Art. 28b. - [Wniosek o przyznanie odznaki] - Repatriacja.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.1105 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 25 maja 2022 r.
Art.  28b.  [Wniosek o przyznanie odznaki]
1. 
Wniosek o przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1, zawiera:
1)
następujące dane dotyczące osoby przedstawionej do wyróżnienia:
a)
imię (imiona) i nazwisko,
b)
numer PESEL,
c)
datę i miejsce urodzenia,
d)
imiona rodziców,
e)
państwo zamieszkania,
f)
obywatelstwo,
g)
adres do korespondencji;
2)
informacje uzasadniające przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1;
3)
nazwę albo imię i nazwisko i podpis wnioskodawcy lub osoby działającej w imieniu wnioskodawcy oraz datę złożenia wniosku.
2. 
Prezes Rady Ministrów rozpatruje wniosek o przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1, w terminie 60 dni od dnia jego otrzymania.
3. 
Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
1)
wzór wniosku o przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1,
2)
wzór i sposób noszenia odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1,
3)
wzór legitymacji potwierdzającej przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1,
4)
sposób prowadzenia ewidencji informacji o osobach, którym została przyznana odznaka, o której mowa w art. 28a ust. 1

- mając na uwadze potrzebę ujednolicenia sposobu składania wniosków, wzornictwo stosowane w polskiej falerystyce oraz zakres danych wpisywanych do ewidencji.