Art. 4. - [Treść programu szkolenia specjalizacyjnego] - Uzyskiwanie tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.506 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 22 czerwca 2023 r.
Art.  4.  [Treść programu szkolenia specjalizacyjnego]
1. 
Program szkolenia specjalizacyjnego w danej dziedzinie ochrony zdrowia zawiera:
1)
założenia organizacyjno-programowe określające:
a)
cele kształcenia,
b)
przewidziane do uzyskania kompetencje zawodowe,
c)
sposób organizacji szkolenia specjalizacyjnego;
2)
liczbę godzin szkolenia specjalizacyjnego, w tym stażu podstawowego;
3)
szczegółowy zakres wiedzy teoretycznej i wykaz umiejętności praktycznych będących przedmiotem szkolenia specjalizacyjnego;
4)
moduły szkolenia specjalizacyjnego oraz formy i metody kształcenia stosowane w ramach poszczególnych modułów, w tym:
a)
kursy specjalizacyjne obejmujące szczegółowy zakres wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych wraz z liczbą godzin, w tym kurs w zakresie prawa medycznego,
b)
staże kierunkowe obejmujące szczegółowy zakres wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych oraz informacje dotyczące miejsca odbywania, liczby godzin i sposobu zaliczenia poszczególnych staży kierunkowych;
5)
formy i metody samokształcenia, w tym przygotowanie opracowania teoretycznego, pracy poglądowej lub pracy oryginalnej, których temat odpowiada programowi szkolenia specjalizacyjnego;
6)
metody oceny wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych, w tym:
a)
kolokwium z zakresu wiedzy teoretycznej objętej programem danego modułu,
b)
kolokwium z zakresu wiedzy teoretycznej i sprawdzian umiejętności praktycznych objętych programem danego stażu kierunkowego,
c)
sprawdzian z zakresu objętego programem danego kursu specjalizacyjnego,
d)
ocenę opracowania teoretycznego, pracy poglądowej lub pracy oryginalnej.
2. 
Program szkolenia specjalizacyjnego określa także standardy kształcenia w szkoleniu specjalizacyjnym dotyczące:
1)
liczebności i kwalifikacji kadry dydaktycznej;
2)
bazy dydaktycznej do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego;
3)
sposobu realizacji programu szkolenia specjalizacyjnego;
4)
wewnętrznego systemu oceny jakości kształcenia, uwzględniającego narzędzia oceny jakości kształcenia oraz metody tej oceny.