Trochym Łukasz, Następstwo prawne z decyzji administracyjnej w przedmiocie świadectwa bezpieczeństwa dla podmiotu użytkującego bocznicę kolejową
Następstwo prawne z decyzji administracyjnej w przedmiocie świadectwa bezpieczeństwa dla podmiotu użytkującego bocznicę kolejową
1.Wprowadzenie
W ostatnich latach zauważalny jest renesans kolei w Polsce. Wraz ze zwiększonymi środkami finansowymi na zakup nowego taboru i modernizacje infrastruktury istotnej zmianie uległy również przepisy ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym . Dnia 30 grudnia 2016 r. weszła bowiem w życie ustawa z dnia 16 listopada 2016 r. o zmianie ustawy o transporcie kolejowym oraz niektórych innych ustaw . Nowelizacja transponowała do krajowego porządku prawnego m.in. postanowienia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/34/UE z dnia 21 listopada 2012 r. w sprawie utworzenia jednolitego europejskiego obszaru kolejowego .
Zgodnie ze znowelizowanymi definicjami ustawowymi drogi kolejowe zasadniczo dzielimy na linie kolejowe, czyli drogi kolejowe przystosowane do prowadzenia ruch pociągów (art. 4 pkt 2u.t.k.), oraz na bocznice kolejowe, czyli drogi kolejowe połączone bezpośrednio lub pośrednio z linią kolejową, służące do wykonywania czynności ładunkowych, utrzymaniowych lub...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX