Rejestry jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.129.1111

Akt utracił moc
Wersja od: 14 sierpnia 2002 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA
z dnia 25 lipca 2002 r.
w sprawie rejestrów jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne.

Na podstawie art. 24 ust. 13 ustawy z dnia 25 lipca 2001 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. Nr 113, poz. 1207 i Nr 154, poz. 1801) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa dane objęte wpisem do rejestrów jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, zwanych dalej "jednostkami systemu", o których mowa w art. 24 ust. 10 i 11 ustawy z dnia 25 lipca 2001 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym, zwanej dalej "ustawą", wzory tych rejestrów i tryb dokonywania w nich wpisów i zmian oraz wykreśleń.
1. 
Rejestr jednostek systemu, zwany dalej "rejestrem", jest prowadzony w sposób zinformatyzowany, a wydruki z niego tworzą księgi rejestrowe.
2. 
Księgi rejestrowe prowadzi się odrębnie dla każdej jednostki systemu i oznacza numerem identyfikacyjnym, zwanym dalej "numerem księgi", który odpowiada kolejności dokonywanego wpisu nowej jednostki systemu do rejestru.
3. 
Księgi rejestrowe składają się z dwóch działów.
1. 
Rejestr prowadzony przez wojewodę składa się z rejestru szpitalnych oddziałów ratunkowych i rejestru zespołów ratownictwa medycznego.
2. 
W dziale pierwszym księgi rejestrowej dla szpitalnego oddziału ratunkowego pod nazwą "Oznaczenie dysponenta jednostki systemu" umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
1)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
2)
rubryka druga - data wpisu do rejestru,
3)
rubryka trzecia - pełna nazwa dysponenta jednostki systemu,
4)
rubryka czwarta - skrócona nazwa dysponenta jednostki systemu,
5)
rubryka piąta - adres siedziby dysponenta jednostki systemu,
6)
rubryka szósta - obszar działania dysponenta jednostki systemu,
7)
rubryka siódma - numer identyfikacyjny REGON dysponenta jednostki systemu i resortowy kod identyfikacyjny dysponenta jednostki systemu, będącego zakładem opieki zdrowotnej,
8)
rubryka ósma - data i numer ostatecznej decyzji o włączeniu albo wyłączeniu jednostki z systemu albo data złożenia wniosku o dokonanie zmiany w rejestrze,
9)
rubryka dziewiąta - uwagi.
3. 
Dział drugi księgi rejestrowej dla szpitalnego oddziału ratunkowego pod nazwą "Szpitalny oddział ratunkowy" składa się z czterech części:
1)
część pierwsza pod nazwą "Organizacja szpitalnego oddziału ratunkowego", w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
a)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
b)
rubryka druga - data wpisu,
c)
rubryka trzecia - nazwa i adres siedziby szpitala, w którym utworzono szpitalny oddział ratunkowy,
d)
rubryka czwarta - imię (imiona) i nazwisko ordynatora szpitalnego oddziału ratunkowego,
e)
rubryka piąta - uwagi,
2)
część druga pod nazwą "Wyposażenie szpitalnego oddziału ratunkowego", w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
a)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
b)
rubryka druga - data wpisu,
c)
rubryka trzecia - nazwa i typ wyrobów medycznych, zgodnie z terminologią ECRI i SEWAM,
d)
rubryka czwarta - producent wyrobów medycznych,
e)
rubryka piąta - kod wyrobów medycznych według terminologii ECRI i SEWAM,
f)
rubryka szósta - rok produkcji wyrobów medycznych,
g)
rubryka siódma - uwagi,
3)
część trzecia pod nazwą "Personel medyczny szpitalnego oddziału ratunkowego", w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
a)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
b)
rubryka druga - data wpisu,
c)
rubryka trzecia - oznaczenie grup personelu medycznego zatrudnionego w szpitalnym oddziale ratunkowym,
d)
rubryka czwarta - uwagi,
4)
część czwarta pod nazwą "Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej", w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
a)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
b)
rubryka druga - data wpisu,
c)
rubryka trzecia - data zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,
d)
rubryka czwarta - nazwa i siedziba zakładu ubezpieczeń, z którym zawarto umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,
e)
rubryka piąta - okres, na jaki została zawarta umowa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,
f)
rubryka szósta - suma gwarancyjna ustalona w umowie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,
g)
rubryka siódma - uwagi.
4. 
Dział pierwszy księgi rejestrowej dla zespołu ratownictwa medycznego pod nazwą "Oznaczenie dysponenta jednostki systemu" prowadzi się zgodnie z ust. 2.
5. 
Dział drugi księgi rejestrowej dla zespołu ratownictwa medycznego pod nazwą "Zespół ratownictwa medycznego" składa się z czterech części:
1)
część pierwsza pod nazwą "Organizacja zespołu ratownictwa medycznego", w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
a)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
b)
rubryka druga - data wpisu,
c)
rubryka trzecia - nazwa i adres siedziby zakładu opieki zdrowotnej, w którym utworzono zespół ratownictwa medycznego,
d)
rubryka czwarta - miejsce stacjonowania zespołu ratownictwa medycznego,
e)
rubryka piąta - rodzaj zespołu ratownictwa medycznego,
f)
rubryka szósta - obszar działania zespołu ratownictwa medycznego,
g)
rubryka siódma - uwagi,
2)
część druga pod nazwą "Wyposażenie zespołu ratownictwa medycznego", w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
a)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
b)
rubryka druga - data wpisu,
c)
rubryka trzecia - marka, typ, rodzaj i rok produkcji środka transportu,
d)
rubryka czwarta - właściciel środka transportu,
e)
rubryka piąta - nazwa i typ wyrobów medycznych, w które jest wyposażony środek transportu,
f)
rubryka szósta - producent wyrobów medycznych, w które jest wyposażony środek transportu,
g)
rubryka siódma - kod wyrobów medycznych, w które jest wyposażony środek transportu, zgodnie z terminologią ECRI i SEWAM,
h)
rubryka ósma - rok produkcji wyrobów medycznych, w które jest wyposażony środek transportu,
i)
rubryka dziewiąta - uwagi,
3)
część trzecia pod nazwą "Personel medyczny zespołu ratownictwa medycznego", w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
a)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
b)
rubryka druga - data wpisu,
c)
rubryka trzecia - oznaczenie grup personelu medycznego zespołu ratownictwa medycznego,
d)
rubryka czwarta - uwagi,
4)
część czwarta pod nazwą "Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej", w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
a)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
b)
rubryka druga - data wpisu,
c)
rubryka trzecia - data zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,
d)
rubryka czwarta - nazwa i siedziba zakładu ubezpieczeń, z którym zawarto umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,
e)
rubryka piąta - okres, na jaki została zawarta umowa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,
f)
rubryka szósta - suma gwarancyjna ustalona w umowie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,
g)
rubryka siódma - uwagi.
1. 
Rejestr prowadzony przez ministra właściwego do spraw zdrowia składa się z rejestru jednostek lotniczego pogotowia ratunkowego i rejestru lotniczych grup poszukiwawczo-ratowniczych.
2. 
Dział pierwszy księgi rejestrowej dla jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego pod nazwą "Oznaczenie dysponenta jednostki systemu" prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 2.
3. 
Dział drugi księgi rejestrowej dla jednostek lotniczego pogotowia ratunkowego pod nazwą "Lotnicze pogotowie ratunkowe" składa się z czterech części:
1)
część pierwsza pod nazwą "Organizacja jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego", w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
a)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
b)
rubryka druga - data wpisu,
c)
rubryka trzecia - nazwa i adres siedziby zakładu opieki zdrowotnej, w którym utworzono jednostkę lotniczego pogotowia ratunkowego,
d)
rubryka czwarta - miejsce stacjonowania jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego,
e)
rubryka piąta - obszar działania jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego,
f)
rubryka szósta - uwagi,
2)
część druga pod nazwą "Wyposażenie jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego", którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 2,
3)
część trzecia pod nazwą "Personel medyczny jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego", którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 3,
4)
część czwarta pod nazwą "Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej", którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 4.
4. 
W dziale pierwszym księgi rejestrowej dla lotniczej grupy poszukiwawczo-ratowniczej pod nazwą "Oznaczenie dysponenta jednostki systemu" umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:
1)
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
2)
rubryka druga - data wpisu do rejestru,
3)
rubryka trzecia - pełna nazwa dysponenta jednostki systemu,
4)
rubryka czwarta - skrócona nazwa dysponenta jednostki systemu,
5)
rubryka piąta - adres siedziby dysponenta jednostki systemu,
6)
rubryka szósta - obszar działania dysponenta jednostki systemu,
7)
rubryka siódma - numer identyfikacyjny REGON dysponenta jednostki systemu i resortowy kod identyfikacyjny dysponenta jednostki systemu, będącego zakładem opieki zdrowotnej,
8)
rubryka ósma - data porozumienia, o którym mowa w art. 24 ust. 4 ustawy, albo data i numer ostatecznej decyzji o wyłączeniu jednostki z systemu albo data złożenia wniosku o dokonanie zmiany w rejestrze,
9)
rubryka dziewiąta - uwagi.
5. 
Dział drugi księgi rejestrowej dla lotniczej grupy poszukiwawczo-ratowniczej pod nazwą "Lotnicza grupa poszukiwawczo-ratownicza" składa się z czterech części:
1)
część pierwsza pod nazwą "Organizacja lotniczej grupy poszukiwawczo-ratowniczej", którą prowadzi się zgodnie z ust. 3 pkt 1,
2)
część druga pod nazwą "Wyposażenie jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego", którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 2,
3)
część trzecia pod nazwą "Personel medyczny jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego", którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 3,
4)
część czwarta pod nazwą "Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej", którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 4.
1. 
Wpis jednostki systemu w rejestrze następuje na podstawie ostatecznej decyzji o włączeniu jednostki do systemu albo porozumienia, o którym mowa w art. 24 ust. 4 ustawy.
2. 
Dane wpisane do rejestru nie mogą być z niego usunięte.
1. 
Zmian w rejestrze dokonuje się na podstawie wniosku dysponenta jednostki systemu o dokonanie zmian w rejestrze. Do wniosku dysponent jednostki dołącza dokumenty zawierające dane podlegające wpisowi do rejestru, które uległy zmianie.
2. 
Wpisowi do rejestru podlegają zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do jednostki systemu, powstałe po wpisie do rejestru i dotyczące danych, o których mowa w § 3 ust. 2-5 i w § 4 ust. 2-5.
3. 
Dysponent jednostki systemu zgłasza organowi prowadzącemu rejestr zmiany, o których mowa w ust. 2, w terminie 14 dni od dokonania zmiany.
Wykreślenie jednostki systemu z rejestru następuje na podstawie ostatecznej decyzji o wyłączeniu jednostki z systemu.
Jeżeli organ prowadzący rejestr, dokonując wpisu jednostki do rejestru, zmiany w rejestrze lub wykreślenia jednostki z rejestru, stwierdzi brak danych podlegających wpisowi do rejestru, wzywa dysponenta jednostki systemu do ich uzupełniania w wyznaczonym terminie.
Dla każdej księgi rejestrowej prowadzi się akta rejestrowe, obejmujące decyzje, wnioski lub porozumienie, o których mowa w § 5 i 6, oraz dokumenty zgromadzone w postępowaniu o włączenie jednostki do systemu lub wyłączenie jednostki systemu z systemu, zawierające dane podlegające wpisowi do rejestru, albo złożone przez dysponenta jednostki systemu z wnioskiem o dokonanie zmiany w rejestrze. O dołączonym dokumencie organ prowadzący rejestr czyni wzmiankę w księdze rejestrowej, a każdy dołączony dokument oznacza numerem księgi.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.