Rozdział 3 - Zbiór dokumentów - Sposób i tryb prowadzenia akt do zgłoszeń wierzytelności oraz zbiór dokumentów, a także udostępnianie tych akt oraz zbioru dokumentów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.2170

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 listopada 2021 r.

Rozdział  3

Zbiór dokumentów

§  7. 
1. 
Zakłada się zbiór dokumentów dla zgłoszeń wierzytelności dokonanych z pominięciem systemu teleinformatycznego.
2. 
Syndyk zakłada zbiór dokumentów niezwłocznie po otrzymaniu pierwszego zgłoszenia wierzytelności dokonanego z pominięciem systemu teleinformatycznego.
3. 
Zbiór dokumentów umieszcza się w oddzielnej okładce oznaczonej sygnaturą akt do zgłoszeń wierzytelności prowadzonych w systemie teleinformatycznym dla sprawy upadłościowej, dla której ten zbiór jest zakładany.
4. 
Zbiór dokumentów rozpoczyna się od karty przeglądowej, na której są zamieszczane następujące dane:
1)
sygnatura akt do zgłoszeń wierzytelności;
2)
imię i nazwisko upadłego albo jego nazwa;
3)
numer PESEL albo numer w Krajowym Rejestrze Sądowym, a w przypadku ich braku - inne dane umożliwiające jednoznaczną identyfikację, w szczególności numer paszportu i oznaczenie państwa wystawiającego paszport albo numer karty pobytu w Rzeczypospolitej Polskiej, albo numer w zagranicznym rejestrze, albo zagraniczny numer identyfikacji lub identyfikacji podatkowej, a także numer identyfikacji podatkowej (NIP) upadłego, jeżeli upadły ma taki numer;
4)
adres korespondencyjny, numer telefonu, adres e-mail upadłego i pełnomocnika upadłego, o ile pełnomocnik został ustanowiony;
5)
data ogłoszenia upadłości;
6)
data obwieszczenia o ogłoszeniu upadłości;
7)
oznaczenie sądu, który prowadzi postępowanie upadłościowe;
8)
imię i nazwisko syndyka oraz informację, czy syndyk posiada tytuł kwalifikowanego doradcy restrukturyzacyjnego, numer licencji doradcy restrukturyzacyjnego, a w przypadku spółek handlowych pełniących funkcję syndyka - nazwa spółki oraz jej numer w Krajowym Rejestrze Sądowym;
9)
adres korespondencyjny, adres e-mail oraz numer telefonu syndyka;
10)
spis pism oraz zgłoszeń wierzytelności wpływających do zbioru dokumentów w toku postępowania, zawierający oznaczenie wierzyciela: imię, nazwisko albo nazwę, adres, numer PESEL albo numer w Krajowym Rejestrze Sądowym, a w przypadku ich braku - inne dane umożliwiające jednoznaczną identyfikację, w szczególności numer paszportu i oznaczenie państwa wystawiającego paszport albo numer karty pobytu w Rzeczypospolitej Polskiej, albo numer w zagranicznym rejestrze, albo zagraniczny numer identyfikacji lub identyfikacji podatkowej, a także NIP, data wpływu i numer karty, na której zamieszczono zgłoszenie wierzytelności, lub pismo wraz z załącznikami oraz uwagi.
5. 
Kartę przeglądową, o której mowa w ust. 4, umieszcza się na początku każdego tomu zbioru dokumentów.
6. 
W przypadku danych zawartych na karcie przeglądowej, o której mowa w ust. 4, są one aktualizowane na bieżąco.
§  8. 
1. 
Do zbioru dokumentów załącza się pisma, oświadczenia lub dokumenty papierowe otrzymane przez syndyka w toku postępowania związanego z rozpoznaniem zgłoszenia wierzytelności, pisma papierowe wysłane przez syndyka w toku postępowania wraz z potwierdzeniem ich odbioru przez adresata oraz dokumenty utworzone przez syndyka w toku postępowania według daty ich wpływu lub utworzenia przez syndyka.
2. 
Jeżeli wierzyciel, o którym mowa w art. 216aa ust. 1 ustawy, dokonuje zgłoszenia wierzytelności z pominięciem systemu teleinformatycznego, syndyk wprowadza treść takiego zgłoszenia do akt do zgłoszeń wierzytelności, prowadzonych w systemie teleinformatycznym, z wykorzystaniem formularzy elektronicznych udostępnionych w systemie teleinformatycznym. Wydrukowana i opatrzona podpisem przez osobę przekazującą ustnie treść wniosku lub oświadczenia podlega złożeniu do zbioru dokumentów.
3. 
Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio do wszystkich innych dokumentów, oświadczeń i pism dotyczących danego zgłoszenia wierzytelności, składanych przez wierzyciela, o którym mowa w art. 216aa ust. 1 ustawy, z pominięciem systemu teleinformatycznego, w tym uzupełnień i cofnięć zgłoszenia wierzytelności, jak również wszelkich środków zaskarżenia i pism procesowych dotyczących danego zgłoszenia wierzytelności.
4. 
Koperty, w których nadesłano zgłoszenia wierzytelności, załącza się do zbioru dokumentów.
5. 
Koperty, w których nadesłano inne pisma dotyczące zgłoszenia wierzytelności, załącza się do zbioru dokumentów tylko wówczas, gdy data stempla pocztowego stanowi podstawę ustalenia terminu, z którego upływem wiążą się określone skutki procesowe.
6. 
Cyfrowe odwzorowanie koperty załącza się do akt do zgłoszeń wierzytelności prowadzonych w systemie teleinformatycznym.
7. 
Po przyjęciu przez syndyka lub osobę przez niego upoważnioną zgłoszenia wierzytelności w postaci papierowej na zgłoszeniu zamieszcza się adnotację o dacie jego przyjęcia oraz umieszcza się je w zbiorze dokumentów.
8. 
Jeżeli pismo zostało złożone syndykowi lub osobie przez niego upoważnionej do rąk własnych, na piśmie umieszcza się adnotację o dacie jego złożenia.
§  9. 
1. 
Zbiór dokumentów prowadzonych w postaci papierowej łączy się w sposób zapewniający jego trwałość, kompletność i integralność. Poszczególne karty są numerowane na bieżąco.
2. 
O zmianie numeracji kart czyni się wzmiankę i podaje się przyczynę zmiany. Wzmiankę zamieszcza się na karcie, na której zmieniono numerację, a gdy zmiana dotyczy numeracji kilku kolejnych kart - na pierwszej z nich.
3. 
Zbiór dokumentów, którego zawartość nie przekracza 200 kart, stanowi jeden tom. Na ostatniej stronie poświadcza się liczbę kart zawartych w tomie.
4. 
Po przekroczeniu 200 kart w zbiorze dokumentów zakłada się następny tom zbioru dokumentów w określonej sprawie, zachowując ciągłość numeracji kart. Na okładkach oznacza się cyfrą rzymską kolejne numery poszczególnych tomów.
5. 
Jeżeli zbiór dokumentów składa się z większej liczby tomów niż jeden tom, na okładce pierwszego tomu pod sygnaturą zamieszcza się informację o łącznej liczbie tomów w zbiorze dokumentów.
6. 
Po zakończeniu postępowania na wewnętrznej stronie tytułowej okładki zbioru dokumentów wpisuje się liczbę kart zawartych w zbiorze dokumentów.
§  10. 
1. 
Syndyk przechowuje zbiór dokumentów w biurze, do którego dostęp mają ten syndyk oraz osoby przez niego upoważnione. Syndyk informuje sąd o miejscu przechowywania zbioru dokumentów.
2. 
Syndyk udostępnia zbiór dokumentów służbie nadzoru Ministra Sprawiedliwości na jej wezwanie.
§  11. 
1. 
Syndyk przechowuje weksle i czeki przedkładane wraz ze zgłoszeniem wierzytelności dokonanym w trybie art. 216aa ust. 1 ustawy lub na wezwanie syndyka w trybie art. 243 ust. 2 ustawy w biurze ze szczególną starannością, w miejscu mającym odpowiednie zabezpieczenia techniczne, które uniemożliwiają zniszczenie tych weksli i czeków lub ich usunięcie przez osoby do tego nieuprawnione.
2. 
Do zbioru dokumentów załącza się uwierzytelnione kopie dokumentów, o których mowa w ust. 1, z adnotacją o miejscu przechowywania oryginałów dokumentów.
3. 
Uwierzytelnienie dokumentu polega na sporządzeniu kopii dokumentu i potwierdzeniu zgodności tej kopii z oryginałem przez syndyka albo osobę przez niego upoważnioną, opatrzeniu datą uwierzytelnienia kopii dokumentu, wpisaniu numeru licencji syndyka oraz czytelnie imienia i nazwiska osoby dokonującej uwierzytelnienia.
§  12. 
Odpisy dokumentów ze zbioru dokumentów są odręcznie podpisane przez syndyka albo osobę przez niego upoważnioną i zawierają:
1)
adnotację "odpis";
2)
datę sporządzenia odpisu;
3)
numer licencji syndyka oraz
4)
czytelne imię i nazwisko osoby podpisującej odpis.