§ 17. - Systemy teleinformatyczne stosowane w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.2494

Akt obowiązujący
Wersja od: 16 listopada 2023 r.
§  17. 
1. 
Każdy problem testowy stwierdzony w trakcie przeprowadzania testów podlega zakwalifikowaniu do odpowiedniej kategorii.
2. 
Wyróżnia się następujące kategorie problemów testowych:
1)
kategorię "1" - do której zalicza się problemy funkcjonalne blokujące możliwość użycia oprogramowania, w szczególności powodujące zawieszenie jego pracy;
2)
kategorię "2" - do której zalicza się problemy funkcjonalne, nierokujące możliwości użycia oprogramowania albo stanowiące brak lub nieprawidłową implementację wymagań funkcjonalnych, i w której wyróżnia się podkategorie:
a)
podkategorię "2k" - do której zalicza się problemy funkcjonalne powodujące, że nie jest możliwe poprawne wykonanie podstawowej funkcji merytorycznej oprogramowania, która zgodnie z dokumentacją oprogramowania i opisem systemu powinna być możliwa do zrealizowania,
b)
podkategorię "2n" - do której zalicza się problemy funkcjonalne powodujące, że wykonanie merytorycznej funkcji oprogramowania jest utrudnione, ale istnieje możliwość poprawnego wykonania danej funkcji w sposób inny, niż zdefiniowano to w dokumentacji oprogramowania lub w opisie systemu,
c)
podkategorię "2r" - do której zalicza się pozostałe problemy kategorii 2;
3)
kategorię "3" - do której zalicza się problemy dotyczące komunikacji z użytkownikiem, w szczególności nieprzestrzeganie przyjętych przez producenta standardów komunikacji w zakresie: wizualizacji treści, w tym komunikatów i menu, użycia klawiszy funkcyjnych i przycisków, niesygnalizowania operacji wykonywanych dłużej niż 3 sekundy, czasu dostępu do danych wyszukiwanych na listach i w słownikach według zadanych kryteriów wyszukiwania, czasu wykonywania złożonych operacji na bazie, wymagań dotyczących formatu danych oraz funkcjonalności podpowiedzi wartości domyślnych i sygnalizowania wypełnienia pól obligatoryjnych;
4)
kategorię "P" - do której zalicza się problemy w zakresie polonizacji treści komunikatów, podpowiedzi oraz opisów etykiet pól.