Art. 44. - [Odpisy zupełne, odpisy skrócone, zaświadczenia] - Prawo o aktach stanu cywilnego.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.1378 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 19 lipca 2023 r. do: 14 sierpnia 2024 r.
Art. 44. [Odpisy zupełne, odpisy skrócone, zaświadczenia]
1.
Kierownik urzędu stanu cywilnego wydaje z rejestru stanu cywilnego:1)
odpisy zupełne i odpisy skrócone aktów stanu cywilnego;2)
zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby;3)
zaświadczenia o stanie cywilnym.2.
Odpis zupełny aktu stanu cywilnego stanowi dosłowne powtórzenie treści aktu stanu cywilnego oraz treści dołączonych wzmianek dodatkowych.3.
Odpis skrócony aktu stanu cywilnego zawiera treść aktu stanu cywilnego uwzględniającą treść dołączonych wzmianek dodatkowych.4.
Zaświadczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, są ważne przez okres 6 miesięcy od daty ich sporządzenia.5.
Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego lub o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym lub zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby składa się do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego.6.
Odpis aktu stanu cywilnego, zaświadczenie o stanie cywilnym lub zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby mogą zostać wydane, na wniosek, na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym.7.
Odpis aktu stanu cywilnego, o którym mowa w art. 35 ust. 8, w art. 37 ust. 8, w art. 102, w art. 105 ust. 2 oraz w art. 110 ust. 2, jest wydawany na piśmie utrwalonym w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, w zależności od żądania wnioskodawcy.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (4)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (4)
- Jaki tryb postępowania powinien przyjąć organ gdy obywatel przesyła na adres skrzynki ESP niewłaściwego organu druk meldunkowy i wniosek o uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego?
- Jak wykazać, że właściciel nieruchomości nie żyje i komu wysłać zawiadomienie o wszczęciu postępowania?
- Jak postąpić z pismem wpływającym do urzędu, na którym jako adresat widnieje inny urząd?