Art. 12. - [Przekazywanie informacji o zrealizowanych lub podjętych zadaniach z zakresu zdrowia publicznego] - Zdrowie publiczne.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.1608 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 1 stycznia 2024 r.
Art. 12. [Przekazywanie informacji o zrealizowanych lub podjętych zadaniach z zakresu zdrowia publicznego]
1.
Organy administracji rządowej, z wyłączeniem wojewody, agencje wykonawcze oraz inne państwowe jednostki organizacyjne uczestniczące w realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego przekazują ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, do dnia 30 kwietnia każdego roku, roczną informację o zrealizowanych lub podjętych w ubiegłym roku zadaniach z zakresu zdrowia publicznego.2.
Jednostki samorządu terytorialnego przekazują właściwemu wojewodzie, do dnia 31 marca każdego roku, roczną informację o zrealizowanych lub podjętych w ubiegłym roku zadaniach z zakresu zdrowia publicznego.3.
Wojewoda weryfikuje informację, o której mowa w ust. 2, pod względem:1)
spełniania wymagań, o których mowa w ust. 7;2)
zgodności realizowanych przez jednostkę samorządu terytorialnego celów i podjętych lub zrealizowanych zadań z celami operacyjnymi i zadaniami służącymi do ich realizacji, określonymi w NPZ.4.
W przypadku braku możliwości zweryfikowania informacji w zakresie, o którym mowa w ust. 3, wojewoda występuje do jednostki samorządu terytorialnego o jej uzupełnienie lub dostosowanie do wymagań, o których mowa w ust. 7.5.
Wojewoda na podstawie informacji, o których mowa w ust. 2, przygotowuje informację zbiorczą wraz z opinią dotyczącą zgodności zrealizowanych lub podjętych zadań z krajowym planem transformacji, o którym mowa w art. 95b ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, i wojewódzkim planem transformacji, o którym mowa w art. 95c ust. 1 tej ustawy.6.
Informację zbiorczą oraz opinię, o których mowa w ust. 5, wojewoda, wraz z informacjami o zadaniach zrealizowanych przez niego w okresie objętym sprawozdaniem, przekazuje ministrowi właściwemu do spraw zdrowia do dnia 30 września każdego roku.7.
Informacje, o których mowa w ust. 1, 2 i 5, zawierają:1)
określenie odpowiednio organu sporządzającego informację lub ją przekazującego;2)
wskazanie realizowanego celu operacyjnego NPZ dla podjętych lub zrealizowanych zadań z zakresu zdrowia publicznego, jeżeli dotyczy;3)
opis zadań z zakresu zdrowia publicznego zrealizowanych lub podjętych w ubiegłym roku;4)
wskazanie źródeł i wysokości finansowania zadań zrealizowanych lub podjętych w ubiegłym roku;5)
inne informacje uznane przez dany organ za istotne w zakresie zadań podjętych w ubiegłym roku.8.
Na podstawie informacji oraz opinii, o których mowa w ust. 1, 2 i 5, minister właściwy do spraw zdrowia sporządza, co dwa lata, informację o zrealizowanych lub podjętych zadaniach z zakresu zdrowia publicznego, o której mowa w art. 4 ust. 2 pkt 7, zawierającą ocenę zgodności zrealizowanych lub podjętych przez jednostki samorządu terytorialnego zadań z krajowym planem transformacji, o którym mowa w art. 95b ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, i wojewódzkim planem transformacji, o którym mowa w art. 95c ust. 1 tej ustawy. Minister właściwy do spraw zdrowia przekazuje informację Radzie Ministrów do dnia 30 listopada roku następującego po ostatnim roku objętym informacją.9.
W przypadku stwierdzenia niezgodności zadań realizowanych przez jednostkę samorządu terytorialnego z krajowym planem transformacji, o którym mowa w art. 95b ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, i wojewódzkim planem transformacji, o którym mowa w art. 95c ust. 1 tej ustawy, wojewoda przekazuje swoją opinię w tym zakresie organowi stanowiącemu danej jednostki.10.
Rada Ministrów przekazuje Sejmowi informację, o której mowa w ust. 8, nie później niż w terminie trzech miesięcy od dnia przyjęcia jej przez Radę Ministrów.11.
Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia, sposób przekazywania informacji, o których mowa w ust. 1 i 2, oraz wzór dokumentu zawierającego taką informację, uwzględniając możliwość sprawnego przeprowadzenia analizy uzyskanych informacji i ich przetworzenia w celu sporządzenia informacji, o której mowa w ust. 5.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (6)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (6)
- Czy polski podmiot, który planuje kupić od producenta napoje słodzone i sprzedać je do kontrahentów z Polski, Niemiec i spoza UE, jest obowiązany do uiszczenia opłaty cukrowej?
- Czy jeżeli Spółka zajmująca się dotychczas wyłącznie handlem hurtowym, rozpocznie prowadzenie sprzedaży detalicznej, będzie nadal zobowiązana do uiszczania opłaty cukrowej od sprzedawanych napojów?
- Jak naliczyć opłatę cukrową, gdy produkty zawierające cukier są sprzedawane w opakowaniu zbiorczym?
Akty prawne liczba obiektów na liście: (1)
Akty wykonawcze liczba obiektów na liście: (1)
Orzeczenia i pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (4)
Orzeczenia sądów liczba obiektów na liście: (4)
- III FSK 1278/22, Wyłączenie z obowiązku uiszczania opłaty spożywczej - Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego
- II SAB/Sz 162/22 - Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie
- II SAB/Rz 102/22, Pojęcie rocznej informacji o zrealizowanych lub podjętych w ubiegłym roku zadaniach z zakresu zdrowia publicznego - Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie