Art. 102. - [Wygaśnięcie stosunku pracy mianowanego pracownika naukowego] - Polska Akademia Nauk.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2020.1796 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 1 lipca 2021 r.
Art. 102. [Wygaśnięcie stosunku pracy mianowanego pracownika naukowego]
1.
Stosunek pracy mianowanego pracownika naukowego wygasa z mocy prawa w przypadku:1)
stwierdzenia, że mianowanie nastąpiło na podstawie fałszywych lub nieważnych dokumentów;2)
prawomocnego orzeczenia przez sąd utraty praw publicznych;3)
prawomocnego orzeczenia środka karnego w postaci zakazu zajmowania określonego stanowiska, w przypadku gdy orzeczenie to dotyczy wykonywania obowiązków pracownika naukowego;4)
upływu trzymiesięcznego okresu nieobecności w pracy z powodu tymczasowego aresztowania;5)
odbywania kary pozbawienia wolności lub ograniczenia wolności;6)
upływu okresu mianowania;7)
śmierci pracownika naukowego.2.
Stosunek pracy mianowanego pracownika naukowego zatrudnionego na stanowisku profesora lub profesora instytutu wygasa z końcem roku, w którym ukończył on 70. rok życia.3.
Wygaśnięcie stosunku pracy stwierdza dyrektor.4.
Stosunek pracy mianowanego pracownika naukowego pełniącego funkcję dyrektora z końcem roku, w którym ukończył on 70. rok życia, przekształca się - na czas pozostały do zakończenia pełnienia tej funkcji - w stosunek pracy na podstawie umowy o pracę.