Sidor-Rządkowska Małgorzata, Co dalej z coachingiem?
Co dalej z coachingiem?
Po kilkunastu latach burzliwych dyskusji profesjonalny coaching zadomowił się w Polsce jako wartościowa metoda wspierania rozwoju jednostek i organizacji. W czasach pandemii jego rola wzrosła (mimo że na pewien okres większość coachów z konieczności stała się e-coachami). Pojawia się naturalne w takich warunkach pytanie: co dalej. Formułowanie jednoznacznych prognoz nie jest oczywiście możliwe, można jednak próbować wskazać pewne trendy, w tym m.in.:
n zacieranie się różnic między coachingiem a innymi formami wspierania rozwoju, takimi jak mentoring, szkolenia czy konsulting. Rośnie przekonanie, że punktem wyjścia powinien być konkretny człowiek i jego potrzeby rozwojowe, a nie nieustanne „strzeżenie granic” coachingu. Sprowadzanie roli coacha wyłącznie do roli „człowieka, który pyta” nie zawsze dobrze wpływa na rozwój klientów. W skrajnych przypadkach bywa przykrywką niekompetencji. Powstał nawet termin „coach mhm”, określający „specjalistę”, który do tego stopnia nie zna się na...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX