§ 16. - Rachunkowość stowarzyszeń nie dotowanych z budżetu Państwa.

Monitor Polski

M.P.1965.55.288

Akt utracił moc
Wersja od: 15 października 1965 r.
§  16.
1.
Zaliczki do rozliczenia mogą być wypłacane:
1)
pracownikom stowarzyszenia - na koszty podróży służbowych, delegacji i przeniesień,
2)
członkom władz lub pracownikom stowarzyszenia - na pokrycie drobnych wydatków,
3)
jednostkom organizacyjnym stowarzyszenia oraz osobom, wykonującym zadania na zlecenie jednostki prowadzącej rachunkowość - na koszty wykonywanych zadań.
2.
Pracownikom stowarzyszenia odbywającym stale podróże służbowe oraz takim pracownikom, którzy w związku ze swymi czynnościami pokrywają bezpośrednio drobne, stale powtarzające się wydatki, mogą być wypłacane stałe zaliczki. W ciągu okresu, na który przyznano stałą zaliczkę, pracownikom tym wypłaca się pełną sumę należności na podstawie uznanych rachunków. Stałe zaliczki powinny być rozliczane po upływie okresu ich ważności bądź przed ustaniem stosunku pracy albo wykonywania funkcji z wyboru.