Krejs Joanna, Gdy mamy wpływ...
Gdy mamy wpływ...
Oto kilka cech charakteryzujących kulturę odpowiedzialności:
pracownik jest wykwalifikowany, odważny, decyzyjny, zaangażowany, proaktywny, zadowolony i dumny ze swojej pracy;
menedżer jest kompetentny, dojrzały, delegujący, ufający, wspierający zespół;
firma jest organizacją stabilną, doskonalącą się, przygotowaną na wyzwania rynku, podejmuje szybkie i trafne decyzje biznesowe na bazie informacji, a nie ze względu na hierarchie, stosuje empowerment w zarządzaniu, ma przywiązanych, lojalnych i identyfikujących się z firmą pracowników, jest ich wyborem jako „best place to work”.
Kultura odpowiedzialności – to brzmi jak marzenie, prawda?
Wyobrażam sobie, że w zależności od organizacji pojęcie kultury odpowiedzialności może budzić bardzo różne emocje, począwszy od tęsknoty za kulturą odpowiedzialności w przypadku przedsiębiorstw o skostniałych, sformalizowanych, zhierarchizowanych strukturach, a skończywszy na satysfakcji, kiedy powstaje nowa organizacja i wszystko okazuje się możliwe.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX