Prowadzenie rejestru pracowniczych programów emerytalnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.123.1298

Akt obowiązujący
Wersja od: 31 maja 2004 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA POLITYKI SPOŁECZNEJ1)
z dnia 28 maja 2004 r.
w sprawie prowadzenia rejestru pracowniczych programów emerytalnych

Na podstawie art. 37 ust. 3 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o pracowniczych programach emerytalnych (Dz. U. Nr 116, poz. 1207) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa sposób prowadzenia rejestru pracowniczych programów emerytalnych oraz terminy i tryb wydawania wypisów z tego rejestru, a także warunki uczestnictwa w programie zawarte w umowie zakładowej i umowie międzyzakładowej, które powinny być wpisywane do rejestru programów.
1.
Rejestr pracowniczych programów emerytalnych składa się z ksiąg rejestrowych.
2.
Dla każdego pracowniczego programu emerytalnego, zwanego dalej "programem", prowadzi się oddzielną księgę rejestrową.
1.
Księga rejestrowa programu składa się z rubryk, do których wpisuje się:
1)
numer kolejny wpisu;
2)
firmę, siedzibę i adres oraz adres do korespondencji pracodawcy, a w przypadku programu międzyzakładowego - firmy, siedziby i adresy oraz adresy do korespondencji wszystkich pracodawców tworzących ten program;
3)
numer REGON pracodawcy, a w przypadku programu międzyzakładowego - numery REGON wszystkich pracodawców tworzących ten program;
4)
firmę, siedzibę i adres oraz adres do korespondencji zarządzającego;
5)
formę programu;
6)
warunki uczestnictwa w programie;
7)
dane dotyczące porozumienia pracodawcy i reprezentacji pracowników o zawieszeniu odprowadzania bądź ograniczeniu wysokości składek podstawowych zgodnie z art. 38 ust. 8 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o pracowniczych programach emerytalnych, zwanej dalej "ustawą";
8)
informację o zmianie zakładowej albo międzyzakładowej umowy emerytalnej, ze wskazaniem paragrafów objętych zmianą, wraz z datą wejścia w życie tej zmiany;
9)
numer akt, datę dokonania wpisu, podpis kierownika komórki organizacyjnej, która dokonuje wpisu;
10)
uwagi o toczącym się postępowaniu administracyjnym lub sądowym, które dotyczy postępowania rejestrowego programu;
11)
dodatkowe informacje o programie;
12)
status programu.
2.
Wzór księgi rejestrowej stanowi załącznik do rozporządzenia.
Rubryka 6 księgi rejestrowej zakładowego albo międzyzakładowego programu składa się z sekcji, do których wpisuje się:
1)
wymagany staż,
2)
wysokość składki podstawowej,
3)
minimalną wysokość składki dodatkowej oraz sposób jej deklarowania,
4)
terminy przelewu składki podstawowej i dodatkowej na rachunek uczestnika,
5)
okres wypowiedzenia udziału w programie przez uczestnika, o którym mowa w art. 47 ust. 1 ustawy,
6)
okresy wypowiedzenia umowy zakładowej w przypadku podjęcia przez pracodawcę decyzji, o których mowa w art. 40 ust. 2 pkt 3 i 4 ustawy,
7)
koszty i opłaty obciążające uczestników, a w przypadku programu prowadzonego w formie umowy grupowego ubezpieczenia na życie pracowników z zakładem ubezpieczeń w formie grupowego ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym także:
8)
warunki ubezpieczenia:
a)
zakres ubezpieczenia,
b)
datę objęcia odpowiedzialnością przez zakład ubezpieczeń,
c)
sumę ubezpieczenia,
d)
nazwy ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych.
Księgi rejestrowe nie mogą być wynoszone poza miejsce ich przechowywania.
Niezależnie od księgi rejestrowej dla każdego programu prowadzi się odrębne akta rejestrowe, obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu oraz dotyczące postępowania rejestrowego.
Dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 2, art. 31 ust. 2 oraz art. 32 ust. 2 ustawy, załączone do wniosku o wpis programu do rejestru oraz o zmianę wpisu do rejestru, powinny być dołączone w oryginałach albo w uwierzytelnionych urzędowo odpisach lub wyciągach.
1.
Wpisu do rejestru pracowniczych programów emerytalnych dokonuje organ nadzoru.
2.
Wykreślenie wpisu jest również wpisem.
Wypisy z rejestru pracowniczych programów emerytalnych wydaje się osobie mającej w tym interes prawny, w terminie 14 dni od dnia złożenia pisemnego wniosku do organu nadzoru.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2004 r.2)
______

1) Minister Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej - zabezpieczenie społeczne, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 4 maja 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Polityki Społecznej (Dz. U. Nr 106, poz. 1124).

2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 11 maja 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia rejestru pracowniczych programów emerytalnych oraz terminów i trybu wydawania wypisów z rejestru (Dz. U. Nr 62, poz. 396), które utraciło moc z dniem wejścia w życie ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o pracowniczych programach emerytalnych (Dz. U. Nr 116, poz. 1207).

ZAŁĄCZNIK

WZÓR KSIĘGI REJESTROWEJ PRACOWNICZEGO PROGRAMU EMERYTALNEGO

Numer kolejny wpisuFirma, siedziba i adres oraz adres do korespondencji pracodawcy, a w przypadku programu międzyzakładowego - firmy, siedziby i adresy oraz adresy do korespondencji wszystkich pracodawców tworzących ten programNumer REGON pracodawcy, a w przypadku programu międzyzakładowego - numery REGON wszystkich pracodawców tworzących ten programFirma, siedziba i adres oraz adres do korespondencji zarządzającegoForma programuWarunki uczestnictwa w programieDane dotyczące porozumienia pracodawcy i reprezentacji pracowników o zawieszeniu odprowadzania bądź ograniczeniu wysokości składek podstawowych, zgodnie z art. 38 ust. 8 ustawy o pracowniczych programach emerytalnychInformacja o zmianie zakładowej albo międzyzakładowej umowy emerytalnej, ze wskazaniem paragrafów objętych zmianą, wraz z datą wejścia w życie tej zmianyNumer akt, data dokonania wpisu, podpis kierownika komórki organizacyjnej, która dokonuje wpisuUwagi o toczącym się postępowaniu administracyjnym lub sądowym, które dotyczy postępowania rejestrowego programuDodatkowe informacje o programieStatus programu
123456789101112
Sekcje:
1. wymagany staż
2. wysokość składki podstawowej
3. minimalna wysokość składki

dodatkowej oraz sposób jej

deklarowania

4. terminy przelewu składki

podstawowej i dodatkowej na

rachunek uczestnika

5. okres wypowiedzenia udziału w

programie przez uczestnika, o

którym mowa w art. 47 ust. 1

ustawy o pracowniczych

programach emerytalnych

6. okresy wypowiedzenia umowy

zakładowej w przypadku podjęcia

przez pracodawcę decyzji, o

których mowa w art. 40 ust. 2

pkt 3 i 4 ustawy o

pracowniczych programach

emerytalnych

7. koszty i opłaty obciążające

uczestników

8. warunki ubezpieczenia*
a) zakres ubezpieczenia
b) data objęcia odpowiedzialnością

przez zakład ubezpieczeń

c) suma ubezpieczenia
d) nazwy ubezpieczeniowych

funduszy kapitałowych

* Sekcja przeznaczona dla pracowniczego programu emerytalnego prowadzonego w formie umowy grupowego ubezpieczenia na życie pracowników z zakładem ubezpieczeń z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym.