§ 7. - Określenie szczegółowych zasad prowadzenia biurowości, rachunkowości i ewidencji operacji finansowych kancelarii komorniczych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2018.2517

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 września 2023 r.
§  7. 
1. 
Komornik przechowuje w osobnych teczkach:
1)
korespondencję "Kmo" przychodzącą, a także wychodzącą, o ile nie została zapisana w systemie teleinformatycznym zapewniającym obsługę kancelarii komornika w sposób umożliwiający jej wydruk w każdym czasie;
2)
sprawozdanie roczne, o którym mowa w art. 186 ust. 1 ustawy, o ile nie zostało zapisane w systemie teleinformatycznym zapewniającym obsługę kancelarii komornika w sposób umożliwiający jego wydruk w każdym czasie;
3)
protokoły i inne dokumenty dotyczące przeprowadzonych wizytacji, lustracji i kontroli oraz zarządzenia wydane przez organy nadzoru administracyjnego;
4)
wyciągi bankowe, o ile ich treść nie została utrwalona w postaci elektronicznej.
2.  1
 Teczki zakłada się na każdy rok kalendarzowy. Dokumenty składane do teczek numeruje się i układa w porządku chronologicznym - od najwcześniejszych do najpóźniejszych. W przypadku dokumentów przychodzących o pierwszeństwie decyduje data i godzina wpływu.
3. 
Na zewnętrznej stronie teczki umieszcza się:
1)
tytuł teczki według rodzaju określonego w ust. 1;
2)
oznaczenie komornika;
3)
oznaczenie tomu cyfrą rzymską, a dla teczek kilkutomowych - daty założenia i zamknięcia tomu;
4)
kwalifikację archiwalną określoną w przepisach o archiwizacji akt spraw komorniczych i urządzeń ewidencyjnych.
1 § 7 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 7 sierpnia 2023 r. (Dz.U.2023.1635) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2023 r.