Paszkowska Małgorzata, Normatywne ograniczenia reklamy związanej z działalnością leczniczą
Normatywne ograniczenia reklamy związanej z działalnością leczniczą
1.Wprowadzenie
Przemiany rynkowe i społeczne doprowadziły do zmiany postawy oraz wymagań pacjenta, który stał się świadomym, a także aktywnym klientem rynku usług medycznych. Usługi medyczne podlegają coraz silniejszym wpływom rynku i stają się przedmiotem konkurencji. Fundamentalną cechą wolnego rynku jest stałe działanie usługodawców i producentów, zmierzające do zdobywania oraz utrzymania klientów. Jednym z najważniejszych instrumentów powyższych działań jest reklama - podstawowa forma komunikacji marketingowej, o masowym charakterze.
Powszechne rozumienie pojęcia „reklama” utożsamiane jest z jego słownikowym znaczeniem: reklama (łac. reclamo - krzyczeć do kogoś) to mieszanina informacji i komunikatu perswazyjnego. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia pewnych towarów czy usług. Według Słownika języka polskiegopod redakcją Mieczysława Szymczaka reklama to rozpowszechnianie informacji o towarach, ich zaletach, wartościach i możliwościach nabycia, chwalenia kogoś, zalecanie czegoś przez prasę,...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX