§ 5. - Wpłaty na pokrycie kosztów nadzoru nad działalnością ubezpieczeniową, reasekuracyjną oraz w zakresie pośrednictwa ubezpieczeniowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2019.334

Akt obowiązujący
Wersja od: 21 lutego 2019 r.
§  5. 
1. 
Należną wpłatę zakład ubezpieczeń uiszcza w terminie do dnia 15 kwietnia danego roku kalendarzowego na rachunek bankowy Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego.
2. 
Do ustalenia należnej wpłaty zakład ubezpieczeń przyjmuje dane ze zbadanego i zatwierdzonego sprawozdania finansowego za rok kalendarzowy poprzedzający o dwa lata dany rok, a w przypadku zakładu ubezpieczeń, którego rok obrotowy nie pokrywa się z rokiem kalendarzowym - dane ze zbadanego i zatwierdzonego sprawozdania finansowego za rok obrotowy zakończony w roku kalendarzowym poprzedzającym o dwa lata dany rok.
3. 
W terminie nie dłuższym niż 5 dni od dnia uiszczenia wpłaty zakład ubezpieczeń przekazuje Urzędowi Komisji Nadzoru Finansowego deklarację zawierającą:
1)
nazwę i numer identyfikacji podatkowej (NIP) zakładu ubezpieczeń;
2)
wysokość należnej wpłaty wraz ze wskazaniem składki przypisanej brutto w roku kalendarzowym poprzedzającym o dwa lata dany rok kalendarzowy albo w roku obrotowym zakończonym w roku kalendarzowym poprzedzającym o dwa lata dany rok oraz wysokość zastosowanej stawki;
3)
kwotę wpłaty dokonanej na rachunek bankowy Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego;
4)
datę wpłaty, o której mowa w pkt 3.
4. 
Deklaracja, o której mowa w ust. 3, jest składana w postaci dokumentu elektronicznego przez system teleinformatyczny udostępniony nieodpłatnie za pośrednictwem strony internetowej Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego.
5. 
Deklarację, o której mowa w ust. 3, sporządza się na formularzu, którego wzór określa załącznik do rozporządzenia.