Art. 32a. - [Punkt kontaktowy do spraw pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich] - Ochrona konkurencji i konsumentów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.594 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 18 kwietnia 2024 r.
Art.  32a.  [Punkt kontaktowy do spraw pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich]
1. 
Przy Prezesie Urzędu działa punkt kontaktowy do spraw pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz internetowego systemu rozwiązywania sporów konsumenckich, zwany dalej "punktem kontaktowym".
2. 
Do zadań punktu kontaktowego należy:
1)
udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, w szczególności w sprawach sporów wynikających z transgranicznych umów zawieranych z konsumentami;
2)
realizowanie zadań określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) (Dz. Urz. UE L 165 z 18.06.2013, str. 1);
3)
zapewnienie łącza internetowego do platformy ODR, o której mowa w rozporządzeniu wymienionym w pkt 2.
2a. 
Punkt kontaktowy realizuje również zadania, o których mowa w art. 8 rozporządzenia 2018/302.
3. 
Tryb pracy punktu kontaktowego określa regulamin ustalony przez Prezesa Urzędu.