Komitet Sterujący do spraw Projektu Elektroniczna Karta Zgonu.
Monitor Polski
M.P.2023.244 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 16 lutego 2024 r.
ZARZĄDZENIE Nr 141
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 16 sierpnia 2021 r.
w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Projektu Elektroniczna Karta Zgonu
Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188) zarządza się, co następuje:
1.
Tworzy się Komitet Sterujący do spraw Projektu Elektroniczna Karta Zgonu, zwany dalej "Komitetem".2.
Komitet jest organem pomocniczym Rady Ministrów.
Do zadań Komitetu należy:
1)
określanie kierunku prac prowadzonych w celu wdrożenia Projektu Elektroniczna Karta Zgonu, zwanego dalej "Projektem EKZ";2)
koordynowanie i monitorowanie prac realizowanych przez poszczególnych członków Komitetu, zgodnie z ich właściwością, w ramach Projektu EKZ;3)
opracowywanie propozycji działań w zakresie wdrożenia Projektu EKZ oraz utrzymania i doskonalenia wdrożonych rozwiązań;4)
przedstawianie założeń niezbędnych dla realizacji Projektu EKZ;5)
monitorowanie postępów w realizacji Projektu EKZ.1.
W skład Komitetu wchodzą:1)
przewodniczący Komitetu - przedstawiciel ministra właściwego do spraw zdrowia, w randze co najmniej dyrektora albo zastępcy dyrektora;2) 1
pozostali członkowie Komitetu - po jednym przedstawicielu, w randze dyrektora albo zastępcy dyrektora, wyznaczonym przez:a)
ministra właściwego do spraw wewnętrznych,b)
ministra właściwego do spraw informatyzacji,c)
Dyrektora Centrum e-Zdrowia,d)
Głównego Inspektora Sanitarnego,e)
Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego,f)
Dyrektora Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH - Państwowego Instytutu Badawczego;3)
sekretarz Komitetu - pracownik Departamentu Wsparcia Organizacji w Centrum e-Zdrowia.2.
Przewodniczący Komitetu może zapraszać, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komitetu, do udziału w pracach Komitetu z głosem doradczym przedstawicieli innych niż wymienione w ust. 1 organów, instytucji lub przedstawicieli organizacji lub przedsiębiorców, a także specjalistów lub ekspertów, których wiedza i doświadczenie mogą być wykorzystane w realizacji zadań Komitetu.3.
Członka Komitetu może zastąpić w pracach Komitetu, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, upoważniony przedstawiciel.1.
Do zadań przewodniczącego Komitetu należy:1)
zwoływanie posiedzeń Komitetu;2)
kierowanie pracami Komitetu.2.
W przypadku nieobecności przewodniczącego Komitetu jego zadania wykonuje zastępca przewodniczącego Komitetu wyznaczony przez przewodniczącego Komitetu spośród członków Komitetu.1.
Posiedzenia Komitetu odbywają się nie rzadziej niż raz na miesiąc.2.
Przewodniczący Komitetu, z własnej inicjatywy albo na wniosek członka Komitetu, może zadecydować o odbyciu posiedzenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, co obejmuje w szczególności:1)
transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym między uczestnikami posiedzenia,2)
wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której uczestnicy posiedzenia mogą wypowiadać się w toku posiedzenia- z zachowaniem niezbędnych zasad bezpieczeństwa.
1.
W celu realizacji zadań Komitetu przewodniczący Komitetu może, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komitetu, tworzyć grupy robocze złożone z członków Komitetu lub osób biorących udział w pracach Komitetu.2.
Członkowie Komitetu mogą wyznaczyć do udziału w pracach grup roboczych pracowników obsługujących ich urzędy albo reprezentujących kierowane przez nich instytucje.1.
Komitet podejmuje rozstrzygnięcia na posiedzeniu w drodze uzgodnienia stanowiska. Jeżeli uzgodnienie stanowiska nie jest możliwe, rozstrzyga zdanie przewodniczącego Komitetu.2.
Prawo udziału w podejmowaniu rozstrzygnięć Komitetu nie przysługuje sekretarzowi Komitetu oraz osobom zaproszonym do udziału w pracach Komitetu, o których mowa w § 3 ust. 2.1.
Departament Wsparcia Organizacji w Centrum e-Zdrowia zapewnia obsługę organizacyjną, techniczną i kancelaryjno-biurową prac Komitetu.2.
Posiedzenia Komitetu przygotowuje i obsługuje sekretarz Komitetu.3.
Do zadań sekretarza Komitetu należy:1)
zapewnianie właściwego przygotowania i sprawnej obsługi posiedzeń Komitetu, w tym:a)
przygotowanie projektu porządku posiedzenia oraz koordynacja przygotowania i dostarczenia materiałów i projektów dokumentów przeznaczonych do rozpatrzenia, w szczególności projektów uchwał,b)
sporządzenie listy obecności na posiedzeniu Komitetu,c)
sporządzenie protokołu posiedzenia Komitetu, zawierającego w szczególności:–
porządek posiedzenia,–
imiona i nazwiska osób biorących udział w posiedzeniu,–
wnioski osób biorących udział w posiedzeniu,–
odpisy uchwał Komitetu podjętych podczas posiedzenia,–
inne ustalenia Komitetu i przewodniczącego Komitetu;2)
uczestniczenie w posiedzeniach Komitetu;3)
gromadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej prac Komitetu, w szczególności uchwał i protokołów posiedzeń;4)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przewodniczącego Komitetu.4.
Protokół posiedzenia Komitetu podpisują przewodniczący Komitetu i sekretarz Komitetu, a w przypadku nieobecności przewodniczącego Komitetu zastępca przewodniczącego Komitetu oraz sekretarz Komitetu.
Wydatki związane z obsługą organizacyjną, techniczną i kancelaryjno-biurową Komitetu są pokrywane z budżetu państwa z części 46, której dysponentem jest minister właściwy do spraw zdrowia.
1.
Przewodniczący Komitetu przedstawia Radzie Ministrów półroczne sprawozdanie z realizacji zadań Komitetu w terminie do dnia 30 września oraz sprawozdanie roczne w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku, za który jest składane sprawozdanie.2.
Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, zawierają w szczególności:1)
dane identyfikacyjne, w tym informacje o osobie sporządzającej i zatwierdzającej sprawozdanie, podstawie prawnej utworzenia Komitetu oraz okresie objętym sprawozdaniem;2)
wskazanie liczby i terminów odbytych posiedzeń Komitetu;3)
określenie postępów w pracach Komitetu w odniesieniu do zadań, o których mowa w § 2;4)
wnioski i rekomendacje wynikające z prac Komitetu;5)
informacje dotyczące celowości dalszego działania Komitetu;6)
inne niezbędne informacje o funkcjonowaniu Komitetu.
Pierwsze półroczne sprawozdanie przewodniczący Komitetu przedkłada Radzie Ministrów do dnia 30 września 2021 r.
Podmioty, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2 lit. b, zgłaszają swoich przedstawicieli przewodniczącemu Komitetu w terminie 7 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia.
1 § 3 ust. 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 12 z dnia 14 lutego 2024 r. (M.P.2024.122) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 lutego 2024 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »