Nadanie statutu Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Monitor Polski

M.P.2001.47.779

Akt utracił moc
Wersja od: 15 stycznia 2004 r.

ZARZĄDZENIE Nr 142
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 31 grudnia 2001 r.
w sprawie nadania statutu Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Na podstawie art. 29 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 122, poz. 1319 oraz z 2001 r. Nr 110, poz. 1189 i Nr 154, poz. 1800) zarządza się, co następuje:
Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2002 r.

ZAŁĄCZNIK

STATUT URZĘDU OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW

§  1.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zwany dalej "Urzędem", jest urzędem administracji rządowej obsługującym Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zwanego dalej "Prezesem", działającym zgodnie z jego zarządzeniami, decyzjami i wytycznymi oraz pod jego bezpośrednim kierownictwem.
§  2.
1.
Prezes kieruje Urzędem przy pomocy wiceprezesów, dyrektora generalnego, dyrektorów komórek organizacyjnych wymienionych w § 4 ust. 1 oraz dyrektorów delegatur Urzędu.
2.
Zakres czynności osób wymienionych w ust. 1, z wyłączeniem dyrektora generalnego, ustala Prezes.
3.
Prezes może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1, a także innych pracowników Urzędu do podejmowania decyzji, w określonych sprawach, w jego imieniu.
§  3.
Prezes, po zawiadomieniu Prezesa Rady Ministrów, może tworzyć komisje, rady i zespoły jako organy opiniodawcze lub doradcze o charakterze stałym lub doraźnym, określając ich nazwę, skład, zakres zadań i tryb pracy.
§  4.
1. 1
W skład Centrali Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Sekretariat Prezesa,
2)
Departament Prawny i Orzecznictwa Europejskiego,
3)
Departament Analiz Rynku,
4)
Departament Ochrony Konkurencji,
5)
Departament Monitorowania Pomocy Publicznej,
6)
Departament Polityki Konsumenckiej,
7)
Departament Nadzoru Rynku,
8)
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej,
9)
Departament Środków Pomocowych, Budżetu i Administracji,
10)
Samodzielne Stanowisko do spraw Ochrony Informacji Niejawnych,
11)
Samodzielne Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego.
2.
Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych oraz tryb pracy Centrali Urzędu określa regulamin organizacyjny nadany przez Prezesa na wniosek dyrektora generalnego.
3.
Spory kompetencyjne między komórkami organizacyjnymi Centrali Urzędu rozstrzyga Prezes.
§  5.
Prezes, na wniosek dyrektora generalnego, może tworzyć w Centrali Urzędu, na czas określony, zespoły do wykonywania zadań wykraczających poza zakres zadań poszczególnych komórek organizacyjnych wymienionych w § 4 ust. 1, określając ich nazwę, skład, zakres zadań i tryb pracy.
§  6.
1.
Prezesowi podlegają delegatury Urzędu, których siedziby oraz właściwość miejscową i rzeczową określają odrębne przepisy.
2.
Przepis § 4 ust. 2 stosuje się odpowiednio do delegatur Urzędu.
§  7.
1.
Przy Urzędzie działa Gospodarstwo Pomocnicze, jako jednostka wyodrębniona pod względem organizacyjnym i finansowym.
2.
Nadzór nad Gospodarstwem Pomocniczym sprawuje dyrektor generalny.
3.
Organizację wewnętrzną, szczegółowy zakres zadań oraz tryb pracy Gospodarstwa Pomocniczego określają odrębne przepisy oraz regulamin wewnętrzny zatwierdzony przez dyrektora generalnego.
1 Załącznik, § 4 ust. 1:

- zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 21 października 2002 r. (M.P.02.48.705) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 października 2002 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 1 z dnia 12 stycznia 2004 r. (M.P.04.2.47) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 stycznia 2004 r.