Rozdział 6a - Odznaka honorowa "Zasłużony dla repatriacji" - Repatriacja.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.1105 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 25 maja 2022 r.
Rozdział 6a
Odznaka honorowa "Zasłużony dla repatriacji"
Odznaka honorowa "Zasłużony dla repatriacji"
1.
Osobom fizycznym, w uznaniu ich zasług w związku z prowadzeniem działalności na rzecz repatriantów, może zostać przyznana odznaka honorowa "Zasłużony dla repatriacji".2.
Odznakę, o której mowa w ust. 1, przyznaje Prezes Rady Ministrów z własnej inicjatywy albo na wniosek Pełnomocnika lub organu statutowego organizacji społecznej lub instytucji działającej na rzecz repatriantów.3.
Wraz z odznaką, o której mowa w ust. 1, wydaje się legitymację potwierdzającą jej przyznanie.4.
Organ statutowy organizacji społecznej lub instytucji działającej na rzecz repatriantów składa wniosek o przyznanie odznaki, o której mowa w ust. 1, za pośrednictwem Pełnomocnika.5.
Pełnomocnik prowadzi ewidencję informacji o osobach, którym została przyznana odznaka, o której mowa w ust. 1.6.
Do ewidencji wpisuje się następujące dane dotyczące osób, którym została przyznana odznaka, o której mowa w ust. 1:1)
imię (imiona) i nazwisko;2)
datę i miejsce urodzenia;3)
imiona rodziców;4)
państwo zamieszkania;5)
obywatelstwo;6)
datę przyznania odznaki.7.
Pełnomocnik, po powzięciu informacji o zgonie osoby, której została przyznana odznaka, o której mowa w ust. 1, zarządza protokolarne i komisyjne usunięcie danych dotyczących tej osoby z ewidencji.1.
Wniosek o przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1, zawiera:1)
następujące dane dotyczące osoby przedstawionej do wyróżnienia:a)
imię (imiona) i nazwisko,b)
numer PESEL,c)
datę i miejsce urodzenia,d)
imiona rodziców,e)
państwo zamieszkania,f)
obywatelstwo,g)
adres do korespondencji;2)
informacje uzasadniające przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1;3)
nazwę albo imię i nazwisko i podpis wnioskodawcy lub osoby działającej w imieniu wnioskodawcy oraz datę złożenia wniosku.2.
Prezes Rady Ministrów rozpatruje wniosek o przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1, w terminie 60 dni od dnia jego otrzymania.3.
Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:1)
wzór wniosku o przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1,2)
wzór i sposób noszenia odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1,3)
wzór legitymacji potwierdzającej przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1,4)
sposób prowadzenia ewidencji informacji o osobach, którym została przyznana odznaka, o której mowa w art. 28a ust. 1- mając na uwadze potrzebę ujednolicenia sposobu składania wniosków, wzornictwo stosowane w polskiej falerystyce oraz zakres danych wpisywanych do ewidencji.