Art. 47. - [Obowiązek powiadamiania o porzuconym statku, wraku, szczątkach statku, zanieczyszczeniu środowiska morskiego, wypadku lub incydencie morskim] - Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2019.1374 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 24 lipca 2019 r.
Art. 47. [Obowiązek powiadamiania o porzuconym statku, wraku, szczątkach statku, zanieczyszczeniu środowiska morskiego, wypadku lub incydencie morskim]
1.
Kto znalazł lub zauważył porzucony statek, wrak, szczątki statku lub zanieczyszczenie środowiska morskiego albo był świadkiem wypadku lub incydentu morskiego ma obowiązek niezwłocznie o tym powiadomić:1)
najbliższy terenowy organ administracji morskiej lub2)
Morską Służbę Poszukiwania i Ratownictwa, lub3)
Marynarkę Wojenną, lub4)
Straż Graniczną, lub5)
Policję, lub6)
Państwową Straż Pożarną, lub7)
inne służby ustawowo powołane do niesienia pomocy.2.
Podmioty, które otrzymały powiadomienie, o którym mowa w ust. 1, są obowiązane niezwłocznie powiadomić Komisję o wypadku lub incydencie morskim.3.
Armator i kapitan statku, których dotyczy wypadek lub incydent morski, obowiązani są niezwłocznie powiadomić o wypadku lub incydencie morskim Komisję oraz kapitanat pierwszego polskiego portu, do którego statek ma wejść po wypadku lub incydencie morskim, a także zabezpieczyć ślady i dowody dotyczące wypadku lub incydentu morskiego.4.
Podmiot zarządzający portem i użytkownik infrastruktury portowej, których dotyczy wypadek morski, w którego wyniku:1)
doszło do śmierci lub ciężkiego uszczerbku na zdrowiu człowieka lub2)
obiekty infrastruktury portowej zostały uszkodzone lub spowodowały szkodę-
mają obowiązek powiadomić o wypadku morskim Komisję oraz zabezpieczyć ślady i dowody dotyczące tego wypadku.5.
Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej określi, w drodze rozporządzenia, sposób wykonania obowiązków armatora i kapitana statku, podmiotu zarządzającego portem oraz użytkownika infrastruktury portowej, w zakresie sposobu zabezpieczenia śladów i dowodów dotyczących wypadku lub incydentu morskiego, biorąc pod uwagę konieczność prawidłowego postępowania w przypadku zaistnienia wypadku lub incydentu morskiego.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »