§ 20. - Rachunkowość stowarzyszeń nie dotowanych z budżetu Państwa.

Monitor Polski

M.P.1965.55.288

Akt utracił moc
Wersja od: 15 października 1965 r.
§  20.
1.
Wszelkie wypłaty dokonane z zaliczek do rozliczenia powinny być rozliczone oryginalnymi fakturami (rachunkami) osób lub instytucji, na których rzecz dokonano wypłaty z zaliczki.
2.
Każda faktura (rachunek) zapłacona z zaliczki powinna zawierać zaopatrzone w datę potwierdzenie odbioru należności, wyrażone cyframi i słowami oraz podpisane przez odbiorcę.
3.
Dowody opłacane z zaliczek podlegają sprawdzeniu i zatwierdzeniu oraz kasowaniu według zasad określonych w §§ 17-19.
4.
W razie niemożności otrzymania oryginalnych rachunków na udokumentowanie drobnych wydatków należy sporządzić dowód zastępczy w formie oświadczenia podpisanego przez pracownika, który dokonał wydatku. Wydatki takie powinny być szczegółowo wymienione w oświadczeniu. Dowody zastępcze nie mogą być stosowane przy zakupach w jednostkach handlowych gospodarki uspołecznionej.