Art. 8. - Zmiana ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw.
Dz.U.2019.1403
Akt obowiązującyW ustawie z dnia 24 listopada 2017 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2422, z 2018 r. poz. 1544 oraz z 2019 r. poz. 60) w art. 1:
"b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
"3. Dokumenty ewidencji odpadów, o których mowa w ust. 1, zawierają następujące informacje:
1) imię i nazwisko lub nazwę posiadacza odpadów, w tym wykonującego usługę transportu odpadów, adres zamieszkania lub siedziby oraz adres miejsca prowadzenia działalności;
2) numer rejestrowy, o którym mowa w art. 54 ust. 1;
3) numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile został nadany;
4) imię i nazwisko lub nazwę sprzedawcy odpadów lub pośrednika w obrocie odpadami oraz adres zamieszkania lub siedziby, o ile przekazanie odpadów odbywa się z udziałem tych podmiotów;
5) imię i nazwisko osoby sporządzającej - w przypadku karty ewidencji odpadów;
6) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby władającego powierzchnią ziemi, na której są stosowane komunalne osady ściekowe w celach, o których mowa w art. 96 ust. 1 pkt 1-3;
7) rodzaj prowadzonej działalności w zakresie gospodarki odpadami, w szczególności wytwarzania, zbierania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów;
8) adres miejsca pochodzenia odpadów, w tym spoza terytorium kraju - z wyłączeniem wytwórców odpadów;
9) masę odpadów lub suchą masę odpadów oraz kod i rodzaj odpadów;
10) sposób gospodarowania odpadami - w przypadku posiadacza odpadów prowadzącego przetwarzanie odpadów;
11) adres miejsca przeznaczenia odpadów, a w przypadku przeznaczenia odpadów poza terytorium kraju również datę rozpoczęcia transportu, rodzaj środka transportu oraz przewidywaną metodę przetwarzania odpadów.",
c) po ust. 3 dodaje się ust. 3a-3e w brzmieniu:
"3a. Karta przekazania odpadów zawiera dodatkowo informacje o:
1) dacie i godzinie rozpoczęcia transportu odpadów i ich dostarczenia do następnego posiadacza odpadów;
2) numerach rejestracyjnych środków transportu odpadów stanowiących pojazd albo zespół pojazdów, w rozumieniu art. 2 pkt 31 i 49 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990, z późn. zm.);
3) numerach pojemników oraz numerze certyfikatu wymaganych dla składowania odpadów rtęci metalicznej - w przypadku posiadacza odpadów przekazującego odpady rtęci metalicznej do czasowego składowania na składowisku odpadów niebezpiecznych przeznaczonym do czasowego składowania odpadów rtęci metalicznej oraz w przypadku zarządzającego składowiskiem odpadów niebezpiecznych przeznaczonym do czasowego składowania odpadów rtęci metalicznej przekazującego te odpady do dalszego unieszkodliwienia.
3b. Karta ewidencji odpadów zawiera dodatkowo informacje o:
1) procentowej zawartości PCB w odpadzie, jeżeli odpad zawiera PCB;
2) masie odpadów wytworzonych, odebranych, przyjętych, zagospodarowanych we własnym zakresie lub przekazanych.
3c. Karta ewidencji komunalnych osadów ściekowych zawiera dodatkowo informacje o:
1) nazwie oraz adresie oczyszczalni ścieków, w której powstają komunalne osady ściekowe;
2) rodzaju przeprowadzonej obróbki komunalnych osadów ściekowych;
3) składzie i właściwościach komunalnych osadów ściekowych;
4) dacie, miejscu i powierzchni stosowania komunalnych osadów ściekowych;
5) celu stosowania komunalnych osadów ściekowych.
3d. Karta ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego zawiera dodatkowo informacje o:
1) wytworzonych odpadach w wyniku przetwarzania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, w szczególności o masie i rodzaju tych odpadów;
2) gospodarowaniu we własnym zakresie odpadami powstałymi w wyniku przetwarzania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, w szczególności o masie i rodzaju zagospodarowanych odpadów oraz o zastosowanym procesie odzysku lub unieszkodliwiania;
3) odpadach powstałych w wyniku przetwarzania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego przekazanych innemu posiadaczowi odpadów, w szczególności o masie i rodzaju przekazanych odpadów.
3e. Karta ewidencji pojazdów wycofanych z eksploatacji zawiera dodatkowo informacje o:
1) pojazdach przyjętych do punktu zbierania pojazdów lub przyjętych do stacji demontażu pojazdów, w szczególności o masie i liczbie przyjętych pojazdów;
2) odpadach powstałych po demontażu pojazdów, w szczególności o masie i rodzaju tych odpadów;
3) sposobie przetworzenia odpadów powstałych po demontażu pojazdów, z podziałem na przetworzone na stacji demontażu oraz przekazane do przetworzenia w kraju, w szczególności o masie przetworzonych odpadów;
4) masie odpadów powstałych po demontażu pojazdów przekazanych do przetworzenia do innego kraju;
5) masie przeznaczonych do ponownego użycia przedmiotów wyposażenia i części, wymontowanych z pojazdów wycofanych z eksploatacji.",
d) po ust. 4 dodaje się ust. 4a i 4b w brzmieniu:
"4a. Karta przekazania odpadów komunalnych zawiera dodatkowo informacje o:
1) nazwie gminy, z terenu której odpady komunalne są odbierane od właścicieli nieruchomości;
2) obszarze gminy, z terenu której odpady komunalne są odbierane od właścicieli nieruchomości;
3) dacie i godzinie rozpoczęcia i zakończenia odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
4) dacie i godzinie rozpoczęcia transportu odpadów komunalnych do następnego posiadacza odpadów;
5) dacie i godzinie przejęcia odpadów komunalnych przez następnego posiadacza odpadów albo dacie i godzinie ich przekazania do stacji przeładunkowej, miejscu zbierania lub miejscu przetwarzania odpadów komunalnych, prowadzonych przez podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
4b. Posiadacz odpadów zamieszcza informacje w karcie przekazania odpadów oraz karcie przekazania odpadów komunalnych odpowiednio do zakresu prowadzonej działalności.",",
"f) dodaje się ust. 6 w brzmieniu:
"6. Dokumenty ewidencji odpadów, o których mowa w ust. 1, sporządza się za pośrednictwem indywidualnego konta w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami.";";
"14) w art. 79 dodaje się ust. 5 i 6 w brzmieniu:
"5. W BDO gromadzi się również informacje zawarte w:
1) dokumentach ewidencji odpadów, o których mowa w art. 67 ust. 1;
2) sprawozdaniach, o których mowa w art. 73-75;
3) dokumentach, o których mowa w art. 23 ust. 3 oraz art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi;
4) dokumentach, o których mowa w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej;
5) zaświadczeniach, o których mowa w art. 53 ust. 1, art. 55 ust. 1 i art. 57 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym;
6) zaświadczeniach, o których mowa w art. 59a ust. 1 oraz art. 64a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach.
6. Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami umożliwia dla danego rodzaju odpadów identyfikację ich wytwórcy oraz kolejnych posiadaczy tych odpadów.";
15) w art. 83 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
"2a. Użytkownicy, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2, 7 oraz 12-21, posiadają możliwość weryfikacji zgodności ze stanem rzeczywistym prowadzonej przez posiadaczy odpadów ewidencji odpadów.";".
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (2)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (2)
- Czy planowane są zmiany przepisów związane z przenoszeniem odpowiedzialności za gospodarowanie odpadami?
- Czy należy prowadzić dwie ewidencje odpadów - jedną dla odpadów wytwarzanych na instalacji objętej pozwoleniem zintegrowanym oraz drugą dla odpadów wytwarzanych na podstawie pozwolenia sektorowego?