Określenie wzoru legitymacji służbowej pracowników Najwyższej Izby Kontroli oraz zasady jej wydawania i wymiany.

Monitor Polski

M.P.2020.994

Akt utracił moc
Wersja od: 22 października 2020 r.

ZARZĄDZENIE Nr 70/2020
PREZESA NAJWYŻSZEJ IZBY KONTROLI
z dnia 29 września 2020 r.
w sprawie określenia wzoru legitymacji służbowej pracowników Najwyższej Izby Kontroli oraz zasad jej wydawania i wymiany

Na podstawie art. 13 i art. 30 ust. 6 ustawy z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli (Dz. U. z 2020 r. poz. 1200) zarządza się, co następuje:
1. 
Pracownik Najwyższej Izby Kontroli, zwany dalej "pracownikiem", na czas trwania stosunku pracy otrzymuje legitymację służbową.
2. 
Legitymacja służbowa ma formę spersonalizowanej, przy użyciu wielkich i małych liter, karty identyfikacyjnej o wymiarach 53,98 x 85,60 mm, wykonanej z tworzywa sztucznego, zawierającej imię (imiona), nazwisko, stanowisko, zdjęcie oraz numer pracownika, napisy Rzeczpospolita Polska, Najwyższa Izba Kontroli, termin ważności, numer legitymacji, kod paskowy oraz elementy zabezpieczające dokument przed podrobieniem lub przerobieniem.
3. 
Wzór legitymacji służbowej określa załącznik do zarządzenia.
1. 
Legitymacja służbowa może być wykorzystywana tylko przy wykonywaniu czynności służbowych.
2. 
Pracownik jest obowiązany dbać o należyty stan legitymacji służbowej oraz chronić ją przed utratą i zniszczeniem.
3. 
Pracownik nie może odstępować legitymacji służbowej innym osobom.
Legitymacje służbowe wydaje i prowadzi ich rejestr dyrektor jednostki organizacyjnej Najwyższej Izby Kontroli właściwej do spraw kadrowych, zwany dalej "dyrektorem jednostki organizacyjnej".
W razie utraty legitymacji służbowej pracownik jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić o tym dyrektora jednostki organizacyjnej, który po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego unieważnia legitymację służbową i wydaje nową.
1. 
Legitymacja służbowa podlega wymianie w przypadku:
1)
zmiany danych w niej zawartych;
2)
uszkodzenia lub zniszczenia;
3)
upływu terminu jej ważności.
2. 
Wymiany legitymacji dokonuje dyrektor jednostki organizacyjnej.
Pracownik jest obowiązany zwrócić legitymację służbową dyrektorowi jednostki organizacyjnej niezwłocznie po ustaniu stosunku pracy.
Traci moc zarządzenie nr 50/2014 Prezesa Najwyższej Izby Kontroli z dnia 11 lipca 2014 r. w sprawie określenia wzorów legitymacji służbowych pracowników Najwyższej Izby Kontroli oraz zasad ich wydawania i wymiany (M.P. poz. 586).
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 r.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

wzór