§ 3. - Likwidacja Instytutu Pokolenia.
Monitor Polski
M.P.2024.184
Akt obowiązujący Wersja od: 4 marca 2024 r.
§ 3.
1.
W ramach wykonywanych czynności likwidacyjnych likwidator działa zgodnie z zatwierdzonym przez Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów harmonogramem likwidacji.2.
Likwidator w terminie 14 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia przedkłada Szefowi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów do zatwierdzenia harmonogram czynności likwidacyjnych.3.
Likwidator jest obowiązany do podejmowania wszelkich niezbędnych czynności w ramach prowadzonej likwidacji Instytutu.4.
Do obowiązków likwidatora należy w szczególności:1)
otwarcie ksiąg rachunkowych zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598);2)
sporządzenie planu finansowego likwidacji na dzień otwarcia likwidacji, w tym oszacowanie kosztów likwidacji;3)
przeprowadzenie inwentaryzacji majątku Instytutu, zgodnie z art. 26 ust. 4 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, w tym składników majątkowych ruchomych i nieruchomych, składników niematerialnych i prawnych oraz wierzytelności i zobowiązań;4)
dokonanie czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Instytutu;5)
zawiadomienie instytucji i podmiotów współpracujących z Instytutem o jego likwidacji;6)
zawiadomienie banku prowadzącego obsługę rachunku bankowego Instytutu o jego likwidacji;7)
sporządzenie wykazu umów cywilnoprawnych, których stroną jest Instytut;8)
ściągnięcie należności i wykonanie zobowiązań wymagalnych do dnia zakończenia likwidacji oraz zapewnienie ze środków pozostałych na rachunku bankowym Instytutu odpowiednich kwot na pokrycie zobowiązań niewymagalnych lub spornych;9)
rozwiązanie umów cywilnoprawnych, których stroną jest Instytut, i dokonanie ostatecznego rozliczenia zobowiązań, należności lub uprawnień wynikających z tych umów;10)
sporządzenie do dnia zakończenia likwidacji wykazów:a)
spraw niezakończonych, a następnie przekazanie tych spraw wraz z dokumentacją do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,b)
spraw zakończonych - archiwizacji dokumentów dokonuje Instytut w likwidacji i przekazuje dokumenty do archiwum Kancelarii Prezesa Rady Ministrów albo do właściwego archiwum państwowego, zgodnie z obowiązującymi przepisami;11)
dokonanie zamknięcia ksiąg rachunkowych i sporządzenie sprawozdania finansowego na dzień zakończania likwidacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami;12)
dokonanie niezbędnych czynności urzędowych związanych z zakończeniem działalności Instytutu, w szczególności związanych z wykreśleniem Instytutu z:a)
Krajowego Rejestru Urzędowego Podmiotów Gospodarki Narodowej - REGON,b)
ewidencji i identyfikacji podatników i płatników,c)
rejestru płatników składek Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;13)
zamknięcie rachunków bankowych.