Rozdział 6a - Odznaka honorowa "Zasłużony dla repatriacji" - Repatriacja.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.1105 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 25 maja 2022 r.

Rozdział  6a 

Odznaka honorowa "Zasłużony dla repatriacji"

1. 
Osobom fizycznym, w uznaniu ich zasług w związku z prowadzeniem działalności na rzecz repatriantów, może zostać przyznana odznaka honorowa "Zasłużony dla repatriacji".
2. 
Odznakę, o której mowa w ust. 1, przyznaje Prezes Rady Ministrów z własnej inicjatywy albo na wniosek Pełnomocnika lub organu statutowego organizacji społecznej lub instytucji działającej na rzecz repatriantów.
3. 
Wraz z odznaką, o której mowa w ust. 1, wydaje się legitymację potwierdzającą jej przyznanie.
4. 
Organ statutowy organizacji społecznej lub instytucji działającej na rzecz repatriantów składa wniosek o przyznanie odznaki, o której mowa w ust. 1, za pośrednictwem Pełnomocnika.
5. 
Pełnomocnik prowadzi ewidencję informacji o osobach, którym została przyznana odznaka, o której mowa w ust. 1.
6. 
Do ewidencji wpisuje się następujące dane dotyczące osób, którym została przyznana odznaka, o której mowa w ust. 1:
1)
imię (imiona) i nazwisko;
2)
datę i miejsce urodzenia;
3)
imiona rodziców;
4)
państwo zamieszkania;
5)
obywatelstwo;
6)
datę przyznania odznaki.
7. 
Pełnomocnik, po powzięciu informacji o zgonie osoby, której została przyznana odznaka, o której mowa w ust. 1, zarządza protokolarne i komisyjne usunięcie danych dotyczących tej osoby z ewidencji.
1. 
Wniosek o przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1, zawiera:
1)
następujące dane dotyczące osoby przedstawionej do wyróżnienia:
a)
imię (imiona) i nazwisko,
b)
numer PESEL,
c)
datę i miejsce urodzenia,
d)
imiona rodziców,
e)
państwo zamieszkania,
f)
obywatelstwo,
g)
adres do korespondencji;
2)
informacje uzasadniające przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1;
3)
nazwę albo imię i nazwisko i podpis wnioskodawcy lub osoby działającej w imieniu wnioskodawcy oraz datę złożenia wniosku.
2. 
Prezes Rady Ministrów rozpatruje wniosek o przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1, w terminie 60 dni od dnia jego otrzymania.
3. 
Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
1)
wzór wniosku o przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1,
2)
wzór i sposób noszenia odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1,
3)
wzór legitymacji potwierdzającej przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1,
4)
sposób prowadzenia ewidencji informacji o osobach, którym została przyznana odznaka, o której mowa w art. 28a ust. 1

- mając na uwadze potrzebę ujednolicenia sposobu składania wniosków, wzornictwo stosowane w polskiej falerystyce oraz zakres danych wpisywanych do ewidencji.