Krokosz Elżbieta, Kryzys zaangażowania
Kryzys zaangażowania
Problem z brakiem zaangażowania pracowników jest faktem. Badanie przeprowadzone przez firmę Kincentric pokazało, że w Polsce dotyczy 25 proc. pracowników. Dla porównania, światowa średnia to 14 proc . Przez pojęcie niezaangażowanego pracownika rozumie się osoby, które negatywnie mówią o swojej firmie, czy nie wykluczają zmiany pracy. Pomimo stabilnych warunków zatrudnienia, rozbudowanej opieki socjalnej, nie są zaangażowani. Praca jest dla nich przykrym obowiązkiem, który trzeba „odbębnić” i postarać się, żeby ten stosunek do pracy był niewidoczny dla innych.
Co to oznacza dla organizacji? Przede wszystkim ryzyko wielkiej fali odejść pracowników, która będzie napędzana walką o talenty, szczególnie w branżach technologicznych, gdzie konkurencja jest już globalna. Przy tym nowe miejsce zatrudnienia, jak nigdy wcześniej, nie będzie wymagało relokacji. Kolejna rzecz to problemy w realizacji celów. Wielkie plany potrzebują do urzeczywistnienia zaangażowanych ludzi.
Jaką mamy dziś sytuację?...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX