Nowość Art. 34. - [Wpis programu zakładowego lub programu międzyzakładowego do rejestru programów] - Pracownicze programy emerytalne.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.556 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 12 kwietnia 2024 r.
Art.  34.  [Wpis programu zakładowego lub programu międzyzakładowego do rejestru programów]
1. 
Wpis programu zakładowego do rejestru programów obejmuje:
1)
zawarte we wniosku dane pracodawcy;
2)
zawarte we wniosku dane zarządzającego;
3)
warunki uczestnictwa w programie zawarte w umowie zakładowej albo w umowie międzyzakładowej;
4)
formę programu;
5)
numer w rejestrze programów;
6)
dane, o których mowa w art. 38 ust. 7 pkt 3 i 4, dotyczące porozumień, o których mowa w art. 38 ust. 4.
2. 
Wpis programu międzyzakładowego do rejestru programów obejmuje dane wszystkich pracodawców tworzących ten program.
3. 
Pracodawca jest obowiązany zgłosić do rejestru programów zmiany danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, w terminie 30 dni od zaistnienia tych zmian.
4. 
Zarządzający jest obowiązany zgłosić do rejestru programów zmiany danych, o których mowa w ust. 1 pkt 2, w terminie 30 dni od zaistnienia tych zmian.
5. 
Organ nadzoru zawiadamia pracodawcę o dokonaniu rejestracji zmian, o których mowa w ust. 3 i 4, w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia tych zmian do organu nadzoru.
6. 
Pracodawca składa do organu nadzoru wniosek o wpis zmian do rejestru w zakresie określonym w ust. 1 pkt 3 i 4 w terminie 14 dni od dnia ich zaistnienia. Zmiana umowy zakładowej wchodzi w życie od dnia wpisu do rejestru.
7. 
Zmiana umowy zakładowej spowodowana zmianą statutu funduszu inwestycyjnego lub statutu funduszu emerytalnego obowiązuje z dniem wejścia w życie zmian statutu.
8. 
Jeżeli zmiany w rejestrze programów zostały dokonane w zakresie określonym w ust. 1 pkt 3 i 4, pracodawca jest obowiązany do przekazania uczestnikom zmian w umowie zakładowej.