Dąbrowska Julita, Odpowiedzialnie
Odpowiedzialnie
Pracodawcy dążą do tego, by zbudować zespół zaangażowanych pracowników. Dzięki temu firma może działać stabilniej. Od ponad dekady przeprowadzam badania opinii pracowników i kultury organizacji. Pracodawcy powtarzają, że zależy im na tym, by zbudować kulturę odpowiedzialności, szacunku dla drugiego człowieka i pozytywnej informacji zwrotnej. Pokrywa się to z oczekiwaniami podwładnych, którzy chcą, by przełożeni okazywali im uznanie, wspierali i odnosili się do nich tak samo jak odnoszą się do klientów.
Na czym zatem polega trudność tego zadania? Tych zmian nie można wprowadzić w życie, opracowując kodeks postępowania czy spisując listę wartości i norm obowiązujących w danej firmie. Kulturę odpowiedzialności mogą wprowadzić tylko ludzie w firmie pod warunkiem, że tego chcą.
Dziś już wiemy, że motywowanie zewnętrzne nie sprawdza się. W ten sposób można jedynie zastraszyć ludzi w firmie, a wówczas będą tylko wykonywać swoje obowiązki zapisane w umowie o pracę.
Jeśli chcemy zbudować kulturę...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX