§ 3. - Wyznaczanie instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej oraz realizacja przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego jego uprawnień i obowiązków jako państwowej władzy nadzorującej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2007.109.754

Akt utracił moc
Wersja od: 21 czerwca 2007 r.
§  3.
1.
Do wniosku o wyznaczenie, o którym mowa w art. 127 ust. 3 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze, zwanej dalej "ustawą", instytucja zapewniająca służby ruchu lotniczego załącza następujące dokumenty:
1)
nazwę instytucji i adres;
2)
certyfikat wydany zgodnie z przepisami rozporządzenia nr 550/2004 i rozporządzenia nr 2096/2005;
3)
wypis z odpowiedniego rejestru potwierdzający status prawny podmiotu;
4)
oświadczenie o rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej.
2.
Prezes Urzędu po dokonaniu sprawdzenia wniosku pod względem merytorycznym i formalno-prawnym i sporządzeniu opinii, o której mowa w art. 127 ust. 3 ustawy, przesyła wniosek wraz z tą opinią do ministra właściwego do spraw transportu w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania.
3.
Minister Obrony Narodowej wydaje opinię, o której mowa w art. 127 ust. 2 ustawy, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku.
4.
Minister właściwy do spraw transportu wyznacza instytucję zapewniającą służby ruchu lotniczego, na zasadzie wyłączności, zgodnie z art. 8 rozporządzenia nr 550/2004, w drodze decyzji administracyjnej, w terminie jednego miesiąca od dnia otrzymania wniosku od Prezesa Urzędu.