Rejestry jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2003.100.932
Akt utracił moc Wersja od: 5 czerwca 2003 r.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 30 maja 2003 r.
w sprawie rejestrów jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne
Na podstawie art. 24 ust. 13 ustawy z dnia 25 lipca 2001 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. Nr 113, poz. 1207 i Nr 154, poz. 1801, z 2002 r. Nr 241, poz. 2073 oraz z 2003 r. Nr 45, poz. 391) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa:
1)
dane objęte:a)
rejestrem jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne prowadzonym przez wojewodę,b)
rejestrem włączonych do systemu jednostek lotniczego pogotowia ratunkowego oraz lotniczych grup poszukiwawczo-ratowniczych prowadzonym przez ministra właściwego do spraw zdrowia;2)
wzory rejestrów, o których mowa w pkt 1;3)
tryb dokonywania wpisów i zmian oraz wykreśleń w rejestrach, o których mowa w pkt 1.
Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1)
"współrzędne" - współrzędne w układzie współrzędnych płaskich prostokątnych "2000", określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 8 sierpnia 2000 r. w sprawie państwowego systemu odniesień przestrzennych (Dz. U. Nr 70, poz. 821);2)
"kod resortowy" - kod nadany zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 27 marca 2000 r. w sprawie systemu resortowych kodów identyfikacyjnych dla zakładów opieki zdrowotnej oraz szczegółowych zasad ich nadawania (Dz. U. Nr 30, poz. 379 oraz z 2002 r. Nr 223, poz. 1880);3)
"księga rejestrowa zakładu opieki zdrowotnej" - księgę rejestrową prowadzoną zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 30 sierpnia 2000 r. w sprawie rejestru zakładów opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 74, poz. 864);4)
"obszar działania podmiotu" - obszar działania podmiotu, w ramach którego funkcjonuje jednostka systemu zgodnie z wojewódzkim planem zabezpieczenia medycznych działań ratowniczych.1.
Rejestry, o których mowa w § 1 pkt 1, zwane dalej "rejestrem", są prowadzone w sposób zinformatyzowany, a wydruki z nich tworzą księgi rejestrowe.2.
Dla każdej jednostki systemu prowadzi się odrębną księgę rejestrową i oznacza numerem identyfikacyjnym, zwanym dalej "numerem księgi".3.
Numer księgi składa się z siedmiu cyfr, w tym:1)
dwie pierwsze to:a)
identyfikator terytorialny województwa, na którego obszarze znajduje się siedziba dysponenta jednostki systemu - dla rejestru prowadzonego przez wojewodę,b)
cyfry "99" - dla rejestru prowadzonego przez ministra właściwego do spraw zdrowia;2)
pięć następnych cyfr - numer kolejny w rejestrze.
Księga rejestrowa składa się z sześciu działów:
1)
w dziale pierwszym - pod nazwą "Włączenie jednostki do systemu" - umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:a)
rubryka pierwsza - numer księgi rejestrowej,b)
rubryka druga - datę włączenia jednostki do systemu,c)
rubryka trzecia - datę wpisu do rejestru,d)
rubryka czwarta - podstawę włączenia jednostki do systemu,e)
rubryka piąta - numer umowy z płatnikiem świadczeń,f)
rubryka szósta - uwagi;2)
w dziale drugim - pod nazwą "Organizacja jednostki systemu" - umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:a)
rubryka pierwsza - rodzaj jednostki systemu,b)
rubryka druga - VII część systemu kodu resortowego, jeżeli jednostka systemu funkcjonuje w ramach zakładu opieki zdrowotnej,c)
rubryka trzecia - liczbę stanowisk w przypadku, gdy jednostką systemu jest szpitalny oddział ratunkowy,d)
rubryka czwarta - liczbę łóżek obserwacyjnych w przypadku, gdy jednostką systemu jest szpitalny oddział ratunkowy,e)
rubryka piąta - imię i nazwisko kierownika jednostki systemu,f)
rubryka szósta - uwagi;3)
w dziale trzecim - pod nazwą "Dysponent jednostki systemu" - umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:a)
rubryka pierwsza - pełną nazwę dysponenta jednostki systemu,b)
rubryka druga - skróconą nazwę,c)
rubryka trzecia - adres siedziby,d)
rubryka czwarta - kod terytorialny,e)
rubryka piąta - numer księgi rejestrowej zakładu opieki zdrowotnej w przypadku, gdy jednostka systemu funkcjonuje w ramach zakładu opieki zdrowotnej,f)
rubryka szósta - numer telefonu,g)
rubryka siódma - numer faksu,h)
rubryka ósma - adres poczty elektronicznej,i)
rubryka dziewiąta - numer identyfikacji podatkowej NIP,j)
rubryka dziesiąta - kod resortowy podmiotu, który utworzył zakład opieki zdrowotnej będący dysponentem jednostki systemu w przypadku, gdy jednostka funkcjonuje w ramach zakładu opieki zdrowotnej,k)
rubryka jedenasta - imię (imiona) i nazwisko kierownika,l)
rubryka dwunasta - współrzędne punktu centralnego,m)
rubryka trzynasta - uwagi;4)
w dziale czwartym - pod nazwą "Podmiot, w ramach którego funkcjonuje jednostka systemu" - umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:a)
rubryka pierwsza - nazwę podmiotu,b)
rubryka druga - adres,c)
rubryka trzecia - V część systemu kodu resortowego w przypadku, gdy podmiotem, w którym funkcjonuje jednostka systemu, jest jednostka organizacyjna zakładu opieki zdrowotnej,d)
rubryka czwarta - współrzędne punktu centralnego,e)
rubryka piąta - numer telefonu,f)
rubryka szósta - numer faksu,g)
rubryka siódma - adres poczty elektronicznej,h)
rubryka ósma - imię i nazwisko kierownika,i)
rubryka dziewiąta - kod terytorialny,j)
rubryka dziesiąta - obszar działania podmiotu, zgodnie z kodami terytorialnymi,k)
rubryka jedenasta - uwagi;5)
w dziale piątym - pod nazwą "Personel medyczny wykonujący działania ratownicze w ramach podmiotu, w którym utworzono jednostkę systemu" - umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:a)
rubryka pierwsza - kod rejestrowy personelu medycznego,b)
rubryka druga - nazwę grupy personelu medycznego,c)
rubryka trzecia - ilość personelu medycznego;6)
w dziale szóstym - pod nazwą "Wyłączenie jednostki systemu" - umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:a)
rubryka pierwsza - datę wpisu,b)
rubryka druga - podstawę wyłączenia jednostki systemu z systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne,c)
rubryka trzecia - datę wyłączenia jednostki z systemu,d)
rubryka czwarta - uwagi.
W rejestrze włączonych do systemu jednostek lotniczego pogotowia ratunkowego oraz lotniczych grup poszukiwawczo-ratowniczych nie prowadzi się w dziale drugim pod nazwą "Organizacja jednostki systemu" rubryki trzeciej i czwartej.
1.
Wpisu w rejestrze dokonuje się na podstawie:1)
decyzji albo porozumienia o włączeniu jednostki do systemu, o którym mowa w art. 24 ust. 4 ustawy z dnia 25 lipca 2001 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym;2)
wniosku o wpis zmian w rejestrze;3)
decyzji lub porozumienia o wyłączeniu jednostki z systemu.2.
Dysponent jednostki systemu obowiązany jest przedłożyć organowi prowadzącemu rejestr:1)
dokumenty zawierające dane podlegające wpisowi do rejestru, z zastrzeżeniem ust. 3;2)
informację dotyczącą zawarcia obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej;3)
wykaz wyposażenia przeznaczonego do prowadzenia medycznych działań ratowniczych.3.
Dane, o których mowa w § 4 pkt 5, dysponent jednostki systemu sporządza według wzoru określonego w załączniku do rozporządzenia.4.
Dane wpisane do rejestru nie mogą być z niego usunięte.1.
Wpis w rejestrze wymaga wydruku wszystkich danych objętych działami księgi rejestrowej.2.
Wydruki, o których mowa w ust. 1, podpisuje osoba upoważniona przez organ prowadzący rejestr i dołącza do księgi rejestrowej.3.
Zestaw ostatnich wydruków wszystkich działów księgi rejestrowej tworzy aktualny stan danych rejestrowych jednostki systemu.1.
Zmian w rejestrze dokonuje się na podstawie wniosku o wpis zmian w rejestrze złożonego przez dysponenta jednostki systemu albo osobę przez niego upoważnioną.2.
Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dysponent jednostki systemu dołącza dokumenty zawierające dane podlegające wpisowi do rejestru, które uległy zmianie.3.
Dysponent jednostki systemu zgłasza organowi prowadzącemu rejestr zmiany, o których mowa w ust. 1, w terminie 14 dni od dokonania zmiany.
Jeżeli organ prowadzący rejestr, dokonując wpisu jednostki systemu do rejestru, zmiany w rejestrze lub wykreślenia jednostki systemu z rejestru, stwierdzi brak danych podlegających wpisowi do rejestru, wzywa dysponenta jednostki systemu do ich uzupełniania w wyznaczonym terminie.
Dla każdej księgi rejestrowej prowadzi się akta rejestrowe, obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu jednostki systemu do rejestru.
Traci moc rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 25 lipca 2002 r. w sprawie rejestrów jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne (Dz. U. Nr 129, poz. 1111).
______
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 93, poz. 833).
ZAŁĄCZNIK
PERSONEL MEDYCZNY WYKONUJĄCY DZIAŁANIA RATOWNICZE W RAMACH PODMIOTU, W KTÓRYM UTWORZONO JEDNOSTKĘ SYSTEMU
PERSONEL MEDYCZNY WYKONUJĄCY DZIAŁANIA RATOWNICZE W RAMACH PODMIOTU, W KTÓRYM UTWORZONO JEDNOSTKĘ SYSTEMU
Grupa personelu | Kod rejestrowy personelu medycznego | Ilość personelu medycznego1) |
Kierownik jednostki systemu | 01 | |
Pielęgniarka oddziałowa (koordynująca) | 02 | |
Lekarze (w tym ratunkowi) | 03 | |
Pielęgniarki (w tym ratunkowe) | 04 | |
Położne | 05 | |
Technicy analityki medycznej | 06 | |
Technicy elektrokardiologii | 07 | |
Lekarze ratunkowi | 08 | |
Pielęgniarki ratunkowe | 09 | |
Ratownicy medyczni | 10 | |
Kierowcy przeszkoleni do wykonywania działań ratowniczych | 11 | |
Piloci przeszkoleni do wykonywania działań ratowniczych | 12 | |
Inne | 13 |
(imię i nazwisko osoby
reprezentującej dysponenta jednostki
systemu lub innej osoby upoważnionej)
Uwaga:
1) Podać według stanu na dzień sporządzania dokumentu.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »