§ 19. - Organizacja oraz działanie Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2017.717 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 4 kwietnia 2017 r.
§ 19.
1.
Przewodniczący Komisji Lotnictwa Państwowego po opracowaniu przez zespół badawczy projektu raportu końcowego powiadamia kierownika jednostki organizacyjnej eksploatującej statek powietrzny, z udziałem którego zaistniał wypadek lub incydent lotniczy, o możliwości zapoznania się z projektem raportu końcowego.2.
Kierownik jednostki organizacyjnej, o której mowa w ust. 1, lub osoba przez niego upoważniona zapoznaje się z projektem raportu końcowego w siedzibie właściwej jednostki podległej MON w terminie 14 dni od dnia pisemnego powiadomienia.3.
Przewodniczący Komisji Lotnictwa Państwowego w przypadkach szczególnie uzasadnionych może wyrazić zgodę na zapoznanie się z projektem raportu końcowego poza siedzibą właściwej jednostki podległej MON.4.
Kierownik jednostki organizacyjnej, o której mowa w ust. 1, albo osoba przez niego upoważniona może, w terminie 14 dni roboczych od dnia pisemnego powiadomienia o możliwości zapoznania się z projektem raportu końcowego, wnieść pisemne zastrzeżenia i uwagi do projektu raportu końcowego, mające na celu określenie okoliczności i przyczyn wypadku lub incydentu lotniczego potwierdzone własnoręcznym podpisem.5.
Zastrzeżenia i uwagi, o których mowa w ust. 4, Komisja Lotnictwa Państwowego może uwzględnić lub odrzucić. W przypadku ich odrzucenia zastrzeżenia i uwagi załącza się do raportu końcowego.6.
Zastrzeżenia i uwagi wniesione do projektu raportu końcowego po terminie określonym w ust. 4 nie podlegają rozpatrzeniu.