§ 2. - Sposób współdziałania organów zarządzania ruchem lotniczym z Siłami Powietrznymi Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.42.408

Akt utracił moc
Wersja od: 16 marca 2005 r.
§  2.
Współdziałanie, o którym mowa w § 1, polega w szczególności na:
1)
współpracy w zapewnieniu lotnictwu wojskowemu dostępu do przestrzeni powietrznej w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa państwa oraz w celu umożliwienia pełnej realizacji zadań związanych z umacnianiem obronności państwa;
2)
wymianie informacji o planowanym i wykonywanym ruchu lotniczym w polskiej przestrzeni powietrznej;
3)
wymianie informacji o sytuacji powietrznej;
4)
współpracy podczas prowadzenia akcji poszukiwania i ratownictwa lotniczego;
5)
współpracy w zapewnieniu służb ruchu lotniczego oraz wymiany informacji na temat lotów:
a)
dla lotów w sytuacjach awaryjnych - EMER,
b)
dla lotów poszukiwawczo-ratowniczych - SAR,
c)
dla lotów rządowych najwyższego szczebla - HEAD,
d)
dla lotów o innym statusie wymagającym szczególnie wysokiego poziomu bezpieczeństwa;
6)
priorytetowym udostępnieniu przestrzeni powietrznej, niezbędnej dla dyżurnych sił i środków systemu obrony powietrznej w celu:
a)
przeciwdziałania naruszeniom granicy państwowej,
b)
podjęcia interwencji w stosunku do statków powietrznych, które:
-
naruszają warunki zezwolenia na lot lub zakazy i ograniczenia w ruchu lotniczym,
-
wykonują lot bez wymaganego zezwolenia,
-
nie podporządkowały się poleceniom przekazywanym na pokład statku powietrznego,
c)
udzielania pomocy załogom statków powietrznych;
7)
wspólnym określeniu procedur koordynacji, identyfikacji oraz przekazywania kontroli statków powietrznych;
8)
wspólnym planowaniu wykorzystania przestrzeni powietrznej dla potrzeb zabezpieczenia szkolenia lotniczego;
9)
planowaniu i realizacji ćwiczeń z wykorzystaniem lotnictwa i innych środków obrony powietrznej w polskiej przestrzeni powietrznej;
10)
planowaniu i realizacji innych przedsięwzięć lotniczych, w tym z udziałem załóg i statków powietrznych innych państw;
11)
współpracy w wyjaśnianiu sytuacji niebezpiecznych i zdarzeń lotniczych w przestrzeni powietrznej.