Art. 10. - [Niezamówiona informacja handlowa] - Świadczenie usług drogą elektroniczną.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2020.344 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 3 marca 2020 r.
Art. 10. [Niezamówiona informacja handlowa]
1.
Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.2.
Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyraził zgodę na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności udostępnił w tym celu identyfikujący go adres elektroniczny.3.
Działanie, o którym mowa w ust. 1, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów ustawy, o której mowa w art. 9 ust. 3 pkt 1.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (25)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (25)
- Czy chcąc kierować informacje handlowe do osób prawnych np. newsletter pod adresy poczty elektronicznej, np. jnowak@biuro.pl, kowalskijan@firma.pl, niezbędne jest zyskanie zgody?
- Czy systemowe dołączanie do wszystkich e-maili wychodzących z firmy, stopki w postaci banneru graficznego reklamującego produkty firmy nosi znamiona niezamówionej informacji marketingowej?
- W oparciu o jaką podstawę prawną muzeum może realizować wysyłanie gazetki związanej z jej działalnością oraz zawierającej artykuły o treści historycznej?
Orzeczenia i pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (10)
Komentarze i publikacje liczba obiektów na liście: (18)
Komentarze praktyczne liczba obiektów na liście: (2)
Komentarze liczba obiektów na liście: (6)
- Komentarz do art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, [w:] Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz, wyd. II
- Świadczenie usług drogą elektroniczną. Komentarz
- Komentarz do ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, [w:] Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz, wyd. VI