Art. 157. - [Wniosek o zmianę zezwolenia na prowadzenie szkoły w przypadku przekształcenia publicznego trzyletniego liceum ogólnokształcącego lub czteroletniego technikum prowadzonego przez inny podmiot niż samorząd] - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2017.60
Akt obowiązujący Wersja od: 27 maja 2022 r.
Art. 157. [Wniosek o zmianę zezwolenia na prowadzenie szkoły w przypadku przekształcenia publicznego trzyletniego liceum ogólnokształcącego lub czteroletniego technikum prowadzonego przez inny podmiot niż samorząd]
1.
Osoba prawna niebędąca jednostką samorządu terytorialnego lub osoba fizyczna prowadząca odpowiednio dotychczasowe publiczne trzyletnie liceum ogólnokształcące lub dotychczasowe publiczne czteroletnie technikum, w terminie do dnia 31 stycznia 2019 r., przedłoży organowi jednostki samorządu terytorialnego, który wydał zezwolenie, o którym mowa odpowiednio w art. 58 ust. 3 ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu dotychczasowym, albo w art. 88 ust. 4 ustawy - Prawo oświatowe:1)
wykaz nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia odpowiednio w publicznym czteroletnim liceum ogólnokształcącym albo publicznym pięcioletnim technikum, zawierający imiona i nazwiska nauczycieli oraz informację o ich kwalifikacjach;2)
projekt aktu założycielskiego odpowiednio publicznego czteroletniego liceum ogólnokształcącego albo publicznego pięcioletniego technikum oraz projekt statutów tych szkół, dostosowane do przepisów ustawy - Prawo oświatowe;3)
zobowiązanie do zapewnienia warunków działania szkoły publicznej, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki, oraz zobowiązanie do przestrzegania przepisów dotyczących szkół publicznych.2.
Organ jednostki samorządu terytorialnego, o którym mowa w ust. 1, na wniosek osoby prawnej niebędącej jednostką samorządu terytorialnego lub osoby fizycznej prowadzącej odpowiednio dotychczasowe publiczne trzyletnie liceum ogólnokształcące lub dotychczasowe publiczne czteroletnie technikum, może postanowić o przedłużeniu terminu, o którym mowa w ust. 1, nie dłużej jednak niż do dnia 28 lutego 2019 r.3.
W przypadku nieprzedłożenia dokumentów, o których mowa w ust. 1, w terminie, o którym mowa w ust. 1 lub 2, liceum ogólnokształcące oraz technikum, o którym mowa odpowiednio w art. 146 lub art. 152, ulega likwidacji z dniem 31 sierpnia 2020 r., zgodnie z art. 89 ustawy - Prawo oświatowe. Likwidacja szkoły nie wymaga uzyskania zgody, o której mowa w art. 89 ust. 3 ustawy - Prawo oświatowe.4.
Dokumenty, o których mowa w ust. 1, składa się niezależnie od złożenia wniosku, o którym mowa w art. 139 ust. 1 pkt 2 i 3.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (2)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (2)
- Czy można podjąć rekrutację do liceum ogólnokształcącego dla dorosłych, które nie posiadało uczniów w okresie ostatnich pięciu lat w przypadku, gdy nie została podjęta uchwała stwierdzająca jego przekształcenie na liceum czteroletnie?
- Czy w związku z wprowadzanymi zmianami w systemie oświaty, organ prowadzący szkoły dla dorosłych w formie zaocznej powinien dokonać jakiś zmian prawnych?