Art. 39. - Ochrona konkurencji i konsumentów.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2005.244.2080 t.j.
Akt utracił moc Wersja od: 7 stycznia 2007 r.
Art. 39.
1.
Organizacje konsumenckie reprezentują interesy konsumentów wobec organów administracji rządowej i samorządowej i mogą uczestniczyć w realizacji rządowej polityki konsumenckiej.2.
Organizacje, o których mowa w ust. 1, mają w szczególności prawo do: 1)
wyrażania opinii o projektach aktów prawnych i innych dokumentów dotyczących praw i interesów konsumentów; 2)
opracowywania i upowszechniania konsumenckich programów edukacyjnych; 3)
wykonywania testów produktów i usług oraz publikowania ich wyników; 4)
wydawania czasopism, opracowań badawczych, broszur i ulotek; 5)
prowadzenia nieodpłatnego poradnictwa konsumenckiego oraz udzielania nieodpłatnej pomocy konsumentom w dochodzeniu ich roszczeń, chyba że statut organizacji stanowi, że działalność ta jest wykonywana odpłatnie; 6)
udziału w pracach normalizacyjnych; 7)
realizowania zadań państwowych w dziedzinie ochrony konsumentów, zlecanych przez organy administracji rządowej i samorządowej; 8)
ubiegania się o dotacje ze środków publicznych na realizację zadań, o których mowa w pkt 7.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »