.
§  11.
1.
Służba VTS, w przypadku otrzymania informacji o statkach, o których mowa w art. 27b ust. 1 ustawy, lub zdarzeniach, o których mowa w art. 27a ust. 1 ustawy:
1)
niezwłocznie przekazuje tę informację właściwemu dyrektorowi urzędu morskiego;
2)
niezwłocznie przekazuje tę informację właściwym krajowym użytkownikom LCA, za pomocą systemu wymiany informacji bezpieczeństwa żeglugi, a także - za pośrednictwem służby NCA - ministrowi właściwemu do spraw gospodarki morskiej;
3)
zasięga informacji o tych statkach ze wspólnotowego systemu SafeSeaNet, za pośrednictwem systemu wymiany informacji bezpieczeństwa żeglugi;
4)
w przypadku gdy skutki potencjalnego niebezpieczeństwa rozciągają się na inne państwo członkowskie, niezwłocznie informuje właściwe organy państw członkowskich położonych wzdłuż planowanej trasy tych statków za pośrednictwem służby NCA, za pomocą systemu wymiany informacji bezpieczeństwa żeglugi.
2.
Służba SAR, w przypadku otrzymania informacji o statkach, o których mowa w art. 27b ust. 1 pkt 1 ustawy, niezwłocznie przekazuje tę informację właściwej Służbie VTS, za pomocą systemu wymiany informacji bezpieczeństwa żeglugi.
3.
Kapitan statku zmierzającego do portu polskiego przekazuje informacje zgodnie z:
1)
art. 28a ustawy,
2)
art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 4 września 2008 r. o ochronie żeglugi i portów morskich

- za pomocą systemu kontrolno-informacyjnego dla portów polskich.

4.
Armator statku przewożącego ładunki niebezpieczne lub zanieczyszczające przekazuje informacje zgodnie z art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 16 marca 1995 r. o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki za pomocą systemu kontrolno-informacyjnego dla portów polskich.
5.
Armator lub kapitan statku, o którym mowa w art. 11b ust. 2 ustawy, przekazuje informacje o statku zgodnie z tym artykułem, za pomocą systemu kontrolno-informacyjnego dla portów polskich.
6.
Kapitan portu przekazuje organowi inspekcyjnemu informacje dotyczące aktualnego czasu przybycia i wypłynięcia każdego statku zawijającego do jego portu lub kotwicowiska, wraz z identyfikatorem danego portu, za pomocą systemu wymiany informacji bezpieczeństwa żeglugi.
7.
Pilot morski przekazuje informacje, o których mowa w art. 36 ust. 9 ustawy, za pomocą systemu wymiany informacji bezpieczeństwa żeglugi.
8.
Podmiot zarządzający portem lub przystanią morską przekazuje informacje, o których mowa w art. 37 ust. 5 ustawy, za pomocą systemu wymiany informacji bezpieczeństwa żeglugi.
9.
Organ inspekcyjny przekazuje właściwej Służbie VTS informacje o statkach, o których mowa w art. 27b ust. 1 pkt 4 ustawy, za pomocą systemu wymiany informacji bezpieczeństwa żeglugi.
10.
Morskie Ratownicze Centrum Koordynacyjne w ramach realizacji zadań punktu odbioru alertu, o których mowa w art. 6 ust. 3 ustawy z dnia 4 września 2008 r. o ochronie żeglugi i portów morskich, przekazuje właściwe informacje związane z alertem, za pomocą systemu wymiany informacji bezpieczeństwa żeglugi.