Art. 68. - [Rejestracja związku międzygminnego] - Samorząd gminny.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.609 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 22 kwietnia 2024 r. do: 27 maja 2024 r.
Art. 68. [Rejestracja związku międzygminnego]
1.
Rejestr związków prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej.1a.
Wpisu w rejestrze związków międzygminnych dokonuje się na podstawie zgłoszenia wojewody.1b.
Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1a, może dotyczyć:1)
rejestracji związku międzygminnego;2)
zmiany statutu związku międzygminnego;3)
wykreślenia związku międzygminnego z rejestru związków międzygminnych.1c.
Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1a, zawiera oświadczenie o zgodności z prawem uchwał stanowiących podstawę do dokonania zgłoszenia.1d.
Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1a, opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym.2.
(uchylony).3.
Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:1)
tryb postępowania w sprawach:a)
rejestracji związku międzygminnego,b)
rejestracji zmiany statutu związku międzygminnego,c)
wykreślenia związku międzygminnego z rejestru związków międzygminnych,2)
wzór zgłoszenia w sprawie rejestracji związku międzygminnego,3)
wzór zgłoszenia w sprawie zmiany statutu związku międzygminnego,4)
wzór zgłoszenia w sprawie wykreślenia związku międzygminnego z rejestru związków międzygminnych,5)
dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszeń, o których mowa w pkt 2-4,6)
sposób prowadzenia rejestru związków międzygminnych, w tym sposób dokonywania wpisów w tym rejestrze,7)
zakres danych podlegających wpisowi do rejestru związków międzygminnych,8)
tryb ogłaszania statutu związku międzygminnego, zmiany tego statutu oraz informacji o wykreśleniu związku międzygminnego z rejestru związków międzygminnych- mając na uwadze konieczność zapewnienia sprawności postępowania w sprawach dokonywania wpisów w rejestrze związków międzygminnych oraz ogłaszania aktów i informacji, o których mowa w pkt 8, jednolitości zgłoszeń oraz uwzględniając, że rejestr związków międzygminnych powinien zawierać w szczególności nazwę związku międzygminnego i jego siedzibę, oznaczenie gmin uczestniczących w związku oraz wskazanie zadań związku.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (3)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (3)
- Czy radny spełnił obowiązek dostarczenia oświadczenia majątkowego, jeżeli nie złożył kopii zeznania o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym?
- Czy radny rady miejskiej może dostarczyć oświadczenie majątkowe w formie elektronicznej, podpisane podpisem certyfikowanym?
- Czy możliwe jest złożenie oświadczenia majątkowego wskazanego w ustawie o samorządzie gminnym w formie elektronicznej?