Zakwaterowanie w internatach i kwaterach internatowych oraz odpłatności za to zakwaterowanie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2016.1600

Akt utracił moc
Wersja od: 30 września 2016 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 29 września 2016 r.
w sprawie zakwaterowania w internatach i kwaterach internatowych oraz odpłatności za to zakwaterowanie

Na podstawie art. 53 ust. 5 ustawy z dnia 22 czerwca 1995 r. o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 207) zarządza się, co następuje:
1. 
Rozporządzenie określa:
1)
sposób ustalania opłat za zajmowanie miejsca w kwaterze internatowej lub w internacie oraz terminy i sposób pobierania tych opłat;
2)
tryb przydzielania miejsc w internacie lub kwaterze internatowej oraz wzory dokumentów stanowiących podstawę przydzielania miejsca w internacie lub kwaterze internatowej;
3)
standard oraz wyposażenie kwater internatowych i internatów;
4)
tryb i sposób przyjmowania oraz zdawania kwatery internatowej i pokoju w internacie.
2. 
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
Agencji - należy przez to rozumieć Agencję Mienia Wojskowego;
2)
dowódcy jednostki wojskowej - należy przez to rozumieć dowódcę jednostki wojskowej, w której żołnierz pełni służbę wojskową;
3)
dyrektorze oddziału regionalnego - należy przez to rozumieć dyrektora oddziału regionalnego Agencji Mienia Wojskowego właściwego dla miejscowości, w której żołnierz pełni służbę wojskową, pracownik jest zatrudniony albo dziecko pobiera naukę;
4)
ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 22 czerwca 1995 r. o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.
1. 
Żołnierz, o którym mowa w art. 51 ust. 1 i 2 ustawy, składa do dyrektora oddziału regionalnego wniosek o przydział miejsca w internacie albo kwaterze internatowej, którego wzór jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia, poświadczony przez dowódcę jednostki wojskowej. W takim przypadku dyrektor oddziału regionalnego wydaje żołnierzowi skierowanie do zamieszkiwania w internacie albo kwaterze internatowej, którego wzór jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. 
Żołnierz, o którym mowa w art. 53a ust. 1 pkt 2 ustawy, składa do dyrektora oddziału regionalnego wniosek o przydział miejsca w internacie albo kwaterze internatowej, którego wzór jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia. W takim przypadku dyrektor oddziału regionalnego wydaje żołnierzowi zawodowemu skierowanie do zamieszkiwania w internacie albo kwaterze internatowej, którego wzór jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
3. 
Pracownik, o którym mowa w art. 51 ust. 1 pkt 3 ustawy, składa do dyrektora oddziału regionalnego wniosek o przydzielenie dziecku miejsca w internacie albo kwaterze internatowej, którego wzór jest określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia, poświadczony przez pracodawcę. W takim przypadku dyrektor oddziału regionalnego wydaje pracownikowi skierowanie do zamieszkiwania w internacie albo kwaterze internatowej, którego wzór jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
4. 
Żołnierz albo pracownik, o którym mowa w art. 51 ust. 1 pkt 3 ustawy, w przypadkach, o których mowa w art. 53a ust. 1 pkt 1 i art. 51 ust. 1a ustawy, składa do dyrektora oddziału regionalnego wniosek o przydzielenie dziecku miejsca w internacie albo kwaterze internatowej, którego wzór jest określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia. W takim przypadku dyrektor oddziału regionalnego wydaje dziecku żołnierza albo pracownika skierowanie do zamieszkiwania w internacie albo kwaterze internatowej, którego wzór jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
1. 
Pokój w internacie i kwaterze internatowej wyposaża się co najmniej w tapczan, szafę ubraniową, regał lub komodę, krzesło, stół, szafkę przyłóżkową, lampkę nocną, żyrandol, kosz na śmieci i lustro, pościel i bieliznę pościelową oraz firany i zasłony lub żaluzje albo rolety.
2. 
Pomieszczenia wspólnego użytkowania wyposaża się co najmniej:
1)
kuchnię w internacie - w kuchnię gazową lub elektryczną, szafki kuchenne, stół, taborety kuchenne, lodówkę, kuchenkę mikrofalową i komplet naczyń kuchennych, w tym: garnki, patelnie, czajniki;
2)
kuchnię w kwaterze internatowej - w kuchnię gazową lub elektryczną, szafki kuchenne, stół, taborety kuchenne, lodówkę i komplet naczyń kuchennych, w tym: garnki, patelnie, czajniki;
3)
świetlicę w internacie - w telewizor, radioodbiornik, stolik pod telewizor, stół albo stolik, fotel lub krzesła;
4)
pralnię w internacie - w pralkę automatyczną, miejsce do suszenia, deskę do prasowania i żelazko.
1. 
Przyjęcie albo zdanie miejsca w internacie albo kwaterze internatowej następuje na podstawie protokołu przyjęcia albo zdania miejsca w internacie albo kwaterze internatowej, którego wzór jest określony w załączniku nr 5 do rozporządzenia, sporządzonego przez upoważnionego przedstawiciela dyrektora oddziału regionalnego i osobę przyjmującą albo zdającą miejsce. Osobą przyjmującą albo zdającą miejsce przydzielone dziecku żołnierza na podstawie art. 51 ust. 1a ustawy jest żołnierz zawodowy. Osobą przyjmującą albo zdającą miejsce przydzielone dziecku pracownika na podstawie art. 53a ust. 1 pkt 1 ustawy jest pracownik.
2. 
W protokole określa się przedmioty wyposażenia pokoju w internacie albo kwaterze internatowej, a także stan techniczny wyposażenia pokoju w internacie albo kwatery internatowej oraz znajdujących się w nich urządzeń.
3. 
Protokół sporządza się w dwóch egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
4. 
O zamiarze zwolnienia miejsca w internacie albo kwaterze internatowej osoba zwalniająca zawiadamia na piśmie upoważnionego przedstawiciela dyrektora oddziału regionalnego, co najmniej na 14 dni przed planowanym terminem zwolnienia.
5. 
W dniu sporządzenia protokołu przyjęcia albo zdania zwalniane miejsce w internacie albo kwaterze internatowej oraz pomieszczenia do nich przynależne opróżnia się ze wszystkich rzeczy niestanowiących ich wyposażenia.
6. 
Jeżeli w trakcie sporządzania protokołu przyjęcia albo zdania miejsca w internacie albo kwaterze internatowej stwierdzono uszkodzenie wyposażenia lub znajdujących się w nich urządzeń technicznych, a także nieopróżnienie z pozostawionych w nich rzeczy, przedstawiciel Agencji sporządzający protokół informuje osobę zwalniającą o obowiązku pokrycia kosztów naprawy uszkodzeń lub usunięcia rzeczy.
7. 
W dniu sporządzenia protokołu przyjęcia albo zdania przedstawiciel Agencji przyjmuje klucze od osoby zwalniającej miejsce w internacie albo kwaterze internatowej.
8. 
Za datę zwolnienia miejsca w internacie albo kwaterze internatowej przyjmuje się dzień sporządzenia protokołu.
1. 
Stawkę opłat za korzystanie z miejsca w internatach albo kwaterach internatowych określa dyrektor oddziału regionalnego do dnia 31 marca każdego roku kalendarzowego, z mocą od dnia 1 kwietnia danego roku, według kalkulacji rocznej, określonej w załączniku nr 6 do rozporządzenia. W przypadku zmiany wysokości poniesionych kosztów utrzymania 1 m2 powierzchni użytkowej stawka ta może być korygowana częściej niż raz w roku, z tym że nowa stawka obowiązuje od pierwszego dnia kalendarzowego miesiąca następującego po dacie skorygowania stawki. O zmianie wysokości stawki zawiadamia się osoby korzystające z miejsca w internacie nie później niż na 30 dni przed planowaną datą zmiany opłat. Jeżeli z przeprowadzonej kalkulacji wyniknie, że opłata będzie niższa od dotychczas obowiązującej, osoby te mogą być poinformowane o tym wcześniej.
2. 
Kalkulację kosztów utrzymania 1 m2 powierzchni użytkowej:
1)
miejsca w internatach - ustala się na podstawie kosztów utrzymania wszystkich internatów oddziału regionalnego Agencji Mienia Wojskowego;
2)
miejsca w kwaterach internatowych - ustala się na podstawie kosztów utrzymania wszystkich kwater internatowych oddziału regionalnego Agencji Mienia Wojskowego;
3)
kwater internatowych położonych w budynkach wspólnot mieszkaniowych - kalkuluje się oddzielnie dla każdej wspólnoty.
3. 
Do powierzchni użytkowej, o której mowa w ust. 1, wlicza się powierzchnię pokoju, przedpokoju, łazienki i innych pomieszczeń przynależnych do tego pokoju. Jeżeli pokój, przedpokój, łazienka i inne pomieszczenia przynależne są przeznaczone do użytkowania przez kilka osób, powierzchnię użytkową ustala się proporcjonalnie do liczby miejsc w pokoju.
4. 
W przypadku remontu w internacie przy kalkulacji kosztów utrzymania 1 m2 powierzchni użytkowej koszty remontu rozkłada się w równych częściach na pięć lat następujących po roku kalendarzowym, w którym przeprowadzono remont.
1. 
Dzienną opłatę za korzystanie z miejsca w internacie przez osoby, o których mowa w art. 53a ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy, ustala się:
1)
w pokoju jednoosobowym - w wysokości dziennego kosztu utrzymania 1 m2 powierzchni użytkowej miejsca w danym internacie pomnożonego przez powierzchnię użytkową zajmowanego miejsca;
2)
w pokoju dwuosobowym lub wieloosobowym - w wysokości dziennego kosztu utrzymania 1 m2 powierzchni użytkowej miejsca w danym internacie pomnożonego przez powierzchnię użytkową przypadającą proporcjonalnie na zajmowane miejsce.
2. 
Dzienną opłatę za korzystanie z miejsca w internacie przez osobę, o której mowa w art. 51 ust. 1 pkt 3, oraz dziecko, o którym mowa w art. 51 ust. 1a ustawy, za dobę oblicza się w sposób określony w ust. 1.
Żołnierz przyjmujący miejsce w internacie o powierzchni użytkowej podstawowej większej niż powierzchnia maksymalna z przyczyn wynikających z rozwiązań funkcjonalno-architektonicznych budynku internatowego nie ponosi z tego tytułu opłat.
Opłatę za korzystanie z miejsca w internacie albo kwaterze internatowej pobiera się od dnia protokolarnego przyjęcia do dnia protokolarnego zdania tego miejsca, o którym mowa w § 4 ust. 1.
Opłaty za korzystanie z miejsca w internacie albo kwaterze internatowej uiszcza się do piętnastego dnia każdego miesiąca za miesiąc bieżący. Za datę wpłaty przyjmuje się dzień wpływu opłaty na rachunek bankowy Agencji.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2016 r. 1

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

.....................................................................................................................

(stopień, imię i nazwisko żołnierza) (miejscowość i data)

............................................................................................

(adres zamieszkania, do korespondencji, nr tel.*)

DYREKTOR

ODDZIAŁU REGIONALNEGO

AGENCJI MIENIA WOJSKOWEGO

w ................................................................

WNIOSEK

Wnoszę o przydział miejsca w internacie albo kwaterze internatowej.

I. Oświadczam, że:

ja ........................................................................................................................................................................

(stopień wojskowy, imię i nazwisko)

............................................................................................................................................................................

(PESEL)

jestem żołnierzem służby stałej/kontraktowej/odbywającym okresową służbę wojskową*.

Zgodnie z decyzją/rozkazem* nr ........................................ z dnia ...................................................................

wydaną/wydanym przez ....................................................................................................................................

pełnię służbę:

– w miejscowości .........................................................................................................................................

– na stanowisku służbowym zaszeregowanym do stopnia etatowego .........................................................

– w Jednostce Wojskowej nr ...................... w .............................................................................................

..................................................................................................................

(podpis dowódcy jednostki wojskowej potwierdzający pkt I)

II. Jednocześnie oświadczam, co następuje:

1. Ja lub mój małżonek:

1) otrzymałem(-łam) ekwiwalent pieniężny/nie otrzymałem(-łam) ekwiwalentu pieniężnego*

w zamian za rezygnację z kwatery wypłacony/wypłaconego* na podstawie przepisów

obowiązujących do dnia 30 czerwca 2004 r.;

2) otrzymałem(-łam) odprawę mieszkaniową wypłaconą albo zrealizowaną/nie otrzymałem

(-łam) odprawy mieszkaniowej wypłaconej albo zrealizowanej* w formie rzeczowej na

podstawie przepisów obowiązujących od dnia 1 lipca 2004 r.;

3) nabyłem(-łam) lokal mieszkalny/nie nabyłem(-łam) lokalu mieszkalnego* od Skarbu

Państwa, Agencji Mienia Wojskowego/Wojskowej Agencji Mieszkaniowej* lub jednostki

samorządu terytorialnego z bonifikatą lub z uwzględnieniem pomniejszenia w cenie

nabycia;

4) otrzymałem(-łam) pomoc finansową/nie otrzymałem(-łam) pomocy finansowej* w formie

zaliczkowej lub bezzwrotnej do dnia 31 grudnia 1995 r.;

5) nabyłem(-łam)/nie nabyłem(-łam)* od Agencji Mienia Wojskowego/Wojskowej Agencji

Mieszkaniowej* własnościowe spółdzielcze prawo/własnościowego spółdzielczego

prawa* do lokalu mieszkalnego;

6) posiadam lokal mieszkalny/nie posiadam lokalu mieszkalnego* w miejscowości

..................................... wybudowany lub nabyty/wybudowanego lub nabytego*

z wykorzystaniem uprawnień, o których mowa w pkt 1-5.

2. Mój małżonek/moja małżonka* .......................... jest/nie jest* żołnierzem

zawodowym pełniącym służbę w miejscowości ..........................................

3. Dotychczas uprawnienie do zakwaterowania było/jest* realizowane w następujący sposób:

1) przydział kwatery lub innego lokalu mieszkalnego w .....................................................................................

przy ul. ........................................... m. ..........;

2) przydział miejsca w internacie albo w kwaterze internatowej* w ...................................................................

przy ul. ........................................... m. ..........;

3) wypłata świadczenia mieszkaniowego w miejscowości ...............................................................................;*

4) wypłata świadczenia finansowego umożliwiającego pokrycie kosztów najmu lokalu

mieszkalnego w miejscowości .......................................................................;*

5) wypłata zryczałtowanego ekwiwalentu za rezygnację z prawa do zamieszkiwania w lokalu mieszkalnym w miejscowości .....................................*

4. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Agencję Mienia Wojskowego danych osobowych

zawartych w niniejszym wniosku zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.

o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922) do celów związanych z realizacją

niniejszego wniosku.

________________

* Niepotrzebne skreślić.

.............................................................

(podpis żołnierza zawodowego)

Pouczenie

Zgodnie z art. 24 ust. 5 ustawy z dnia 22 czerwca 1995 r. o zakwaterowaniu Sił

Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 207) żołnierz jest obowiązany

niezwłocznie powiadomić dyrektora oddziału regionalnego Agencji Mienia Wojskowego

o zmianie uprawnień oraz innych okolicznościach mających wpływ na prawo do

zakwaterowania. Skutki braku powiadomienia organów Agencji Mienia Wojskowego

o zaistniałych zmianach obciążają żołnierza.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

..................................................

(miejscowość i data)

.............................................

(organ)

.................................................................

(stopień wojskowy, imię i nazwisko)

.................................................................

 

(miejscowość pełnienia służby)

Skierowanie nr ..................

z dnia ......................

do zamieszkiwania w internacie/kwaterze internatowej*

żołnierza służby stałej /żołnierza służby kontraktowej/

żołnierza odbywającego okresową służbę wojskową*

Na podstawie art ............1) ustawy z dnia 22 czerwca 1995 r. o zakwaterowaniu Sił

Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 207) od dnia

............................................ kieruję Pana/Panią* .......................................................................................

(stopień wojskowy, imię i nazwisko)

do internatu/kwatery internatowej* w ............................................ przy ul. .............................................

nr ............., do pokoju/lokalu mieszkalnego* ..........osobowego nr ......... o powierzchni

użytkowej .......... m2 i powierzchni użytkowej podstawowej .............. m2 przypadającej na osobę

skierowaną.

Na wniosek żołnierza zwiększono powierzchnię użytkową podstawową o ........... m2, za którą na

podstawie art. 53 ust. 2 pkt 2 ustawy jest Pan/Pani* zobowiązany(-na) wnosić opłaty w pełnej

wysokości.

Przekazanie miejsca nastąpi na podstawie protokołu przyjęcia/zdania* miejsca

w internacie/kwaterze internatowej*.

DYREKTOR ODDZIAŁU REGIONALNEGO

AGENCJI MIENIA WOJSKOWEGO

mp. ..........................................................................................

(podłużna pieczęć imienna i własnoręczny podpis)

Pouczenie

Żołnierz jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić dyrektora oddziału regionalnego

Agencji Mienia Wojskowego o zmianie uprawnień oraz innych okolicznościach mających

wpływ na prawo do zakwaterowania oraz związanej z tym zmianie odpłatności za zajmowane

miejsce w internacie lub kwaterze internatowej. Skutki braku powiadomienia organów

Agencji Mienia Wojskowego o zaistniałych zmianach obciążają żołnierza.

___________

* Niepotrzebne skreślić.

1) Należy wpisać właściwą podstawę prawną wynikającą z ustawy.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

.............................................

(miejscowość i data)

........................................................

(nazwa i adres organu)

Skierowanie nr ..................

z dnia ......................

do zamieszkiwania w internacie/kwaterze internatowej*

żołnierza zawodowego1)/pracownika zatrudnionego w jednostce organizacyjnej podległej

Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanej/dziecka żołnierza/dziecka

pracownika*

Na podstawie art. .......................2) ustawy z dnia 22 czerwca 1995 r. o zakwaterowaniu Sił

Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 207) kieruję

Pana/Panią* ...............................................................................................................................................

 (stopień wojskowy*, imię i nazwisko)

pełniącego(-cą) służbę/zatrudnionego(-ną)/pobierającego(-cą) naukę* w ................................................

(miejscowość)

do internatu/kwatery internatowej* w ........................... przy ul. .................................... nr ...............,

do pokoju/lokalu mieszkalnego* ......... osobowego nr .................... o powierzchni użytkowej

............... m2 przypadającej na osobę skierowaną.

Z tytułu zamieszkiwania w internacie/kwaterze internatowej* jest Pan/Pani* obowiązany(-na)

wnosić opłaty w pełnej wysokości za zajmowaną powierzchnię użytkową, zgodnie z art. 53a

ust. 2/art. 51 ust. 1a* ustawy z dnia 22 czerwca 1995 r. o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych

Rzeczypospolitej Polskiej.

Przekazanie miejsca nastąpi na podstawie protokołu przyjęcia/zdania* miejsca

w internacie/kwaterze internatowej*.

Brak możliwości zapewnienia zakwaterowania żołnierzom zawodowym, o których mowa

w art. 51 ust. 1 i 2 ustawy, może spowodować obowiązek zwolnienia zajmowanego miejsca.

DYREKTOR ODDZIAŁU REGIONALNEGO

AGENCJI MIENIA WOJSKOWEGO

mp........................................................................................

(podłużna pieczęć imienna i własnoręczny podpis)

Pouczenie

Zakwaterowany(-na) jest zobowiązany(-na) niezwłocznie powiadomić dyrektora oddziału

regionalnego Agencji Mienia Wojskowego o okolicznościach mających wpływ na prawo do

zakwaterowania w internacie lub kwaterze internatowej.

______________

* Niepotrzebne skreślić.

1) Żołnierz zawodowy, którego prawo do zakwaterowania, o którym mowa w art. 21 ust. 6 ustawy z dnia 22

czerwca 1995 r. o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, zostało zrealizowane

w miejscowości pełnienia służby lub miejscowości pobliskiej.

2) Należy wpisać właściwą podstawę prawną decyzji wynikającą z ustawy z dnia 22 czerwca 1995 r.

o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

.....................................................................................................................

(imię i nazwisko)(miejscowość i data)

...................................................................................

(adres zamieszkania, do korespondencji, nr tel.*)

DYREKTOR

ODDZIAŁU REGIONALNEGO

AGENCJI MIENIA WOJSKOWEGO

w ...............................................................

WNIOSEK

Wnoszę o przydzielenie mi/mojemu dziecku* miejsca w internacie albo kwaterze

internatowej.

I. Oświadczam, że:

ja ........................................................................................................................................................

(stopień wojskowy, imię i nazwisko)

.............................................................................................................................................................

(PESEL)

jestem żołnierzem zawodowym/pracownikiem*.

Pełnię służbę/jestem zatrudniony(-na)* w miejscowości ..................................................................

w .........................................................................................................................................................

(jednostka wojskowa/jednostka organizacyjna podległa MON lub przez niego nadzorowana)

.................................................................................................................................

(podpis dowódcy jednostki wojskowej/pracodawcy, potwierdzający pkt I)

II. Moje dziecko pobiera naukę w miejscowości ..............................................................................

tj. poza miejscowością zamieszkania ..........................................................................., która nie jest

miejscowością pobliską.**

..........................................

(oznaczenie placówki)

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

(poświadczenie placówki, w której dziecko pobiera naukę, potwierdzające pkt II)

...........................................................

(data i podpis osoby upoważnionej)

III. Jednocześnie oświadczam, co następuje:

1) ja lub mój małżonek nie posiadam lokalu mieszkalnego/posiadam lokal mieszkalny*

w ..................................... miejscowości, w której jestem zatrudniony lub

w miejscowości pobliskiej,

2) wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Agencje Mienia Wojskowego danych

osobowych zawartych w niniejszym wniosku zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29

sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922) do celów

związanych z realizacją niniejszego wniosku.

.............................................................................

(podpis żołnierza zawodowego/pracownika*)

_________

* Niepotrzebne skreślić.

** Wypełnić, jeżeli wniosek dotyczy dziecka pobierającego naukę poza miejscowością zamieszkania

Pouczenie

Osoba składająca wniosek jest zobowiązana niezwłocznie powiadomić dyrektora oddziału

regionalnego Agencji Mienia Wojskowego o okolicznościach mających wpływ na prawo do

zakwaterowania w internacie lub kwaterze internatowej.

ZAŁĄCZNIK Nr  5

PROTOKÓŁ PRZYJĘCIA/ZDANIA*

MIEJSCA W INTERNACIE/KWATERZE INTERNATOWEJ*

Spisany w dniu ........................... w sprawie przyjęcia/zdania* kwatery internatowej/miejsca

w internacie* przez Pana/Panią* ............................................................................... na podstawie

skierowania nr ...................... Dyrektora Oddziału Regionalnego Agencji Mienia Wojskowego

w .................................................................................................................................................................

z dnia ................................., znajdującej(-ego) się w budynku położonym w ...........................................

przy ul. ...................................... nr ............ m./pok.* nr ...............

Kwatera internatowa/miejsce w internacie* o powierzchni użytkowej .................... m2, w tym

powierzchni użytkowej podstawowej .............. m2, składa się z ......... pokoi/pokoju*, kuchni,

przedpokoju, łazienki, w.c. oraz ma instalację zimnej wody, kanalizacyjną, elektryczną,

gazową, ciepłej wody, centralnego ogrzewania*.

Kwatera internatowa/miejsce w internacie* jest wyposażona(-ne) w następujące sprzęty

i urządzenia:

1) w zakresie instalacji elektrycznej

Lp.Wyszczególnienie sprzętu i urządzeńj.m.Liczba w dniu

przyjęcia

Liczba w dniu

zdania

1Licznik elektryczny............................................................
– stan licznika............................................................
2Oprawa oświetleniowa............................................................
– sufitowa............................................................
– ścienna............................................................
3Gniazda wtykowe............................................................
4Wyłączniki............................................................
5Kuchnia elektryczna

z piekarnikiem/bez piekarnika*

............................................................
.........................................
.........................................
6Podgrzewacz wody............................................................
7Wentylator łazienkowy............................................................
8Dzwonek elektryczny............................................................
9Inne urządzenia ...........................................................................
......................................................................................................
......................................................................................................

2) w zakresie instalacji ogrzewczej

Lp.Wyszczególnienie sprzętu i urządzeńj.m.Liczba w dniu

przyjęcia

Liczba w

dniu zdania

1Grzejniki c.o.
– liczba członów
2Inne urządzenia ........................
.................................................

3) w zakresie instalacji gazowej

Lp.Wyszczególnienie sprzętu i urządzeńj.m.Liczba w dniu przyjęciaLiczba w dniu zdania
1Gazomierz.........................................................
– stan licznika.........................................................
2Kuchnia gazowa ...............................................................................
3Grzejniki wody przepływowe........................................................
4Inne urządzenia .................................................................................
.........................................................................................................
.........................................................................................................
.........................................................................................................
.........................................................................................................

4) w zakresie instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej

Lp.Wyszczególnienie sprzętu i urządzeńj.m.Liczba w dniu

przyjęcia

Liczba w dniu

zdania

1Wanna kąpielowa (obudowa).........................................................
2Brodzik (obudowa).........................................................
3Umywalka (postument).........................................................
4Bateria wannowa lub prysznicowa.........................................................
5Bateria umywalkowa.........................................................
6Komplet klozetowy (muszla, deska

sedesowa, zbiornik płuczący)

.........................................................
7Zlewozmywak.........................................................
8Bateria zlewozmywakowa.........................................................
9Inne urządzenia .................................................................................
10.........................................................................................................
11.........................................................................................................
12.........................................................................................................
13.........................................................................................................
14.........................................................................................................

5) w zakresie elementów budowlanych

Lp.Wyszczególnienie sprzętu

i urządzeń

j.m.Stan w dniu

przyjęcia

Stan w dniu

zdania

1Okna (okucia)..............................................................................
2Drzwi zewnętrzne (okucia,

zamki)

..............................................................................
3Drzwi wewnętrzne (okucia,

zamki)

..............................................................................
4Podłoga..............................................................................
5Tynki..............................................................................
6Okładziny..............................................................................
7Inne urządzenia ..................................................................................................
8............................................................................................................................
9............................................................................................................................

6) w zakresie wyposażenia

Lp.Wyszczególnienie sprzętu i urządzeńj.m.Liczba w dniu

przyjęcia

Liczba w

dniu zdania

1Biurko...........................
2Dywan (chodnik, wykładzina)..........................
3Firanki i zasłony..........................
4Fotel 1-osobowy rozkładany..........................
5Fotel klubowy..........................
6Fotel gabinetowy..........................
7Kanapa..........................
8Karnisze..........................
9Kosz na śmieci (plastikowy)..........................
10Krzesło wyściełane..........................
11Kuchnia gazowa lub elektryczna..........................
12Lampka nocna..........................
13Lodówka..........................
14Lustro łazienkowe (komplet

łazienkowy)

..........................
15Okap kuchenny..........................
16Pralka..........................
17Puf..........................
18Radioodbiornik..........................
19Regał gabinetowy..........................
20Sejf..........................
21Stolik pod komputer..........................
22Stolik pod RTV..........................
23Stół (ława)..........................
24Stół kuchenny..........................
25Stół gabinetowy..........................
26Stół kwadratowy..........................
27Szafa na akta..........................
28Szafa ubraniowa..........................
29Szafka kuchenna..........................
30Szafka przyłóżkowa..........................
31Taboret kuchenny..........................
32Tapczan..........................
33Telewizor..........................
34Wieszak z lustrem..........................
35Żaluzje wertykalne..........................
36Żyrandol..........................
37Inne urządzenia:..........................
38.....
39.....
40.....
41.....
42.....

7) w zakresie oceny technicznego zużycia elementów wyposażenia i urządzeń (dotyczy kwater internatowych)

Lp.Elementy wyposażenia

i urządzenia techniczne

Procent

zużycia

Rzeczywisty

okres

użytkowania

w latach

Ocena techniczna
naprawa*wymiana*
1Kuchnia gazowa
2Kuchnia elektryczna
3Gazowe grzejniki wody przepływowej:
kuchnia
4łazienka
5Urządzenie dwufunkcyjne
6Elektryczne podgrzewacze wody:
kuchnia
7łazienka
8WC
9Baterie:
kuchenna
10WC, umywalkowa
11łazienkowa, umywalkowa
12łazienkowa, wannowa

(prysznicowa)

13Zawory czerpalne
14Wanna (brodzik)

emaliowana(-ny)

15Wanna (brodzik) z tworzyw

sztucznych

16Kabina natryskowa
17Zlewozmywak emaliowany
18Zlewozmywak stalowy
19Umywalka:
łazienka
20WC
21Misa klozetowa:
łazienka
22WC
23Zbiornik płuczący:
łazienka
24WC
25Bidet fajansowy
26Szafka zlewozmywakowa
27Meble wbudowane
28Inne
29..................................................
30..................................................

UWAGI .....................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla zdającego

i przyjmującego.

Podpisy:

Zdający ....................................................... Przyjmujący ......................................................................

____________

* Niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  6

kosztów utrzymania 1 m2 powierzchni użytkowej miejsca w internatach/kwaterach

internatowych* oddziału regionalnego Agencji Mienia Wojskowego

....................................

Lp.WyszczególnienieWykonanie za ubiegły

rok1)

Plan na

bieżący rok2)

%

wzrostu

(kolumna

4:3)

miejsce w internatach/

kwaterach

internatowych*

miejsce

w internatach/

kwaterach

internatowych*

12345
IKoszty (w tym):
1zużycie materiałów i energii
amateriały biurowe
bśrodki czystości
ckoszty wyposażenia3)
dmateriały pozostałe
eenergia cieplna
fenergia elektryczna
ggaz
hwoda
2usługi obce
aremontowe4)
bkonserwacje i przeglądy
cnajem i dzierżawa składników

majątkowych

dodbiór nieczystości stałych

i płynnych

eutrzymanie części wspólnej

(sprzątanie, pranie, odśnieżanie,

dezynfekcja, deratyzacja,

dezynsekcja)

fpralnicze (m.in. pranie i wymiana

pościeli, firan i zasłon)

gsprzątanie pokoi
hłączności (pocztowe,

telekomunikacyjne, internetowe,

RTV)

ikominiarskie
jochroniarskie
ktransportowe
lpozostałe usługi
3podatki i opłaty
4wynagrodzenia
5świadczenia, ubezpieczenia społeczne i inne
6koszty pozostałe
apodróże służbowe
bwpłaty do wspólnot

mieszkaniowych5)

cubezpieczenia majątkowe
dinne
7odpis na fundusz remontowy

w skali roku6)

IIKoszty zarządu
IIIRazem - roczny koszt

utrzymania (I + II)

IVIlość m2 powierzchni użytkowej,

o której mowa w § 6 ust. 3

rozporządzenia

VRoczny koszt utrzymania 1 m2

powierzchni użytkowej (III/IV)

VIDzienny koszt utrzymania

(V/365)

Dzienny koszt utrzymania 1 m2 powierzchni użytkowej

miejsca w internatach/kwaterach internatowych:

gdzie:

Dk – dzienny koszt utrzymania

__________________

* Niepotrzebne skreślić.

1) Wg kosztów ujętych w ewidencji księgowej.

2) Sporządzany na podstawie planu finansowego.

3) Wg zapotrzebowania.

4) Kalkuluje się dla internatów.

5) Przyjmuje się oddzielnie dla każdej wspólnoty w przeliczeniu na powierzchnię użytkową kwatery

internatowej.

6) Tworzy się dla kwater internatowych.

1 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 lipca 2010 r. w sprawie zakwaterowania w internatach i kwaterach internatowych oraz odpłatności za to zakwaterowanie (Dz. U. poz. 975).