Art. 4. - [Treść programu szkolenia specjalizacyjnego] - Uzyskiwanie tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.506 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 22 czerwca 2023 r.
Art. 4. [Treść programu szkolenia specjalizacyjnego]
1.
Program szkolenia specjalizacyjnego w danej dziedzinie ochrony zdrowia zawiera:1)
założenia organizacyjno-programowe określające:a)
cele kształcenia,b)
przewidziane do uzyskania kompetencje zawodowe,c)
sposób organizacji szkolenia specjalizacyjnego;2)
liczbę godzin szkolenia specjalizacyjnego, w tym stażu podstawowego;3)
szczegółowy zakres wiedzy teoretycznej i wykaz umiejętności praktycznych będących przedmiotem szkolenia specjalizacyjnego;4)
moduły szkolenia specjalizacyjnego oraz formy i metody kształcenia stosowane w ramach poszczególnych modułów, w tym:a)
kursy specjalizacyjne obejmujące szczegółowy zakres wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych wraz z liczbą godzin, w tym kurs w zakresie prawa medycznego,b)
staże kierunkowe obejmujące szczegółowy zakres wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych oraz informacje dotyczące miejsca odbywania, liczby godzin i sposobu zaliczenia poszczególnych staży kierunkowych;5)
formy i metody samokształcenia, w tym przygotowanie opracowania teoretycznego, pracy poglądowej lub pracy oryginalnej, których temat odpowiada programowi szkolenia specjalizacyjnego;6)
metody oceny wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych, w tym:a)
kolokwium z zakresu wiedzy teoretycznej objętej programem danego modułu,b)
kolokwium z zakresu wiedzy teoretycznej i sprawdzian umiejętności praktycznych objętych programem danego stażu kierunkowego,c)
sprawdzian z zakresu objętego programem danego kursu specjalizacyjnego,d)
ocenę opracowania teoretycznego, pracy poglądowej lub pracy oryginalnej.2.
Program szkolenia specjalizacyjnego określa także standardy kształcenia w szkoleniu specjalizacyjnym dotyczące:1)
liczebności i kwalifikacji kadry dydaktycznej;2)
bazy dydaktycznej do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego;3)
sposobu realizacji programu szkolenia specjalizacyjnego;4)
wewnętrznego systemu oceny jakości kształcenia, uwzględniającego narzędzia oceny jakości kształcenia oraz metody tej oceny.