§ 7. - Szczegółowy zakres oraz sposób przekazywania danych dotyczących osób objętych ubezpieczeniem zdrowotnym i płatników składek, osób pobierających zasiłki przyznane na podstawie przepisów o ubezpieczeniu chorobowym lub wypadkowym, osób ubiegających się o przyznanie emerytury lub renty, pracowników korzystających z urlopu bezpłatnego oraz osób pobierających rentę rodzinną, które nie ukończyły 18. roku życia.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.1029

Akt obowiązujący
Wersja od: 30 maja 2023 r.
§  7. 
1. 
Zakład przekazuje do centrali Funduszu posiadane dane związane z określeniem właściwego ustawodawstwa niezbędnego do potwierdzania prawa do świadczeń opieki zdrowotnej zgodnie z przepisami o koordynacji, dotyczące:
1)
wydania formularza A1, E101 albo E102;
2)
okresu, na jaki dokument, o którym mowa w pkt 1, został wystawiony;
3)
informacji o ważności dokumentów, o których mowa w pkt 1, z uwzględnieniem informacji Zakładu o skróceniu okresu oddelegowania;
4)
płatnika składek:
a)
numer NIP lub REGON,
b)
nazwę skróconą, a w przypadku płatników składek osób fizycznych, którzy nie posiadają nazwy skróconej - imię i nazwisko,
c)
adres siedziby;
5)
państwa, którego ustawodawstwo zostało uznane za właściwe, wskazanego w dokumencie, o którym mowa w pkt 1;
6)
podstawy prawnej ustalenia ustawodawstwa właściwego w przypadku formularza E101;
7)
pracodawcy w państwie wykonywania pracy wskazanym w dokumencie, o którym mowa w pkt 1;
8)
statusu osoby wskazanej w przypadku formularza A1;
9)
oddziału Zakładu, który wydał dokument, o którym mowa w pkt 1;
10)
informacji o wydaniu decyzji o odmowie wydania formularza A1, E101 albo E102 dotyczących wskazanego państwa i okresu oraz informacji o nieodnotowaniu w systemach teleinformatycznych Zakładu informacji o wystawieniu formularza A1, E101 albo E102 dotyczących wskazanego państwa i okresu.
2. 
Centrala Funduszu lub oddział wojewódzki Funduszu występują do Zakładu z wnioskiem o dane, o których mowa w ust. 1, jeżeli nie uzyskają tych danych w postaci elektronicznej.
3. 
Wniosek, o którym mowa w ust. 2, kieruje się do oddziału Zakładu właściwego ze względu na siedzibę płatnika składek, a jeżeli Fundusz nie posiada danych płatnika składek - do oddziału Zakładu właściwego ze względu na miejsce zamieszkania osoby, której wniosek dotyczy.
4. 
Wniosek, o którym mowa w ust. 2, zawiera:
1)
dane identyfikacyjne osoby, której wniosek dotyczy:
a)
imię i nazwisko,
b)
numer PESEL, a w przypadku gdy osoba, której wniosek dotyczy, nie posiada numeru PESEL - serię i numer dowodu osobistego, paszportu albo innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;
2)
okres, którego wniosek dotyczy;
3)
wskazanie państwa lub państw, w których jest albo była wykonywana praca najemna lub działalność gospodarcza;
4)
posiadane przez Fundusz dane płatnika składek:
a)
numer NIP lub REGON oraz nazwę skróconą, a w przypadku płatników składek osób fizycznych, którzy nie posiadają nazwy skróconej - imię i nazwisko,
b)
dane o pracodawcy zagranicznym,
c)
dane o działalności gospodarczej prowadzonej w innym państwie członkowskim UE lub EFTA lub w Zjednoczonym Królestwie.