Wykaz stanowisk w Urzędzie Państwowej Komisji do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15, wymagane kwalifikacje oraz zasady wynagradzania pracowników tego Urzędu.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.599

Akt obowiązujący
Wersja od: 19 kwietnia 2024 r.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 4 kwietnia 2024 r.
w sprawie wykazu stanowisk w Urzędzie Państwowej Komisji do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15, wymaganych kwalifikacji oraz zasad wynagradzania pracowników tego Urzędu

Na podstawie art. 17 ust. 6 ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o Państwowej Komisji do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 (Dz. U. z 2024 r. poz. 94) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa:
1)
wykaz stanowisk w Urzędzie Państwowej Komisji do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15, zwanym dalej "Urzędem Komisji";
2)
wymagane kwalifikacje oraz zasady wynagradzania pracowników Urzędu Komisji, w tym stawki uposażenia zasadniczego dla poszczególnych stanowisk.
Ustala się następujący wykaz stanowisk obowiązujący w Urzędzie Komisji:
1)
dyrektor generalny;
2)
dyrektor;
3)
główny księgowy;
4)
zastępca dyrektora;
5)
naczelnik;
6)
kierownik;
7)
koordynator;
8)
radca prawny;
9)
audytor wewnętrzny;
10)
inspektor ochrony danych osobowych;
11)
inspektor bezpieczeństwa i higieny pracy, zwany dalej "inspektorem bhp";
12)
informatyk;
13)
główny specjalista;
14)
starszy specjalista;
15)
specjalista;
16)
starszy archiwista;
17)
archiwista;
18)
kierowca;
19)
starszy referendarz;
20)
referendarz;
21)
pracownik gospodarczy.
Ustala się tabelę wymaganych kwalifikacji i stawek uposażenia zasadniczego pracowników, stanowiącą załącznik nr 1 do rozporządzenia.
Pracownikowi przysługuje uposażenie zasadnicze ustalane na podstawie wykazu, o którym mowa w § 2, i tabeli wymaganych kwalifikacji i stawek uposażenia zasadniczego pracowników, stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia.
Godzinową stawkę uposażenia zasadniczego wynikającą z zaszeregowania pracownika określonego stawką miesięczną ustala się, dzieląc miesięczną stawkę uposażenia zasadniczego przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu.
Pracownikowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy uposażenie zasadnicze i inne składniki uposażenia przysługują w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę.
1. 
Pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku kierowniczym przysługuje, odpowiednio do zajmowanego stanowiska, dodatek funkcyjny ustalany zgodnie z tabelą stawek dodatku funkcyjnego, określoną w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. 
Wysokość dodatku funkcyjnego przysługującą pracownikowi określa Przewodniczący Komisji do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15, zwany dalej "Przewodniczącym Komisji".
Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje dodatek do uposażenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20 % stawki godzinowej uposażenia zasadniczego nie niższy jednak od dodatku ustalonego na podstawie art. 1518 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465).
Przewodniczący Komisji, w ramach posiadanych środków na uposażenia, może przyznać pracownikowi dodatek specjalny w wysokości do 50 % uposażenia zasadniczego. Przyznanie i wysokość dodatku specjalnego są uzależnione od charakteru, złożoności i efektów pracy.
1. 
Pracownikowi przysługuje dodatek za wieloletnią pracę na podstawie i w wysokości określonych w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1917).
2. 
Do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wieloletnią pracę wlicza się udokumentowane przez pracownika, wszystkie poprzednie, zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
3. 
Pracownikowi, który jednocześnie pozostaje w stosunku pracy z innym pracodawcą, do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wieloletnią pracę wlicza się również okres zatrudnienia u innego pracodawcy - do dnia poprzedzającego nawiązanie stosunku pracy z Urzędem Komisji.
4. 
Pracownikowi, który wykonuje pracę w Urzędzie Komisji w ramach urlopu bezpłatnego udzielonego przez innego pracodawcę w celu wykonywania tej pracy, do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wieloletnią pracę wlicza się również okres zatrudnienia u pracodawcy, który udzielił urlopu bezpłatnego - do dnia rozpoczęcia tego urlopu.
5. 
Dodatek za wieloletnią pracę przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje uposażenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby albo konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje z tego tytułu uposażenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
6. 
Dodatek za wieloletnią pracę jest wypłacany w terminie wypłaty uposażenia. Jeżeli nabycie prawa do dodatku za wieloletnią pracę lub prawa do tego dodatku w wyższej wysokości nastąpiło:
1)
pierwszego dnia miesiąca - dodatek jest wypłacany w terminie wypłaty uposażenia za dany miesiąc;
2)
w ciągu miesiąca - dodatek jest wypłacany w terminie wypłaty uposażenia, począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku.
1. 
Tworzy się dodatkowy fundusz nagród dla pracowników, z przeznaczeniem na nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej, w wysokości 3 % planowanych uposażeń osobowych, pozostający w dyspozycji Przewodniczącego Komisji.
2. 
Fundusz nagród, o którym mowa w ust. 1, może być podwyższany przez Przewodniczącego Komisji, w ramach posiadanych środków na uposażenia.
Stawki uposażenia zasadniczego pracowników określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia mają zastosowanie do ustalania uposażenia zasadniczego pracowników należnego od dnia 1 stycznia 2024 r.
Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 sierpnia 2020 r. w sprawie wykazu stanowisk w Urzędzie Państwowej Komisji do spraw wyjaśniania przypadków czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej i obyczajności wobec małoletniego poniżej lat 15, wymaganych kwalifikacji oraz zasad wynagradzania pracowników tego Urzędu (Dz. U. poz. 1536).
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

TABELA WYMAGANYCH KWALIFIKACJI I STAWEK UPOSAŻENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW

Lp.StanowiskoWymagane kwalifikacjeUposażenie zasadnicze (kwota w złotych)
wykształcenie

i dodatkowe kwalifikacje

staż pracy (w latach)
1dyrektor generalnywyższe magisterskie811 000-19 000
2dyrektorwyższe magisterskie59000-17 000
3główny księgowywedług przepisów odrębnych-9000-17 000
4zastępca dyrektorawyższe magisterskie38000-15 000
5naczelnikwyższe27000-12 000
6kierownikwyższe26000-11 000
7koordynatorwyższe16000-11 000
8radca prawnywedług przepisów odrębnych-8000-15 000
9audytor wewnętrznywedług przepisów odrębnych-7000-11 000
10inspektor ochrony danych osobowychwedług przepisów odrębnych-5000-10 000
11inspektor bhpwedług przepisów odrębnych-5000-9000
12informatykwyższe17000-14 000
13główny specjalistawyższe26000-11 000
14starszy specjalistawyższe14500-10 000
15specjalistawyższe-4500-9000
16starszy archiwistawyższe14500-8000
17archiwistaśrednie albo średnie branżowe-4300-7000
18kierowcawedług przepisów odrębnych34500-9000
19starszy referendarzśrednie albo średnie branżowe14300-7500
20referendarzśrednie albo średnie branżowe-4300-6500
21pracownik gospodarczyśrednie albo średnie branżowe-4300-6500

ZAŁĄCZNIK Nr  2

TABELA STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO

Lp.StanowiskoStawka dodatku funkcyjnego (kwota w złotych)
1dyrektor generalny2000-6000
2dyrektor1000-4000
3główny księgowy500-1500
4zastępca dyrektora300-1500
5naczelnik250-1000
6kierownik200-1000
7koordynator150-500