Rusek Katarzyna, Potrzeba autonomii
Potrzeba autonomii
W kulturze odpowiedzialności dochodzi do zmiany paradygmatów. Przekształceniu ulegają struktura organizacji i sposób zarządzania zespołem – pracownicy zyskują wpływ na podejmowane wybory. Do kadry menedżerskiej przypisane są głównie działania strategiczne. Ten koncept pozwala zwiększyć zwinność biznesową i wpływa na zaangażowanie ludzi.
W praktyce wprowadzenie kultury odpowiedzialności do firmy wiąże się ze zwinnością oraz łatwością przekuwania idei i wizji przywódców w model działania. W tym przypadku liczą się gotowość do zmian oraz płynność ich następowania. By tak się stało, wszyscy w przedsiębiorstwie powinni mieć ten sam cel. Proces implementacji kultury odpowiedzialności zaczyna się bowiem od góry, ale nie można go rozpocząć bez uwzględnienia wszystkich elementów w danej organizacji. Wyzwaniem dla kadry menedżerskiej jest wypracowanie spójnego środowiska, w którym ludzie będą chcieli się ze sobą komunikować, współpracować i zwinnie reagować na zmieniające się okoliczności.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX